קבל דוח בחינם
כניסת לקוחות
Phone Link Icon 050-8127373
Lang Icon EN
האם גיל הדומיין משנה מבחינת קידום אתרים?
האם גיל הדומיין משנה

האם גיל הדומיין משנה מבחינת קידום אתרים?

יש בעלי אתרים שחושבים שככל שהדומיין שלהם וותיק יותר, כלומר קיים זמן רב יותר, כך סיכוייהם להתקדם מעלה ברשימת תוצאות החיפוש בגוגל משתפרים. האם זה נכון? האם זה אומר שלדומיין חדש אין סיכוי להתחרות מול הוותיקים?

החלטתי להתייחס לזה במאמר הבא, בסוף המאמר אפרט את הדעה האישית שלי, יש למה לצפות מאחר ומדובר על דעה מבוססת ניסיון והצלחות.

בשביל להבין את החשיבה יש צורך לענות על שאלה מקדימה:

איך המנוע חיפוש של גוגל עובד?

העבודה של גוגל פשוטה מאוד: לספק למשתמשי גוגל חוויית משתמש טובה, כאשר אותם משתמשים הם אנשים שרוצים למצוא אתר שיענה להם על שאלה.

המטרה של גוגל היא לתת לגולשים את התוצאות הרלוונטיות ביותר לשאילתה שהקלידו בשורת החיפוש, ולשם כך האלגוריתם סורק את הרשת באופן תמידי על מנת למצוא את התוכן האיכותי ביותר שאפשר. גוגל עושה עבודה טובה מאוד בסיפוק המשתמשים, וזו הסיבה בעטיה מדובר במנוע החיפוש הפופולרי בעולם.

מומחי קידום אתרים רבים מסכימים ביניהם שבעשרים השנה שחלפו מאז השקת גוגל השתנו דברים רבים באלגוריתם, אחד מגורמי הדירוג החזקים והמשמעותיים ביותר הוא עדיין הקישורים שנכנסים לאתר ספציפי מאתרים אחרים, מה שמכונה בשפה המקצועית "Backlinks". מדובר באלמנט כל כך חשוב (לטעמי החשוב ביותר נכון להיום) מבחינת דירוג באלגוריתם של גוגל, שבעבר היו אנשי קידום אתרים שניסו לרמות את מנוע החיפוש באמצעות קישורים מתוכן דל, או הפצצת קישורים ספאמיים וכו'; אלא שעם הזמן האלגוריתם של גוגל עודכן, השתנה ונעשה מתוחכם יותר, עד לעדכון האחרון שקיבל את השם "פנדה", אשר הוריד באופן דרסטי את החשיפה של אתרים שנעזרו בשיטות המפוקפקות הללו.

מה זה קשור לגיל הדומיין?

האלגוריתם של גוגל לא בוחן רק את מספר הקישורים של אתר מסוים, אלא גם את ה"טבעיות" שלהם. כלומר, כאשר מושק אתר חדש עם דומיין טרי ורענן, הוא בדרך כלל מתחיל בלי שום קישורים. לאט לאט, עם הזמן, באופן טבעי מתחילים להיווצר קישורים כאלה – למשל כאשר בעל אתר מעלה אליו תוכן, מפיץ אותו בדרכים המקובלות כמו דיוור ישיר ללקוחות קיימים או שיתוף ברשתות החברתיות, ועם קצת מזל מישהו מחליט לפרסם פוסט בבלוג ולקשר לאתר המדובר, או להעלות מאמר עם קישור לאתר הנ"ל.

זה לא קורה בן לילה, או לפחות לא באופן טבעי. במקרה שבו מקדם אתרים נוקט בשיטות לא אתיות כדי ליצור אוסף קישורים לא טבעי לאתר מסוים, לגוגל יש את האפשרות לזהות זאת ולהעניש את האתר.

זו הסיבה בעטיה גיל האתר משנה מבחינת קידום אתרים: כאשר הדומיין עדיין צעיר, לא טבעי שתהיה לו כמות קישורים במידה שתספיק לו כדי להתחרות מול דומיינים ותיקים. אם זה המצב, פעמוני אזהרה נדלקים בגוגל.

אז אם אני רוצה מקום גבוה בתוצאות החיפוש, לא להשתמש בדומיין חדש?

יש גורמים נוספים שמשפיעים על דירוג אתר בתוצאות החיפוש, כגון רמת התחרות עבור מילות מפתח מסוימות, אזכורי המותג, תנועה ישירה שמגיעה לאתר שלא דרך מנועי החיפוש, ביצוע פעולות קידום אתרים On-Site כלומר באתר עצמו, וכמובן העיצוב והתוכן של האתר. כל הגורמים שצוינו לעיל, כמו גם רשימה של גורמים נוספים, הם גורמים שהשפעתם על האלגוריתם חזקה יותר ולכן יש לטפל בהם קודם. אבל אם כל הגורמים הללו מטופלים ונמצאים במצב מעולה, אפשר לעבור לשקול את גיל הדומיין.

באופן כללי אפשר לומר שעם דומיין חדש לוקח יותר זמן לראות תוצאות, אבל בהחלט אפשר להשיק אתר חדש ולהצליח להתמודד יפה בתחרות לאורך זמן.

כדי להצליח לייצר קישורים באופן טבעי, על האתר עם הדומיין החדש להעלות תוכן איכותי ומעניין, לוודא שכל העמודים שלו ייסרקו על ידי גוגל ולהתחיל לבנות קישורים בעזרת אתרי צד שלישי אמינים ורלוונטיים. באופן כזה, עם הזמן ייווצרו עוד ועוד קישורים טבעיים מאתרים אחרים אל האתר המדובר.

דעה אישית

דומיין וותיק עשוי להוות יתרון משמעותי בתהליך, ניתן להתרשם במאמר שכתבתי על קידום אתרים לאתר וותיק איזה כיף שימו לב "בלי היסטוריה", יש יתרון גם בקידום אורגני לדומיין חדש, יש לנו הזדמנות לעשות את הדברים בצורה נכונה מהבסיס. זה יתרון אדיר ממש כמו רושם ראשוני, לצבור אמון וסמכות אצל גוגל לאורך התהליך.

אז מה עדיף? בגדול הפוטנציאלי הגדול ביותר הוא של דומיין וותיק עם קישורים, בלי היסטוריה בעייתית. מהצד השני יש מצב שקידום אתר וותיק יתקל בקושי בגלל היסטוריה לא טובה או בגלל רמת האמון שלו בגוגל, מה שלא עשוי לקרות לדומיין חדש.

דוגמה לדומיין חדש בן שנה נכנס לעמוד הראשון בביטוי "עורך דין פלילי" ושובר את השוק

האתר:

דומיין חדש - עורך דין לוליק אסל

 

תאריך רכישה 20.02.2018:

תאריך רכישת דומיין

מיקום עדכני בביטוי "עורך דין פלילי" – מקום 3:
מיקום הביטוי

https://media.tenor.com/images/e82def4b9cb2607a7d0d35dcb96c3793/tenor.gif

לסיכום

דומיין ותיק שכבר בנה לעצמו פרופיל קישורים, סמכות ואמינות בעיני גוגל, הוא כלי יקר ערך. עם זאת, אפשר להתחיל אתר חדש עם דומיין חדש ואף להשתמש באופן מושכל בדומיין קיים (למשל על ידי מינון נכון של הפניות 301) – אבל העיקר הוא להבין כיצד פועל הדירוג וכן להתאזר בסבלנות עד שניתן יהיה להבחין בתוצאות.

אודות הכותב
אייל רחמים
אייל רחמים

בעל ניסיון של 14 שנים בשיווק דיגיטלי ו11 שנים בקידום אתרים, יזם דיגיטלי, מנכ״ל דיגיטאץ׳ – חברה לקידום אתרים ושיווק באינטרנט, מרצה במכללה למנהל, והבעלים של הבלוג seolinks.

קידום אתרים בגוגל למעלה

רוצים יותר כניסות לאתר?

מדריך ללימודי קידום אתרים
רוצים שאבדוק לכם את האתר?