כניסת לקוחות
https://www.seolinks.co.il/wp-content/uploads/2017/03/phone.png 072-3310701
להתחייב לתוצאות בקידום אתרים

למה לא ניתן להתחייב לתוצאות בקידום אתרים?

בעולם המודרני, יותר ויותר בעלי עסקים מודעים לחשיבות הגדולה של המיקומים והדירוגים של האתר שלהם  בגוגל ומבינים את ההשפעה הכלכלית הענקית החיובית של כל שיפור בדירוגים ,שבדרך כלל מתורגם באופן מיידי למספר רב יותר של מבקרים באתר וכפועל יוצא מספר גדול יותר של לקוחות פוטנציאליים.

בשל החשיבות הגדולה של המיקומים בגוגל , עסקים נוהגים לשכור שירותים של חברת קידום אתרים מקצועית שתנהל עבורם את תהליך הקידום.  כדי למשוך לקוחות חדשים , חלק מחברות קידום האתרים "מבטיחות" את אחד המקומות הראשונים בגוגל בתוך זמן קצוב. הבעיה היא שלא באמת ניתן להבטיח תוצאות בעולם SEO הדינאמי והמשתנה כל הזמן, ואפילו גוגל מזהירים את הציבור הרחב "מחברות קידום שמבטיחות תוצאות מובטחות"

עולם הקידום משתנה כל הזמן

כדי להבין למה לא ניתן באמת להבטיח הבטחות בעולם קידום האתרים, צריך להבין מה תפקיד ואחריות חברת קידום ואת השינויים , העדכונים וההנחיות שחברת הקידום נאלצת להתמודד איתן בכל יום .

תפקיד חברת הקידום

אם פעם נהוג היה לחשוב שמטרת חברה לקידום אתרים היא לקדם כמה שיותר ביטויים וכמה שיותר גבוה. היום, עם כניסתם של מתחרים רבים כמעט על כל ביטוי והשקעה חסרת תקדים בתקציבי קידום , ההבנה היא שתפקידה של חברת הקידום היא לייצר כמה שיותר לקוחות פוטנציאליים באמצעות אסטרטגיית קידום חכמה בעבור תקציב נתון ולהפיק את התוצאות המקסימאליות בעבור כל השקעה מצד הלקוח.

במילים אחרות, חברת קידום טובה תדע כיצד לייצר הזדמנויות ותבחר בקפידה אילו ביטויים לקדם עבור הלקוח שיאפשרו לו להרוויח מקמפיין הקידום בטווח הארוך.

אחריות חברת הקידום

אז מה זה אומר בתכל'ס? חלק מהאחריות של חברת הקידום כוללות בין השאר:

  • התאמת האתר מבחינה טכנית – יש המון שלבים טכניים שצריך לבצע על מנת להתאים את האתר להנחיות של גוגל, חלקם ברמת הקוד וחלקם ברמה הויזאולית.
  • מחקר מקיף של מילות מפתח – מחקר מקיף של הביטויים הכדאיים ביותר לקידום.
  • כתיבת תוכן – חלק מקמפיין קידום כולל כתיבת תכנים והעלאה שלהם לאתר.
  • בניית מערך קישורים חיצוניים – בניית קישורים מאתרים איכותיים.
  • בקרה ומעקב אחר הנחיות גוגל, ביצועים של האתר, אתרי מתחרים וכו'

עדכוני גוגל

גוגל מעדכנים את האלגוריתם כ500-600 פעמים בשנה, ולפעמים מדובר בעדכונים גדולים מאוד שמשנים לגמרי את עולם הקידום ולכן חברות הקידום משנות ומעדכנות נהלי עבודה כל הזמן והמטרה שלנו היא תמיד ללמוד תוך כדי תנועה. עדכוני גוגל הם אחת הסיבות המרכזיות לאי היכולת להתחייב לתוצאות.

דגל אדום – איך תדעו ממה להיזהר?

אז כבר הבנו שלא ניתן באמת להתחייב לתוצאות, ואם בכל זאת קיבלתם איזשהי התחייבות, מצאנו עבורכם מספר נקודות שכדאי לכם מאוד לשים לב אליהן ולהזהר מאוד אם אומרים לכם אחד מן הדברים הבאים:

חברה שטוענת שיש לה "ידע פנימי" על האלגוריתם של גוגל

אולי אחת מהטענות השקריות ביותר שתוכלו לשמוע.

לאף אחד מחוץ לגוגל אין באמת ידע כיצד האלגוריתם עובד, (במיוחד לאחר עדכון ראנקבריין שבעצם מאפשר מאפשר לאלגוריתם להיות "עצמאי" ) ואפילו בתוך גוגל יש מידור ברמה הגבוהה ביותר כך שרק אנשים ספורים חשופים לחלקים שונים באלגוריתם. לכן, חברה שטוענת שיש לה "ידע פנימי" או כל טענה בסגנון זה פשוט מוליכה אתכם שולל.

חברה שמשתמשת בטקטיקות "סודיות"

עולם הקידום הוא אמנם לעיתים מסובך ודורש יצרתיות וחשיבה מחוץ לקופסה, אבל טקטקיות "סודיות" בדרך כלל מרמזות על שימוש בטכניקות "כובע שחור" (Black Hat),כלומר שימוש בטכניקות שנועדו אך ורק לקידום אגרסיבי שלא פעם מוביל לעונשים מצד גוגל. חשוב להבין שהמטרה של גוגל היא לתת ערך לגולשים, וזו המטרה של חברת הקידום בסופו של דבר. כל טקטיקה סודית מצריכה בירור ותשאול יסודי.

קידום של מילים לא רלוונטיות

לפעמים כדי לעמוד "בהתחייבות" חברות קידום מקדמות ביטויים שלא באמת עוזרים ללקוח למשוך לקוחות נוספים והם מקדמים את אותם ביטויים רק בגלל שמדובר במשימה הרבה יותר פשוטה , וכמובן כדי שיוכלו להראות ללקוח אחר כך "שהנה,אנחנו בעמוד הראשון" .

בדקו טוב מאוד בעבור מה אתם משלמים, מה החוזה, מה הביטויים שהחברה מקדמת ובכלל, דעו על מה אתם משלמים.

הפתרון- תיאום ציפיות ושקיפות

הפתרון הכי טוב שיבטיח שני צדדים מרוצים הוא תיאום ציפיות מלא.  אנחנו ממליצים לערוך פגישה מפורטת בה יוסבר ללקוח על התהליך, מה העבודה שתבוצע בפועל ואיך הכל ייראה מבחינת זמנים. כן ניתן לתת הערכה זהירה שמובססת על נסיון בתחום בה תוסבר ללקוח דרגת הקושי והתחרות הצפוייה.

תיאום ציפיות, שקיפות והבנה הדדית של שני הצדדים היא המפתח הטוב ביותר להצלחה .

לסיכום,

למרות שלפעמים זה יכול להישמע מפתה, חשוב להבין שהבטחות בעולם קידום האתרים הן לא באמת ריאליות ורצוי מאוד להבין את התהליכים והעבודה שמתבצעת על ידי חברת הקידום לפני שנכנסים לתהליך. קידום אתרים הוא תהליך מתמשך, ולכן ציפייה  ל"פתרונות קסם" או להגיע למקום הראשון בגוגל תוך ימים ספורים, היא ברוב המקרים לא מציאותית. את הפירות של תהליך הקידום קוצרים בדרך כלל לאחר זמן מה ולכן מומלץ להדק את החגורה ולהתאזר בסבלנות.

למה לא ניתן להתחייב לתוצאות בקידום אתרים?
ממוצע דירוגים: 5 (סה״כ 1 מדרגים)
קידום אתרים בגוגל למעלה