תהליך קידום האתרים שלכם

למה תהליך קידום האתרים שלכם לא מתרומם?

קידום אתרים הוא אחד מן התחומים הדינמיים ביותר שיש כיום בעולם השיווק באינטרנט. אלגוריתמים של מנועי חיפוש משתנים חדשות לבקרים, גוררות שינוי בפעולות האופטימיזציה, מאלצות את מקדמי האתרים למצוא שיטות חדשות לקידום האתרים והופכות שיטות קידום שהיו נפוצות בעבר לחסרות ערך כיום. כל כך הרבה דברים יכולים להשתנות בזמן קצר – ולכן אם תהליך קידום האתרים שלכם אינו מצליח להשיג תוצאות כבר עכשיו, מומלץ לבדוק מה הסיבות לכך, לטפל בהן ולעלות בחזרה על דרך המלך לפני שיהיה מאוחר מדי.

להלן הסיבות הנפוצות ביותר בגינן תהליך קידום האתרים עשוי להיכשל והצעות לפתרונות:

אולי משהו לא מעודכן באתר שלכם

ארכיטקטורת האתר: ניווט סבוך בין עמודים ותפריטים נגללים, אשר מצריך יותר משלוש הקלקות עכבר או יותר מדי קישורים, הוא מתכון בטוח לשיעור נטישה גבוה. ודאו כי העמודים העיקריים מופיעים בסרגל כלים בראש עמוד הבית; ודאו כי מבנה האתר הגיוני ונוח לניווט עבור גולשים אנושיים, והשתמשו בכלי אופטימיזציה של HTML ו-CSS כדי לשפר את מבנה האתר עבור הרובוטים הסורקים של גוגל.

  • מהירות האתר: ככל שהאתר נטען מהר יותר, כך ישתפר דירוג האתר בגוגל. איך עושים זאת? בקלות: משדרגים את השרת או משקיעים באחסון טוב יותר; משתמשים באחסון חיצוני כגון דרופבוקס לקבצים גדולים במיוחד; משתמשים בגדלי תמונות מתאימים ולא גדולים מדי, מצמצמים הפניות ומנקים את הקוד משאריות מיותרות.
  • רספונסיביות: ההתאמה למכשירים ניידים חשובה כיום יותר מאי פעם, לאור השימוש ההולך וגובר בסמארטפונים וטאבלטים לגלישה ברשת וכמובן לאור ההכרזה של גוגל כי תינתן עדיפות בדירוג תוצאות החיפוש לאתרים המתאימים למובייל. האתר שלכם לא מותאם למובייל? מהרו וצרו גרסה מותאמת לנייד.
  • אבטחה: ככל שהאתר מאובטח יותר, כך משתפר דירוגו. לכן, אם עדיין לא עברתם מ-HTTP ל-HTTPS, זה הזמן לעשות כן.

אולי לא מיציתם את פעולות האון-פייג'

גם אם כבר ביצעתם פעולות אופטימיזציה באתר עצמו (On-Page), יכול להיות שמשהו חמק מעיניכם ועכשיו הוא מקלקל לכם את כל התהליך. אלה הדברים שכדאי לבדוק:

  • כתובת האתר: צריכה להיות קצרה, פשוטה ותיאורית. כתובות של עמודים פנימיים באתר צריכות להיות הגיוניות, באופן שניתן לנחש הלכה למעשה, ולכלול מילות מפתח (במידה).
  • תגי מטא: הם אלה שישפיעו על הדרך בה האתר יוצג בתוצאות החיפוש, ומתוכם החשובים ביותר הם תג הכותרת (title tag) ותג תיאור עמוד (meta description). הקפידו לשלב בהם מילות מפתח (אולם לא יותר מדי), תנו לכל עמוד תג כותרת משלו וצרו תג כותרת שיהיה שונה מהכותרת הראשית.
  • מבנה הקישורים: אי אפשר לדבר על קידום אתרים בלי לדבר על קישורים. כחלק מפעולות האון-סייט מומלץ כי השתמשו בקישורים רלוונטיים, אל תפריזו בכמותם, ודאו כי טקסט העוגן טבעי ורלוונטי, קשרו בין עמודים לבין עצמם בתוך האתר שלכם כך שיתאפשר לרובוטים של מנועי החיפוש לסרוק את האתר לאחור ככל האפשר, וכמובן מחקו קישורים שבורים או שאינם רלוונטיים יותר.

רגע, אולי הבעיה היא בפרופיל הקישורים החיצוני?

קישורים מחוץ לאתר, כאלה שמפנים אל האתר ממקורות אחרים הנתפסים על ידי גוגל כוותיקים ואמינים, צריך להיות איכותיים ככל האפשר.
לכן גוונו את טקסט העוגן שבו אתם משתמשים בעת פרסום פוסטים של אורחים; העדיפו איכות על פני כמות; והתמקדו בייצור תוכן בעל ערך אשר הקוראים ירצו לקרוא עוד ועוד ממנו. כמו כן עקבו אחר הקישורים של המתחרים שלהם על מנת ללמוד את דרכי השימוש שלהם ואת מקורותיהם, ושאפו ליצור שיתופי פעולה בין אתרים דומים או משלימים, במסגרתם תבצעו החלפות קישורים, תיוגים הדדיים וכדומה.

והתוכן? אולי משהו לא בסדר בתוכן?

הפרמטר החשוב ביותר מבחינת דירוג אתרים בתוצאות החיפוש הוא התוכן. גם אם כל יתר הפרמטרים יהיו ללא דופי אולם התוכן לא יהיה ברמה גבוהה, תהליך קידום האתר לא יצלח. הבעיות הנפוצות בתחום זה הן תוכן דל, קצר מדי, מועתק או לא רלוונטי. במילים אחרות – השקיעו בתוכן איכותי ומקורי, כזה שימצא חן בעיני הקוראים אבל גם יכלול מספר ביטויי מפתח רלוונטיים לקהל היעד, ולעולם אל תעתיקו תכנים כמות שהם ממקורות אחרים, גם לא שלכם.

משהו מגביל את שיעור ההמרה?

אם האתר שלכם מדורג במיקום טוב ונהנה מתנועת גולשים אורגנית גבוהה אולם שיעור ההמרה שלכם נמוך – דהיינו, הגולשים אינם מבצעים את הפעולות המצופות מהם כגון רכישה, הצטרפות לרשימת תפוצה וכדומה – שימו לב לדברים הבאים:

  • האם הגדרתם פרופילים של לקוחות? הדבר יקל עליכם ליצור תכנים רלוונטיים לקבוצות של גולשים העשויים להפוך ללקוחות שלכם.
  • האם הגולשים מוצאים ערך בתוכן שלכם? יתכן שאתם חושבים שכן אולם הגולשים חושבים אחרת ומצביעים בעזרת העכבר. הקפידו לעסוק בבעיות אמיתיות ובפתרונות עבורן, הפגינו מקצועיות, אמינות, דייקנות ועומק. תוכלו להיעזר לשם כך בכותבי תוכן מקצועיים שמבינים את התחום בו פועל האתר שלכם, או לראיין מומחים ולבסס את התוכן שלכם על הניסיון שלהם.

יתכן שיש כשל באסטרטגיית מילות המפתח שלכם

אסטרטגיה מתוכננת היטב של מילות מפתח עשויה להביא אתכם קרוב מאוד לסיפוק צרכיהם של המשתמשים המגיעים לאתר שלכם. על מנת לוודא שהיא תקינה, ודאו שאינכם סובלים מאחת מן הבעיות הבאות:

  • ביטויי מפתח תחרותיים מדי
  • נפח מילות המפתח מספיק
  • אינכם משתמשים בביטויי מפתח עם "זנב ארוך" העשויים לחזות את כוונת המשתמש באופן הקרוב ביותר לאמת
  • אינכם משתמשים בגוגל אנליטיקס על מנת לקבל החלטות בצורה נבונה

השאיפה שלכם צריכה להיות בניית אסטרטגיה אשר אינה מתמקדת רק בביטויי חיפוש בעלי נפח חיפושים גבוה, הן משום שמדובר בעלויות גבוהות למדי והן משום שההשפעה שלהן על שיעור ההמרה היא נמוכה יחסית.

ואולי זה גוגל שהעניש אתכם

יכול להיות שהכל אצלכם בסדר, אבל חטפתם עונש (penalty) מגוגל מסיבה כלשהי. בין הסיבות הנפוצות לענישה על ידי גוגל ניתן למנות איכות נמוכה של התוכן, פרופיל קישורים המכיל קישורים מפוקפקים, אתר שאינו מותאם למכשירים ניידים, יותר מדי מודעות ועוד.
איך תדעו אם קיבלתם עונש מגוגל? הסימן הבולט ביותר שעשוי לרמוז על כך יהיה צניחה חדה בדירוג בגוגל או בתנועת הגולשים האורגנית לאתר.
מה תעשו במקרה כזה? נסו לברר מהי הסיבה לעונש. בתלות באופי הסיבה, יתכן שתיאלצו אפילו להקפיא באופן זמני פעילויות קידום אתרים אחרות ולמקד את מאמציכם אך ורק בהסרת העונש.

קידום אתרים בגוגל למעלה