קבל דוח בחינם
כניסת לקוחות
Phone Link Icon 050-8127373
Lang Icon EN
ההבדלים בין עדכוני הליבה של גוגל: מרץ 23 VS אוגוסט 23
עדכון אוגוסט 2023

ההבדלים בין עדכוני הליבה של גוגל: מרץ 23 VS אוגוסט 23

כפי שבטח כבר שמעתם – אחרי עדכון הליבה שגוגל ביצעה בחודש מרץ, באוגוסט האחרון התבצע עדכון ליבה עמוק נוסף. עדכון הליבה החל לצאת ב22.8.23 והושלם כשבועיים לאחר מכן, ב-7.9.23. שני עדכוני הליבה כוללים שינויים באופן שבו אלגוריתם החיפוש של גוגל עובד, כאשר המטרה היא לשפר את איכות תוצאות החיפוש. 

למרות העובדה שמטרת העל זהה – שיפור ודיוק תוצאות החיפוש בהתאם לכוונת המשתמש – שני העדכונים התמקדו בנושאים שונים. 

אז באיזה אופן שני העדכונים שונים? 

עדכון הליבה של גוגל בחודש מרץ 23 התרכז בשיפור האיכות של תוצאות החיפוש על ידי מתן דגש על תוכן מקורי, מידע אמין וערך למשתמשים. כמו כן, עדכון זה גם שיפר את היכולת של גוגל להבין את הקשר בין מילים וביטויים.

לעומת זאת, עדכון הליבה של גוגל בחודש אוגוסט 23 התמקד בשיפור איכות תוצאות החיפוש על ידי מתן דגש על הערך המוסף של תוצאות החיפוש למשתמשים. יתר על כן, עדכון אוגוסט שיפר את היכולת של האלגוריתם להבין את הרגלי הגלישה של המשתמשים.

השפעת העדכונים על המיקומים בגוגל

שני העדכונים גרמו לשינויים משמעותיים במיקומים של אתרים בגוגל, אולם לפי הדיווחים של גוגל האימפקט של עדכון מרץ היה משמעותי יותר: גוגל דיווחה שעדכון זה גרם לשינויים במיקומים של עד 30% בתוצאות החיפוש. לעומת זאת, עדכון הליבה של גוגל בחודש אוגוסט 23 גרם לשינויים במיקומים של עד 10% בלבד בתוצאות.

ב-Semrush בדקו את העניין: על פי בדיקת נתונים שערכו בחברה באמצעות חיישן תנודיות נמצא שכשבוע לאחר עדכון הליבה של חודש אוגוסט רמת התנודתיות הייתה בשיאה וזכתה לציון של 9.3. הציון מבטא את רמת השינוי במיקומים בגוגל בביטויים שונים עקב העדכון. בהשוואה לכך, בחודש מרץ מדד התנודתיות זכה לציון של 8 "בלבד" בשיאו. עם זאת, מפרספקטיבה רחבה יותר שבה מסתכלים על השינויים הממוצעים לאורך זמן ולא על נקודת השיא – נראה כי האימפקט של עדכון מרץ היה חזק – נתונים זהים לאלו שדווחו בגוגל.

טיפים להתמודדות עם השפעת עדכוני הליבה של גוגל

ישנם מספר דברים שתוכלו לעשות בכדי להתמודד עם השפעת עדכוני הליבה של גוגל, כאשר בפשטות – המשיכו לספק למשתמש ערך מוסף מכל הבחינות וחוויה טובה ככל האפשר. בין אם זה כולל המשך כתיבה של תוכן איכותי, נוחות שימוש מקסימלית, ממשק קל, בהיר ונוח ועיצוב נעים.

כמו כן, אם בכל זאת אתם רואים ירידה במיקומים שלכם לאחר עדכון הליבה הייתי ממליץ לכם לעבור על העמודים החשובים באתר שלכם ולבדוק שהתוכן בהם מקורי, מכיל מידע אמין ושימושי, ובשורה התחתונה – כזה שנותן ערך מוסף למשתמשים. יתר על כן, וודאו שמבנה האתר שלכם נכון היררכית תוך מעבר קפדני על פרופיל הקישורים. 

בנוסף, מומלץ לבצע אנליזה מעמיקה – מחקר מתחרים אשר העדכון הטיב איתם או כאלו שנשארו בטופ מבחינת דירוגים, ובדיקה רוחבית של האתר שלכם בהתאם לאלמנטים שהושפעו בעקבות העדכון (משתנה לפי סוג העדכון). 

לסיכום, כפי שנאמר, עדכון הליבה של גוגל בחודש מרץ היה שונה בתכניו מזה של חודש אוגוסט, ובנוסף בעל השפעה משמעותית יותר. עבור רבים ממקדמי האתרים עדכון ליבה של גוגל עשוי להיות מפחיד, אך חשוב להגיד שאם אתם מבצעים עבודת קידום אתרים איכותית תוך מתן ערך מוסף אמיתי למשתמשים – האלגוריתם של גוגל ידע זאת. 

אודות הכותב
אייל רחמים
אייל רחמים

בעל ניסיון של 14 שנים בשיווק דיגיטלי ו11 שנים בקידום אתרים, יזם דיגיטלי, מנכ״ל דיגיטאץ׳ – חברה לקידום אתרים ושיווק באינטרנט, מרצה במכללה למנהל, והבעלים של הבלוג seolinks.

קידום אתרים בגוגל למעלה

רוצים יותר כניסות לאתר?

מדריך ללימודי קידום אתרים
רוצים שאבדוק לכם את האתר?