קבל דוח בחינם
כניסת לקוחות
Phone Link Icon 050-8127373
Lang Icon EN
9 פעולות ששיפרו את יחס ההמרה באתר (כמות פניות ביחס לתנועה) CRO באתר שלכם
9 דרכים לשיפור הCRO באתר

9 פעולות ששיפרו את יחס ההמרה באתר (כמות פניות ביחס לתנועה) CRO באתר שלכם

שיפור יחסי ההמרה הפך במהלך השנים האחרונות לנושא שמקבל המון תשומת לב ולא סתם.

בסופו של דבר לכל אתר יש מדדי KPI (יעדים) כלשהו שאליו הוא רוצה להגיע, זה יכול להיות כמות הוספות לסל, כמות הוספות ל-wish list, כמות רכישות, מילוי טופס ליד, הורדות של קובץ ועוד ועוד.

הסיבה העיקרית היא כי מדובר על גידול בהכנסות מבלי להגדיל תקציבי פרסום. שיפור יחסי ההמרה מתמקד יותר בהבנת הבעיות הקיימות או החסמים הקיימים במה שקיים באתר שלנו , לתקן אותם כך שיתאימו לגולשים ולמשתמשים באתר שלנו ויגרמו להם לחוויה טובה יותר.

תחשבו על זה ככה, נניח שיש לכם חנות בקניון, מבקרים אצלכם כ-20 אנשים בשעה, מתוכם קונים רק 3. הבחנתם כי בערך 10 מכלל המבקרים שואלים על החולצה האדומה שנמצאת בחלון הראווה, איך היא אזלה במידות M ו-S, שהן המידות הכי פופולריות. כלומר, זיהיתם שחלון הראווה שאמור לפתות אנשים להיכנס, כולל פריטים שלא נמצאים במלאי. אתם בעצם חוטאים כאן פעמיים, פעם אחת אתם גורמים לחוויה רעה אצל הלקוחות ופעם אחרת אתם מפסידים בכך שאתם לא מכניסים אנשים שירכשו פריטים שכן יש לכם במלאי. זה תקף גם לאתר מכירות, צריך לנתח את הנתונים ולהבין את ההתנהגות של הגולשים.

במילים אחרות, בעזרת פעולות שאתם יכולים לעשות כבר מחר בבוקר אתם יכולים לשפר משמעותית את יחס ההמרה שלכם וכתוצאה מכך, גם את ההכנסות שלכם. אספתי לכם 9 טיפים שיעזרו לכם בדרך לשיפור יחסי ההמרה. מוכנים לשפר את התוצאות שלכם? בואו נתחיל!

אמור לי מה התוכן שלך ואומר לך מי אתה

הבלטת נושא המאמר בצורה שתאפשר למשתמש מהר מאוד להבין בדיוק לאן הוא הגיע, עשויה למנוע נטישות באתר שלכם, הקפידו לדייק את הכותרת לכוונת המשתמש.

נושא התוכן הוא חלק קריטי בהמרה, התוכן בעצם מציג את מידת הידע שלכם והמקצועיות שלכם. חשוב להבין כי הגולשים מעוניינים להבין מהר מה התשובה לשאלה ששאלו, או מה אתם רוצים שהם יעשו. אם הם שאלו שאלה – הם רוצים לקבל תשובה. אם התוכן שלכם יהיה מעניין הם גם יעמיקו. נתחיל מהכותרת, כותרת מנוסחת טוב תמשוך יותר טראפיק ותעורר יותר עניין. ברגע שהגולשים נכנסו לאתר שלכם, כבר עשיתם צעד אחד ורוב הגולשים יקבלו החלטה אם להיכנס או לא לפי הכותרת.

בנוסף לכך, אל תתביישו להוסיף כמה סוגי מדיה שונים בתוך התכנים שלכם. כן, צלמו את עצמכם מסבירים על תהליך מורכב, הקליטו את עצמכם נותנים דוגמאות, או צרפו גרפים קבצים מעניינים שמצאתם בנושא או כל דבר אחר. אגב, זה גם מעולה לקידום האורגני שלכם במנועי חיפוש.

תנו לגולשים פוש קטן – חשיבותו של ה-CTA

CTA זאת לא יחידה במשטרת הדיגיטל, אלא Call to action שנקרא בעגה המקצועית (או יותר מדויק תרגום ישיר) "הנעה לפעולה". התפקיד של הנעה לפעולה הוא בעצם לעודד את הגולש לעשות פעולה כלשהי שהיינו רוצים שהוא יעשה.

מה יותר מזמין לדעתכם, להוסיף טופס ליד פשוט ככה בתוך העמוד או להוסיף לפני, "נשמח לעזור לכם לקבל את ההחלטה הנכונה" השאירו פרטים ונחזור אליכם?

חשוב מאוד שתוודאו שהקריאה לפעולה שלכם מתקשרת את הפעולה שאתם רוצים שהמשתמשים יעשו. אם אתם רוצים שהם יוסיפו מוצר לסל תכתבו – הוסף לסל>> אם אתם רוצים שהם ירכשו משהו תוסיפו לרכישה>> או קנה עכשיו>> וכד'.

מומלץ וכדאי לבצע אופטימיזציה וכדי לעשות את זה נכון, הנה כמה נקודות שכדאי להכיר:

  • מומלץ להבליט את כפתור ה-הנעה לפעולה, כך שיהיה שונה משאר הטקסט שיש בעמוד. אפשר להוסיף צבע, להוסיף עיצוב וכד', בעיקר לדאוג שהוא באמת בולט.
  • אל תשתמשו בכמות אין סופית של הנעות לפעולה. אל תבלבלו את הגולשים, ולא פחות חשוב, תחזרו על אותה טרמינולוגיה כמו מנטרה ותלוו את הגולש לאורך כל הדרך עם ה-CTA שבחרתם.

האם האתר שלכם יוזר פרינדלי?

תהיו כנים, עם יד על הלב, האם האתר שלכם מלא בקשקושים, צבעים, חוזר על עצמו ומבולגן? תחשבו על זה רגע, גם אנשים שלא חולי סדר וניקיון מעדיפים להיכנס לחנות נקייה, לאתר נקי או לחדר נקי. עיצוב נקי גורם למבקרים להיות יותר זמן באתר שלכם, כי נעים להם, קל להם להבין את הניווט בעמוד, קל להם לעבור על הטקסטים ובמילים אחרות, נעים להם לקרוא את התוכן שלכם וזה לא פחות חשוב מאשר לכתוב תוכן טוב. בשנים האחרונות אנחנו למדים שאחד הפרמטרים העיקריים שעוזרים לקידום אורגני הוא בעצם שיפור חווית המשתמש

הנה כמה טיפים שיעזרו לכם לשמור על אתר נקי:

  • השתמשו ברווח לבן. זה עוזר לפקס את המיקוד של המשתמשים למקומות שהם כן צריכים להסתכל עליהם, לדוגמא, אם יש לכם כמה באנרים באתר, אל תתביישו לשים רווחים לבנים ביניהם 🙂
  • חשוב מאוד לוודא שהאתר שלכם מותאם למובייל, נראה מעולה וקריא. חשוב שהוא יוצג יפה בכל מכשיר שהמשתמש יבחר לגלוש ממנו.
  • הוסיפו פופ-אפים באתר – אבל היי עם טעם טוב כן?! לא להקפיץ כל רגע משהו זה הורס את החוויה. לדוגמא, הזמינו את הגולשים להרשם לניוזלטר שלכם לדוגמא ולקבל הנחה כבר בקנייה הנוכחית. 

כמה קל ונוח למלא את הטפסים שלכם?

אם יש לכם טפסים באתר שאתם רוצים שהמשתמשים ימלאו, חשוב מאוד לוודא שאתם מבקשים מהמשתמשים למלא מינימום שדות ולבחור בכמה שפחות שאלות פולשניות (לדוגמא מספר תעודת זהות או מספר דרכון). אם אתם יכולים לדאוג שחלק מן השדות ימולאו באופן אוטומטי (כמו כתובת) זה יכול לתרום עוד יותר. יש דרופ רציני כשאנחנו מדברים על טופס, בעיקר אם הוא ארוך.

ושוב אני רוצה לגעת בנושא של הרספונסיביות אתר שלכם. רוב הגולשים סביר להניח יכנסו לאתר שלכם מהמכשיר הנייד שלהם ולא מהמחשב. לכן, חשוב מאוד לבדוק שהטפסים נראים כמו שצריך גם במכשיר הנייד וגם במכשירים אחרים. 

כמה קל לנווט בתוך האתר שלכם?

אחת הסיבות העיקריות שבגללן אנשים נוטשים אתר, זה חווית לקוח לא טובה, לרוב בשל מהירות או ניווט לא נוח. בסופו של דבר תחשבו שיש לכם מטרה ואתם צריכים לגרום לגולש לעשות מה שאתם רוצים, מה שהצבתם לעצמכם כיעד. 

איך עושים את זה?

  • השתמשו בניווט עקבי לאורך כל האתר שלכם וכוונו את המשתמש למה שאתם רוצים שהוא יעשה, כחלק מהמסע האידיאלי.
  • השתמשו בפירורי לחם, ככה המשתמשים ידעו איפה הם נמצאים באתר ויבינו שהם יכולים ללכת לנושא העל ולקרוא ולהרחיב עם עוד תתי נושאים.
  • הפכו את הניווט לברור טקסטואלית, זה לא המקום להתחכם.

איך דף הבית שלכם נראה?

דף הבית זה כרטיס הביקור שלכם. רוב האנשים שיגיעו לאתר שלכם ככל הנראה יעברו בדף הבית ולכן, הוא חייב להיות יפה ומזמין. 

איך עושים את זה?

  • שימו את ה"הכי טוב" שלכם בפרונט. המוצרים הכי טובים שלכם, השירותים הכי טובים שאתם יודעים להציע, מה הדבר שהכי מייצג אתכם ומזוהה איתכם?
  • הציגו המלצות בדף הבית. זה בערך הדבר הראשון שאנשים מחפשים ומבקשים. 
  • הוסיפו תיבת חיפוש שיהיה נוח וקל. לא לכולם יש סבלנות להתחיל לחפש בתוך האתר שלכם אחרי מידע.

האם עמוד יצירת הקשר שלכם מזמין מספיק?

זה אחד העמודים הכי חשובים שיש עמוד יצירת קשר, הוא בעצם העמוד האחרון לפני שהגולש מקבל החלטה. בנוסף לכך, גם אחד העמודים שהגולש יחפש מהרגע שהוא קיבל כבר החלטה לשוחח איתכם. חשוב מאוד שיהיו כמה וכמה הפניות לעמוד הזה וגם שיהיו לכם כל מיני אפשרויות התקשרות כמו לדוגמא:

  • צ'ט
  • טלפון
  • מייל
  • וואטסאפ
  • טופס יצירת קשר

דף אישור אינפורמטיבי

עבדתם כל כך קשה כדי שהמשתמשים ימלאו את טופס הליד ואז סוף סוף, מישהו השאיר ליד! איזה כיף! חשוב מאוד לתת לו הסבר קליל בכמה מילים על המשך התהליך.

ברוב המקרים נהוג להודות לו – "תודה שפנית אלינו" ולהנחות אותו מה יהיה בשלב הבא "נציגינו יחזרו אליכם בימים הקרובים עם הצעות רלוונטיות". דוגמא נוספת היא, "תודה שבחרתם בקורס שיווק דיגיטלי סילבוס הקורס נשלח לכתובת המייל שציינתם יחד עם טופס הרשמה להמשך התהליך".

 A\B testing

בדיקת A\B או בשמה השני, A\b test היא בדיקה שבעצם מציעה לגולשים שני עיצובים שונים, או פניות טקסטואליות שונות וכך מנסה להבין מה עובד טוב יותר. לדוגמא, איזה עיצוב לעמוד הבית עובד טוב יותר, איפה מיקום הטופס נכון יותר ומעודד יותר אנשים למלא, איזו כותרת עובד טוב יותר ובאיזה עיצוב ועוד ועוד. בדיקת A\B היא משהו אינסופי שכל הזמן צריך לבצע על מנת להשתפר.

אודות הכותב
אייל רחמים
אייל רחמים

בעל ניסיון של 14 שנים בשיווק דיגיטלי ו11 שנים בקידום אתרים, יזם דיגיטלי, מנכ״ל דיגיטאץ׳ – חברה לקידום אתרים ושיווק באינטרנט, מרצה במכללה למנהל, והבעלים של הבלוג seolinks.

קידום אתרים בגוגל למעלה

רוצים יותר כניסות לאתר?

מדריך ללימודי קידום אתרים
רוצים שאבדוק לכם את האתר?