קבל דוח בחינם
כניסת לקוחות
Phone Link Icon 050-8127373
Lang Icon EN
קידום אתרים לוקאלי (מקומי)
קידום אתרים לוקאלי

קידום אתרים לוקאלי (מקומי)

מה זה קידום אתרים מקומי?

קידום אתרים מקומי הוא קידום אתרים המבוסס על מיקום העסק והרלוונטיות שלו לגולשים המצויים בקרבתו. ככלל מדובר בתהליך של שיפור המיקום של העסק בעיני גוגל, ובכך להגדיל את תנועת הגולשים האורגנים לאתר העסק. הייחודיות בקידום אתרים מקומי היא שמדובר תהליך הפונה לגולשים המצויים בקרבת מקום, כך שהרלוונטיות ויחס ההמרה שלהם נוטים להיות גבוהים במיוחד.

טיפים לקידום אתרים מקומי

קידום אתרים מקומי הוא תהליך מצטבר. ככל שתקפידו על יותר מהטיפים שאביא לכם בהמשך המאמר, מיקומכם ישתפר ולקוחות פוטנציאליים רבים יותר יגיעו לעסק שלכם. אלה טיפים שמגיעים משנים של ניסוי, טעיה ולמידה. תסמכו עליי- טיפים של אלופים!

מיטוב לטובת גוגל עסקים

גוגל עסקים הפך להיות הפלטפורמה המשמעותית ביותר במישור קידום האתרים המקומי. מאז שגוגל החלה לתמוך בכך, גוגל עסקים הוא הכלי המושלם מבחינתכם בכדי למנף את התוכן של העסק שלכם לטובת קידום אתרים מקומי. בכדי לוודא שהעסק שלכם מותאם באופן מיטבי לפרמטרים ש-  גוגל עסקים צריך שימו לב לכמה דברים:

  • תיצרו פרופיל Google My Business ותאמתו אותו.
  • השתמשו בפוסטים של גוגל (Google Posts) באמצעות אותו המשתמש.
  • תעודדו את הלקוחות שלכם לשתף ביקורות וחוות דעות על העסק שלכם בגוגל.
  • תגיבו לביקורות ולחוות דעת על העסק שלכם בגוגל בצורה אמיתית וכנה – הקפידו לציין את המיקום הרלוונטי בתגובתכם. למשל "תודה על שביקרתם בסניף שלנו ברחוב אליעזר קפלן 1 בירושלים. חוות דעתכם עזרה לנו להשתפר ואנו מצפים לפגוש אתכם שוב. מכל צוות (שם החברה)".

מנוע החיפוש יכול לזהות תגובות שכאלו, ולזהות את העסק שלכם כעסק "אותנטי". בעצם כך ניתן לשפר את מצבכם מבחינת קידום אתרים מקומי.

תגובות שכאלו יעזרו לכם לא רק מבחינת קידום האתרים המקומי, אלא גם מבחינת חוויית המשתמש של הלקוחות הפוטנציאליים שלכם. התגובות אף עוזרות לדיוק ועדכון פרטי ההתקשרות עם העסק ועדכון שעות הפעילות שלו. מחקר שבוצע מצביע כי נתונים שכאלו, המעודכנים באופן תדיר, משפיעים באופן ישיר על חווית הקנייה וההתנהגות של לקוחות בעסקים.

קידום מקומי בעזרת גוגל עסקים

 

צרו ממשק עם המדיה החברתית והוסיפו פוסטים ל- גוגל עסקים

גוגל מתייחס בחיוב לתוכן ששותף ופורסם ברשתות חברתיות כמו פייסבוק, אינסטגרם, טוויטר וכדומה.

הקפידו לשתף את התוכן שאתם מעלים לאתר ול- גוגל עסקים ברשתות החברתיות השונות.

שיתוף ברשתות החברתיות

וידוא הדיוק של הפרטים של העסק שלכם וזמינותם

כפי שציינתי מקודם, הפרטים של העסק שלכם משפיעים רבות על האמינות והדירוג שלכם בעיני גוגל, וגם על חוויית המשתמש של הגולשים. שימו לב שהשם של העסק, הכתובת, מספר הטלפון, שעות הפתיחה ושאר הפרטים הרלוונטיים נמצאים באתר ומעודכנים. המטרה היא בשורה התחתונה להקל על גולשים ועל מנוע החיפוש למצוא את הפרטים הרלוונטיים.

טיפ של אלופים- שימו לב שה NAP (Name, Adress, Phone number) שלכם מופיע כטקסט ולא כתמונה, אחרת גוגל לא יוכל לזהותו ולא תוכלו להנות מהיתרונות אותם ציינתי.

ביצוע ביקורת קידום אתרים מקומי

כאמור, קידום אתרים הוא תהליך מצטבר ומתמשך, וקידום אתרים מקומי אינו שונה מקידום אתרים רגיל בהיבט זה. גם אם וידאנו שכל הפרטים מעודכנים, שהNAP מופיעים כטקסט, פתחתנו גוגל עסקים ועוד- טרם סיימנו.

ביקורות על התוכן באתר על האתר עצמו היא דבר הכרחי ומהווה חלק אינטגרלי מהצלחה של כל אתר. אז איך עושים ביקורת לתהליך קידום אתרים מקומי?

ביקורת על הגוגל עסקים

חפשו את עצמכם בגוגל. בדקו את הSERP של העסק שלכם (Search engine result pages). האם התוצאות הן מה שרציתם לקבל? האם הפרטים מעודכנים ומדויקים? שימו לב לפרטים הקטנים אך החשובים כמו שעות פתיחה, כתובת ומספר טלפון מעודכן.

תקינות ונגישות האתר למנועי חיפוש

וודאו שהאתר שלכם זמין למנועי חיפוש. שימו לב שאין טקסטים כתמונות בתוך האתר, בעיקר כדי לאפשר למנועי החיפוש להוציא את המידע הרלוונטי מהאתר עבור הגולשים השונים.

ביקורת על התוכן באתר

חשוב לבצע ביקורת על תוכן האתר בכדי לוודא שהוא מותאם לקידום אורגני בצורה המיטבית. אל תפחדו – הנושא לא מסובך, והוא חשוב מאד. לא ארחיב עליו כאן, משום שהוא גדול ואין ערך בהסבר על רגל אחת. אתם מוזמנים לקרוא ולהעשיר את הידע שלכם במאמר הבא שכתבתי על הנושא הזה בדיוק. הקפדה על ביקורת ומיטוב הפרמטרים הנוגעים לקידום אתרים אורגני יעזרו באופן משמעותי לתהליך קידום האתרים המקומי של האתר שלכם. אתר שאינו מדורג גבוה בגוגל יתקשה להופיע בתוצאות הראשונות גם לגולשים הנמצאים בקרבת מקום.

ביקורת על הקישורים באתר

שימו לב שאין באתר קישורים שבורים, לא מעודכנים או לא רלוונטיים. לא כל קישור הוא תמיד קישור טוב.

טיפ של אלופים – אל תשכחו לעשות מחקר מתחרים. במיוחד בקידום אתרים מקומי, למתחרים קרובים יש משמעות מיוחדת. תעברו על אתרים, תלמדו את הפערים אם ישנם, ואיך נכון לתקן אותם ולהעלות את הדירוג של האתר שלכם בעיני גוגל!

שיפור מבנה הקישורים הפנימי שלכם

כמובן שהקישורים חיצוניים שמובילים לאתר שלכם הם חשובים מאין כמותם, והם תורמים רבות לקידום האתר שלכם ומיקומו בעיני גוגל. אבל גם קישורים פנימיים משפיעים המון. דיוק והתאמה של מבנה הקישורים הפנימיים באתר שלכם יכול לשפר גם הוא את הדירוג שלכם מבחינת קידום אתרים אורגני.

מבנה הקישורים הפנימי שבאתר משפיע בעיקר על 3 דברים:

  • הוא תומך בניווט יעיל ונוח באתר מבחינת הגולשים בו
  • הוא מסייע להיררכיה באתר
  • הוא "מפזר" את הסמכות והדירוג שגוגל מעניק לאתר בין דפים רבים

מיטוב כתובת הURL, הכותרות והתכנים

האתר שלכם מורכב מדפים ועמודים רבים, כשחלקם מתעדכנים באופן תדיר, או מתווספים מדי כמה ימים. דוגמא מצוינת לכך יכולה להיות בבלוג של האתר, שם מאמרים וכתבות עולים מדי פעם לפעם ומתווספים לאתר ולהיררכיה שלו. כשאתם מעלים תוכן חדש ועמודים חדשים לאתר, שימו לב להתאמה ולמיטוב כתובת הURL, הכותרות שבעמוד והתכנים שבו, בכדי להתאים אותם למנוע החיפוש. גוגל מתייחס למילות מפתח, ולכן הקפידו להשתמש בהן בכותרות, בכתובת הURL וכדומה.

עדכון מיקומים לדפים באתר שלכם

אם העסק שלכם מכיל יותר ממיקום אחד, שימו לב ליצור דפים למיקומים השונים. בכל עמוד תקפידו לציין את השם של העסק באותו המיקום, כתובת, מספר טלפון מעודכן, שעות פתיחה, ועוד פרטים נוספים לבחירתכם כמו דרכי הגעה, המלצות של לקוחות וכדומה.

בנוסף, הימנעו מהעתקה ושכפול של תוכן בין דפים המתייחסים למיקומים שונים בכדי לא לבלבל את מנוע החיפוש. לעסקים בעלי מיקום יחיד- אתם יכולים אפילו להוסיף את המיקום שלכם על "מפה", כלומר הפניה לGoogle Maps, ובכך לשפר את קידום האתרים המקומי שלכם.

תייצרו תוכן מקומי

תנסו לייצר תוכן מקומי. מה הכוונה? תוכן שמראש נוגע במיקום של העסק שלכם, או במיקום הרלוונטי לעסק שלכם. לא מדובר במשימה פשוטה, אך אם תצליחו בה- הפירות יכולים להיות מתוקים מאד.

אתן לכם דוגמא- עסק של מנעולים או מנעולנים, שממוקם באזור יפו. באתר כמובן יש לעסק בלוג, פורום, המלצות, חנות מקוונת למנעולים ועוד. מאמר בבלוג העוסק במכת פריצות שהתרחשה לאחרונה בשכונה מסוימת, כמו למשל עג'מי, בתוספת המלצות רלוונטיות, יכול להוות מקפצה לתהליך קידום האתרים המקומי שלכם. תנסו לחשוב מחוץ לקופסא ואני בטוח שתמצאו נושאים רלוונטיים כתוכן מקומי.

מיטוב האתר כידידותי לגולשי מובייל

יותר מ- 85% מהגולשים משתמשים היום בטלפון הנייד בכדי לגלוש!  מדובר בנתון משמעותי, במיוחד כשמדובר בקידום אתרים מקומי. חיפושים רבים נעשים מהמיקום הרלוונטי ומחפשים עסקים בקרבת מקום. גולשים מרבים לחפש עסקים קרובים, לבדוק את הוראות ההגעה, לקרוא ביקורות או לאתר פרטי התקשרות מעודכנים. יתרה מזאת, השימוש בפונקציית ה"קרוב אליי" של גוגל, עלתה בכ200% מאז שנת 2018.

כעת אתם מבינים את החשיבות של התאמת האתר לגולשי מובייל כחלק מתהליך קידום האתרים המקומי, אתר שאינו מתפקד בצורה טובה דרך המובייל, הוא אתר שיקשה על קידום מיקומו של העסק כשגולש קרוב יחפש אתכם בגוגל.

השתתפו בקהילה המקומית

מדובר בטיפ קצת שונה וחריג. השתתפות בקהילה המקומית לרוב דורשת פעילות פיזית, ב"עולם האמיתי". גם ההשלכות של השתתפות בקהילה המקומית אינן משפיעות באופן ישיר על תהליך קידום האתרים המקומי שלכם. אולם, אם תשתתפו, אתם כעסק, או עובדי העסק, בפעילויות מקומיות- אתם תגדילו את הסיכוי לסיקור תקשורתי. סיקור תקשורתי, בין אם פורמלי (על ידי עיתונות מקומית למשל) או לא פורמלי (כמו סיקור ואזכור ברשתות החברתיות), יכול וסביר שיוביל לחיפושים רבים יותר, הפניות חיצוניות מאתרים או רשתות חברתיות שונות, ופשוט למודעות לעסק שלכם באזור הרלוונטי לכם. באופן עקיף, השתתפות בקהילה המקומית יכול לשפר את הדירוג שלכם מבחינת גוגל במונחי קידום אתרים אורגני, ומשכך לשפר את תהליך קידום האתרים המקומי שלכם.

סיכום

קידום אתרים מקומי הוא תהליך חשוב שמהווה חלק בלתי נפרד מתהליך קידום האתרים הרגיל שכולנו מכירים. היום, כשהשימוש בטלפון הניידים הוא כל כך יום יומי- החיפושים של עסקים בקרבת מקום באמצעות פונקציית ה"קרוב אליי" של גוגל מרקיעים שחקים ויכולים להוות "Game Changer" מבחינתכם, כבעלי עסק וכבעלי אתר. זכרו שהגולשים המחפשים עסקים בקרבת מקום הם מעין קהל ייחודי, משום שיחס ההמרה של גולשים אלו ללקוחות הוא גבוה במיוחד, ומשכך שווה (ממש) להשקיע בתהליך קידום האתרים המקומי לאתר שלכם.

אודות הכותב
אייל רחמים
אייל רחמים

בעל ניסיון של 14 שנים בשיווק דיגיטלי ו11 שנים בקידום אתרים, יזם דיגיטלי, מנכ״ל דיגיטאץ׳ – חברה לקידום אתרים ושיווק באינטרנט, מרצה במכללה למנהל, והבעלים של הבלוג seolinks.

קידום אתרים בגוגל למעלה

רוצים יותר כניסות לאתר?

מדריך ללימודי קידום אתרים
רוצים שאבדוק לכם את האתר?