קבל דוח בחינם
כניסת לקוחות
Phone Link Icon 050-8127373
Lang Icon EN
7 טיפים לבניית פרופיל קישורים בריא
טיפים לבניית פרופיל קישורים

7 טיפים לבניית פרופיל קישורים בריא

מאז ומתמיד בניית קישורים איכותיים הייתה אחד מהאתגרים המורכבים בעולם קידום האתרים.
אם בעבר הכמות הייתה זו שקובעת, היום מדובר באומנות של ממש.

אבל לפני שאכנס לעומק, קצת רקע 🙂

טיפים לבניית פרופיל קישורים – למה צריך קישורים?

בואו נדמיין שהאתר שלכם עומד למשפט אצל השופט גוגל ועליו להוכיח שהוא באמת עוסק בתחום שהוא טוען (למשל חנות נעליים).
יגיע האתר למשפט ויתחיל לספר לשופט את הסיפור שלו ויעיד על עצמו שהוא באמת חנות נעליים – איך? ע"י אופטימיזציה.

בשלב הבא יבקש השופט גוגל מהאתר שלנו להביא עדים שיספרו שהוא באמת חנות נעליים ופה אנחנו מגיעים לנושא המאמר – העדים שלנו – הקישורים החיצוניים.

אז כמו בבית משפט בעולם האמיתי, גם בגוגל ככל שהעד יותר סמכותי, אמין ומבין בתחום עליו הוא מעיד – כך התרומה שלו לאמינות שלנו בעיני גוגל תהיה גדולה יותר.

אז איך עושים את זה נכון? הנה כמה טיפים למקדם אתרים בזירות תחרותיות:

1. גוונו את העמודים המקושרים

גם לאתרים הפשוטים ביותר יש לפחות 5-6 עמודים.
אם אנו רוצים שפרופיל הקישורים שלנו ייראה טבעי בעיני גוגל, עלינו לדאוג שהקישורים הנכנסים יקשרו לעמודים נוספים פרט לעמוד הבית.
היות ובעמודים עם תוכן דל קשה למצוא סיבה אמיתית לקישור, דאגו לכתוב תוכן איכותי שייטרגט ביטויים חשובים באתר.

2. אנקורים מגוונים ולא אחידים

אחרי שהטמענו את הסעיף הקודם ובחרנו את כמות הקישורים לכל עמוד באתר – באיזה אנקור טקסט נקשר?
אנקור הוא הטקסט (המילה) שמופיעה בכל קישור ובעצם עוזרת למנוע החיפוש להבין את הנושא העמוד המקושר.

על מנת שהקישורים ייראו טבעיים, הקפידו לקשר על אנקורים מגוונים, למשל:

  1. כתובת URL נקייה.
  2. מילים גנריות כגון "לחץ פה".
  3. מילת מפתח בצירוף מילות קישור כגון: גם, אם, עלול וכו'.

3. התאימו בין נושא המאמר לקישור היוצא (כתבו מאמרים במיוחד)

על מנת שקישורים ייראו טבעיים, עלינו להקפיד לחבר בין נושא המאמר המקשר לנושא המאמר המקושר.
באופן טבעי, ניתן למצוא עמודים לקשר אליהם כמעט בכל אתר, אך התאימות המושלמת ביותר תהיה לכתוב מאמר מדוייק שיתאים "כמו כפפה ליד" לנושא הקישור.

טיפ: נסו לא להכניס קישורים מתוך מאמר קיים, ובמידה ואין ברירה, עשו זאת רק לאחר ציון בראש המאמר את תאריך העריכה ועיבוי נוסף של המאמר פרט לקישור שהוכנס.

4. אל תקשרו בקצב אחיד

גוגל הוא מנוע חיפוש המתוחכם והחכם בעולם.
במידה ואתם מחליטים לקשר מספר קבוע של קישורים לכל אתר בכל חודש / שבוע – היו בטוחים שגוגל ידע לזהות את זה.

למה אני מתכוון?

אם בכל שבוע ביום ראשון בדיוק עולה קישור חדש לדומיין מסוים, גוגל יזהה את זה.
אם בכל חודש לאורך תקופה עולים בדיוק 3 קישורים לאתר מסוים – גוגל יזהה את זה.

אז היות ובניית קישורים היא טכניקה שבאופן רשמי אסורה ע"י גוגל, עלינו להקפיד להימנע מדפוסי התנהגות קבועים בבניית הקישורים שלנו.

5. קישורי פוטר – רק אם אתם ספקי שירותים בתחום הדיגיטל

קישורי פוטר הם חיה מוזרה בעולם קידום האתרים.
מדובר בקישור אחד שיוצא מכל עמודי האתר ומקשר לאותו המקום.

בגדול – באופן כמעט מוחלט אני מציע לא לעשות את זה.

המקרה היחיד בו אני כן הייתי מאפשר קישורי פוטר הוא במידה ואתם ספקי שירותים בתחום הדיגיטל, כלומר עוסקים בניית אתרים, קידום אתרים, מאפייני UX / UI וכו' (כלומר קישור שהמטרה שלו היא קרדיט לספק מסויים).

6. בדקו מהי חוקיות האתר המקשר והתנהגו על פיה

באופן טבעי, כל אתר מקשר בצורה מסוימת ספציפית.
למשל, אתרי פורומים מקשרים החוצה ללא אנקור טקסטים (אלא ע"י URL נקי), בפוסטים בבלוג מגיבים עם אנקור שהוא שם הבן אדם וכו'.

במידה ואנו רוצים שמנוע החיפוש יזהה את הקישור היוצא אלינו כקישור לגיטימי עלינו להתנהג על פי החוקיות של האתר.

7 קישורי NOFOLLOW הם לא מילה גסה

קישורי NOFOLLOW לא מעבירים "כוח", זה נכון.
אבל לאחר שהגענו לסעיף 7 ואנו מבינים טיפה יותר, האם כל המטרה של קישורים היא להעביר כוח?

כאשר אנו בונים פרופיל קישורים עלינו לוודא שגם בהשוואה לאתרים אחרים מאותו התחום המדורגים גבוה לא נהיה ג'ירפה בין אריות.
כלומר – אם לכל המתחרים שלנו יש קישורי NOFOLLOW, לא סביר שדווקא אלינו כל הקישורים הנכנסים יהיו קישורי FOLLOW/

טיפ נוסף: על אותו משקל – הקפידו על קישורי תמונה גם 🙂

לסיכום

בניית קישורים היא פעולה הכרחית (וודאי בשוק בישראלי) לקידום ביטויים תחרותיים בגוגל.
פעולה זו היא מורכבת היות ועלולות להיות לה תוצאות הרסניות של ענישה ידנית (והדרך לצאת ממנה ארוכה מאוד).

אני ממליץ להקפיד על הנקודות שכתבתי פה על מנת לשמור על פרופיל הקישורים שלכם טבעי ככל הניתן.

עידן בן אור הוא מוותיקי מקדמי האתרים בארץ אשר אחראי על אסטרטגיות SEO בפרויקטים רבים בארץ ובעולם. עידן מתמחה בSEO בזירות תחרותיות במיוחד ובפתרון בעיות טכניות מורכבות.

אודות הכותב
אייל רחמים
אייל רחמים

בעל ניסיון של 14 שנים בשיווק דיגיטלי ו11 שנים בקידום אתרים, יזם דיגיטלי, מנכ״ל דיגיטאץ׳ – חברה לקידום אתרים ושיווק באינטרנט, מרצה במכללה למנהל, והבעלים של הבלוג seolinks.

קידום אתרים בגוגל למעלה

רוצים יותר כניסות לאתר?

מדריך ללימודי קידום אתרים
רוצים שאבדוק לכם את האתר?