למצוא את ה-USP שלכם

למצוא את ה-USP שלכם

מהי נקודת מכירה ייחודית (USP) ולמה לכל עמוד באתר שלכם צריכה להיות כזאת

האלגוריתם של גוגל מעבד מיליארדי חיפושים מדי יום, ולא צריך להיות אתר גדול של מותג חזק כדי להתברג במקומות הראשונים של תוצאות החיפוש עבור שאילתה מסוימת. לגוגל לא אכפת אילו אתרים מופיעים בצמרת הרשימה, כל עוד העמוד שאליו מובילה התוצאה הזו כל עוד הוא עומד בציפיותיו של הגולש שביצע את החיפוש.

אבל מה בעצם, לדעת גוגל, גורם לאתר אחד לבלוט על פני אתרים אחרים?

למצוא את ה-USP שלכם

מאות פרמטרים שונים נלקחים בחשבון, משוקללים ומניבים את הדירוג של כל אתר עבור שאילתות בחיפוש של גוגל; בין הפרמטרים הללו ניתן למנות, למשל, את מהירות האתר, קישורים מאתרים אחרים המובילים אל האתר המסוים הזה, התוכן שמופיע בו וכן הלאה. מעל הכל, נראה שגוגל נוטה להעדיף אתרים שהם פופולריים בקרב המשתמשים.

מדידה אובייקטיבית של שביעות רצון הגולשים היא נושא סבוך מאוד ונשמר בסודיות במשרדי גוגל, כך שבעלי אתרים אינם יכולים להשתמש אך ורק בנתוני שביעות רצון כדי לשפר את דירוג האתרים שלהם. מה שכן יכול לעזור הוא שאילת מספר שאלות מפתח.

  • למה שהאתר שלי יהיה מדורג גבוה יותר מאתרים אחרים?
  • מה הופך את האתר שלי לטוב יותר, בעל ערך רב יותר למשתמשים, מאתרים מתחרים?
  • מה יכול לגרום למשתמשים להעדיף את האתר שלי על פני אלטרנטיבות מתחרות?

מדובר בשאלות קשות, במיוחד אם המסקנות מן התשובות מובילות לאי הנעימות שבהבנה שלאתר או לעסק אין בעצם שום דבר שמייחד אותו. אולם רוב העסקים כן מצליחים למצוא משהו כזה, המכונה בעברית "נקודת מכירה ייחודית" ובאנגלית Unique Selling Point או USP, ואשר מהווה את ההבדל הזה, קטן ככל שיהיה, שדווקא הוא זה שיכול להטות את הכף לטובתם.

כעת נותרה רק המשימה המסובכת של להדגיש את ה-USP בכל אחד מעמודי התוכן והנחיתה.

להדגיש את ה-USP

זיהוי נקודת המכירה הייחודית עשוי להיות מאתגר, אולם המשימה הופכת קלה יותר ככל שמעמיקה ההיכרות שלכם עם המוצר או השירות. בנוסף מומלץ לשמור על קשר רציף עם הגולשים/לקוחות.

חברות מצליחות מאוד בתוצאות החיפוש של גוגל בדרך כלל מתהדרות ביותר מנקודת מכירה ייחודית אחת. כך למשל נטפליקס משלבת גם יחס עלות-ערך מנצח וגם קלות שימוש. אמאזון היא לא אתר המכירות הראשון שקם ברשת, אבל היא משלבת היטב אמינות, מגוון רחב של מוצרים ומשלוח מהיר. ואם שמתם לב שבכל פעם שאתם מחפשים חופשה בארץ או בעולם אתם נתקלים בתוצאות חיפוש מאתר Booking.com, הסיבה היא ה-USP שלהם: מגוון אדיר של מלונות ודירות לטווח קצר, אותם ניתן לדרג על פי משוב מהלקוחות, מיקום, טווח מחירים ועוד.

הדוגמאות הללו הן חברות ענק ותיקות ומצליחות, שהפכו לשם נרדף בנישה שלהן וכבר אינן צריכות לסמוך על כך שהמשתמשים יעריכו את נקודת המכירה הייחודית שלהם בתוצאת החיפוש. עסקים אחרים, כמו שלכם למשל, עדיין צריכים להדגיש שוב ושוב בפני הגולשים את הסיבה בגינה האתר שלהם הוא בדיוק מה שהגולש מחפש. זו הסיבה שעבור אתרים רבים הרושם הראשוני של כל עמוד נחיתה הוא זה שיכול להכריע.

הנקודה הראשונה של הקשר עם המשתמש, הרגע שבו הוא מוצא את מבוקשו בתוצאות החיפוש של גוגל, הוא הרגע שבו מתרחשים כמה דברים שרלוונטיים לתחום של קידום אתרים אורגני. ראשית, ציפיותיו של הגולש נבחנות אל מול הכותרת והתיאור של העמוד, שני אלמנטים שנחשבים בסיסיים למדי בקידום אתרים, ולפיכך חשובים מאוד במשיכת תשומת ליבו, ועם זאת פעמים רבות מתבצעים באופן גרוע למדי.

כל עמוד באתר שניתן לסריקה ואינדוקס בגוגל חייב להיחשב כעמוד נחיתה פוטנציאלי, ולכן יש להמשיך ולבצע אופטימיזציה מתמדת על מנת להבטיח שתוצאת החיפוש "שלכם" בתוצאת החיפוש תהיה בולטת יותר מן האחרות. לכל הפחות עליה לכלול תיאור ברור של הנושא בו עוסק העמוד, נקודת המכירה הייחודית (USP) המסבירה לגולש למה זה מה שהוא חיפש, יחד עם הנעה לפעולה שמטרתה לעודד את הגולש להקליק על תוצאת החיפוש ולהיכנס לאתר שלכם.

להתמקד במה שחשוב

כמו בענפים אחרים, גם קידום אתרים הוא תחום שבו טרנדים באים והולכים. יכולה להיות להם חשיבות רבה מנקודת מבט טכנולוגית, כגון השקת ה-AMP (התאמה פשוטה של אתר למובייל) או מעבר של אתרים עסקיים מ-HTTP ל-HTTPS (למטרות הוספת שכבת אבטחה לאתר).

עם זאת חשוב מאוד להתמקד במה שחשוב, הוא היבט הבסיסי ביותר של השיווק, זה שגם הפך להיות המנטרה של גוגל: הלקוח מעל הכל, תמיד. הקפידו להציג בפניו את נקודת המכירה הייחודית שלכם, הוא ישיב לכם בביקור באתר ואולי אף יהפוך ללקוח.

seolinks קידום אתרים

חווית משתמש

בשנתיים האחרונות יצא לי לאפיין כמעט מאה אתרים, האתרים שהפכו להיות בעלי משמעות עסקית גבוהה יותר הם אלו שענו על השאלות החשובות כגון,

מטרות האתר –  למה האתר נועד? לידים? איזה לידים שיחות? טפסים? אולי מכירות.

כאשר כל שאר עיצוב האתר, ותוכן האתר נועד לשרת את המטרות המרכזיות למעלה.

דוגמא נפלאה היא האתר של חברת ענק המצברים שעלה ממש בתחילת חודש אוקטובר, אפיון האתר נועד לשרת את המטרה המרכזית – ייצור לידים ולתמוך בערוצי השיווק המרכזיים שלו –  קידום אורגני בגוגל ופרסום ממומן בגוגל.

לטובת הקידום האורגני יצרנו קטלוג מורחב המאפשר לנו לאסוף את כל סוגי החיפושים ובכך לסייע לאתר לעלות בחיפושים המרכזיים שלו, לדוגמא:

ביטוי מרכזי בתחום שלו ניתן למצוא אותו בכולם כבר בעמוד הראשון בפחות מחצי שנה!
מיקומים ראשונים
הנעה לפעולה >>>
הנעה לפעולה

יצרנו באתר קטלוג מורחב, במטרה לענות לגולש על 4 ביטוי זנב ארוך "לונג טייל" >>>

  1. מצברי טיטניום – חיפוש לפי יצרן מצבר
  2. מצברים למזדה – חיפוש לפי יצרן רכב
  3. מצברים לרכב – חיפוש לפי סוג רכב
  4. חיפוש – מצברים עד הבית בראשון לציון

יצירת קטלוג באתריצירת קטלוג באתר

כאשר המטרה המרכזית היא לייצר מקסימום מענה לחיפושים רחבים, בשביל לסייע למשתמש וכמובן לחזק את הדירוג של האתר בגוגל תוצאות הקידום די מרשימות.

תוצאות קידום אתרים
בתמונה לעיל, ניתן לראות שהביטויים לא היו מדורגים כלל באוקטובר, היום האתר נמצא בעמוד הראשון בתוצאות הראשונות והאתר מניב עשרות לידים בחודש.

שיפור מהירות טעינה

הדרך הטובה ביותר ללמוד קידום אתרים, היא בביצוע פעולות בשטח, החלטתי לצרף הוכחה פשוטה לשיפור מהירות הטעינה כגורם משפיע, במהלך השנה האחרונה אני מקדם אתר של חברה להפקת סרטי תדמית, כתבתי מאמר כבר על שיפור מהירות טעינה בהרחבה. במספר מקרים שונים ראיתי שההשפעה על תוצאות הקידום, במיוחד אם מדובר באתר עם בעיות קשות של מהירות טעינה כמו זה שאני מציג כאן, ההשפעה של שיפור המהירות מסייעת בצורה מיידית לדירוג האתר בגוגל >>

התוצאות יום למחרת
תוצאות קידום אתרים

וואצאפ מול הלקוח

תקשורת עם לקוח

סיכום דברים:

האתר שלכם הוא פרמטר משמעותי עבורכם, השקיעו בו מחשבה רבה, העניקו למשתמשים שלכם ערך, בצעו פעולות רבות ככל שניתן לחזק את חווית הגולש באתר, תנו לאתר שלכם לשרת את המטרות שלשמו הוא נועד, הטיפ האחרון עשו זאת בפשטות (גם אני נופל בזה לא מעט).

טיפ אחרון >>> במידה ואתם לפני בניית אתר חדש או מעברים את האתר הנוכחי, תנו למקדם האתרים שלכם, או לחברת השיווק שלכם לקבל החלטות משותפות ביחד אתכם.

קידום אתרים בגוגל למעלה