קבל דוח בחינם
כניסת לקוחות
Phone Link Icon 050-8127373
Lang Icon EN
שינוי משמעותי בהצגת תוצאות עשירות (rich snippets) בתוצאות החיפוש בגוגל
עדכון גוגל בנושא סכמות

שינוי משמעותי בהצגת תוצאות עשירות (rich snippets) בתוצאות החיפוש בגוגל

במטרה לשפר את חווית החיפוש ולהציע למשתמשים ממשק "נקי" יותר, גוגל הכריזה היום על עדכון משמעותי בהצגת ההופעה של תוצאות עשירות (סכמות) מסוג FAQ ו-HOW-TO וצמצומן בתוצאות החיפוש.

השינויים, שיכנסו לתוקף ברחבי העולם כבר מהשבוע הבא נועדו לייעל את תוצאות החיפוש ולשפר את חוויית המשתמש הכוללת.

העדכון הנוכחי מתמקד בשני סוגים של תוצאות עשירות:

  1. הסרה של תוצאות עשירות מסוג FAQ עבור כלל האתרים למעט אתרים ממשלתיים או אתרי בריאות ורפואה סמכותיים
  2. הגבלת תצוגת תוצאות עשירות מסוג HOW-TO למכשירים שולחניים בלבד.

מה זה אומר בפועל?

FAQ

אם עד היום אחת שיטות הקידום האורגני שבה השתמשו רוב מקדמי האתרים בארץ היתה להוסיף לעמודי האתר אזור "שאלות נפוצות" ולהטמיע בו סכמה מסוג FAQ על מנת לתפוס יותר נ'דל"ן' בתוצאות החיפוש, לבלוט יותר אל מול המתחרים ולדחוק אותם מטה בעמוד – מהיום הטקטיקה הזו כבר לא תהיה אפשרית.

כפי שציינתי מקודם, התצוגה הבולטת תופיע רק עבור אתרי סמכות ממשלתיים או רפואיים, כאשר ההגדרה של איזה אתר עומד בקריטריונים האלו תבוצע ע"י גוגל.

עבור כל שאר האתרים, אין צורך להסיר באופן יזום את הסכמות המוטמעות בעמודים, גוגל יסיר אוטומטית את ההופעה שלהן בתוצאות החיפוש.

אמנם הסכמות האלו לא יופיעו יותר כתצוגה בולטת ב-SERP, אבל אני עדיין חושב שהוספה שלהן לעמוד כן עשויה לתרום בדרך כזו או אחרת לקידום האתר בכך שהיא מסייעת לגוגל לקרוא טוב יותר את מבנה העמוד והאזור הספציפי באתר.

בכל מקרה, מזיק זה לא יכול להיות, אז אם הסכמה כבר מוטעת אצלכם באתר בין אם ידנית, באופן אוטומטי ע"י תוסף או באמצעות GTM לא הייתי משנה שום דבר.

 

google update

HOW-TO

עד כה, כל אחד יכל להטמיע את הסכמה מהסוג הזה באתר שלו והיא היתה מוצגת בחיפוש אם גוגל היה חושב שהיא רלוונטית. העדכון הנוכחי של כולל שינוי בהצגת הפורמט הזה בחלק מסוגי המכשירים. תצוגת HOW-TO תוצג מעתה למשתמשי דסקטופ בלבד והופעתם במובייל תבוטל לחלוטין.

השינוי הזה הזו למעשה מגדיל משמעותית את רמת התחרותיות במובייל.

עד היום תצוגה של HOW-TO בתוצאות החיפוש היתה תופסת את כל נפח המסך של הגולש במובייל ולמעשה באותו רגע נתון המשתמש היה רואה במסך הטלפון שלו תוצאת חיפוש אחת בלבד! דבר שהיה מעלים את המתחרים שמדורגים מתחת לתוצאה הזו ודוחק אותם לעמודים הבאים. מהיום – סיטואציה כזו ככל הנראה לא תקרה יותר.

האם תהיה לעדכון השפעה על דירוגים?

לפי מה שנכתב בהצהרה של גוגל על העדכון, לגבי דבר אחד שאפשר להיות רגועים והוא – שבעדכון הנוכחי לא צפוי שום שינוי בדירוגים ובמיקומי האתרים והשינוי הוא ויזואלי בלבד.

איך העדכון יכול להשפיע על כניסות לאתרים?

למעשה גוגל מפנה נדל"ן בעמודי תוצאות החיפוש, דבר שמאפשר יותר מקום להצגת יותר אתרים במסך של הגולש במובייל בשאילתות חיפוש מסוימות. כך שיכול להיות שכעת אתרים מסוימים יקבלו חשיפה גדולה יותר וכתוצאה מכך נראה את נתוני ההקלקות וה- CTR שלהם עולים.

מה אפשר להבין על הכוונות של גוגל בעקבות העדכון?

המסקנה העיקרית והנצחית היא היא שמקדמי אתרים חייבים להישאר ערים ומעודכנים בכל השינויים שגוגל עושה. בעיקר בתקופה הקרובה, בעקבות כל ההתפתחויות בתחום הבינה המלאכותית וה-Generative AI יהיו הרבה כאלה (לא רק עדכוני אלגוריתם ודירוגים).

בנוסף, אפשר לראות שכרגע המגמה העיקרית של גוגל היא הגברת האמון של הגולשים במנוע החיפוש ובתוצאות שמוצגות בו. גוגל למעשה מבצע "ניקוי אורוות" לתוצאות החיפוש, מסיר את רכיבי הספאם ומבטל את טקטיקות הקידום הספאמיות שנבנו לאורך השנים.

יש הרבה דעות לגבי כל הבדיקות והעדכונים האחרונים (בין אם רשמיים ובין אם לא) שגוגל עושה, וגם העדכון האחרון עולה בקנה אחד עם הדעות האלו – האם כל אלו הם למעשה עבודת הכנה מקדימה להשקת מנוע החיפוש החדש על בסיס AI (בואו לקרוא עוד על Bard Ai)? רק ימים יגידו!

אודות הכותב
רועי זוליכה
רועי זוליכה

מחלקת קידום אתרים Seolinks, סטונדט שנה שלישית למשפטים וכלכלה באוניברסיטה העברית, חובב טיפוס, קריאה וכדורגל.

קידום אתרים בגוגל למעלה

רוצים יותר כניסות לאתר?

מדריך ללימודי קידום אתרים
רוצים שאבדוק לכם את האתר?