קבל דוח בחינם
כניסת לקוחות
Phone Link Icon 050-8127373
Lang Icon EN
מהו NAP citations ואיך הוא משפיע על הדירוג בגוגל?
OFF-PAGE SEO
קידום אתרים למתקדמים

מהו NAP citations ואיך הוא משפיע על הדירוג בגוגל?

על פי מחקר שערכה גוגל עוד בשנת 2014 – שלושה מתוך ארבעה צרכנים צפויים לבקר בעסקים מקומיים לאחר שמצאו אותם בתוצאות החיפוש בגוגל. קידום אתרים באופן כללי וקידום אתרים לוקאלי בפרט מושפעים באופן מובהק משלושה מרכיבים מרכזיים: שם העסק (Name), כתובת העסק (Address), ומספר הטלפון של העסק (Phone) – או בקיצור NAP.

NAP citations אלו הם למעשה האזכורים השונים של העסק שלך ברחבי הרשת: דרך הרשתות החברתיות, אתרים אחרים, תקשורת, עיתונות וכדומה. ככל שהאזכורים רבים יותר ומצויים במקורות מוכרים ואמינים יותר, כך אמינות העסק עולה. אמינות העסק של האתר מתורגמת באופן ישיר לדירוג האתר מבחינתו של גוגל. משכך, דרך נוספת להאיץ את קידומו האורגני של האתר שלך היא בעזרת הגברת האזכורים השונים ברחבי האינטרנט אשר נוגעים לNAP.

                                                                                                                                                                                                           דוגמא לNAP בגוגל עסקים

סוגים שונים של citations

ישנם אתרי citations רבים ויחד עם זאת ויכוחים רבים על אילו מביניהם בעלי ערך רב יותר מאחרים. עם זאת, עבור קידום אתרים מקומי ישנה הסכמה כללית על מספר אתרים שהם בגדר חובה עבור העסק שלכם כמו גוגל, פייסבוק, YELP וכדומה. מעבר לאתרים הללו קיימים אין ספור אתרים פוטנציאליים לרישום העסק באינטרנט, אך ככל הנראה רובם אינם רלוונטיים לעסק הספציפי שלכם. על כן, ישנה חשיבות גבוהה לרישום העסק ולדריסת רגל מינימלית באתרים הרלוונטיים לעסק שלכם.

איך תדעו שבחרתם ב-Citations הנכון?

כיצד תייעלו את הזמן ואת המשאבים שלכם כך שאכן תירשמו את העסק שלכם במקומות הרלוונטיים ביותר? קיימים כלים שונים אשר יסייעו לכם במציאת האזכורים הטובים ביותר:

  • BrightLocal – פלטפורמה המסייעת בקידום האתר באופן אוטומטי במישורים שונים: איתור אזכורים לבית העסק ברחבי הרשת, מעקב אחרי דירוגים, מעקב אחר בתי עסק מתחרים כולל בדיקה באילו אינדקסים הם רשומים והיכן הם זכו לאזכורים. יתר על כן, הפלטפורמה מציעה פיצ'ר (Local Search Rank Checker) שמציג את הדירוג האורגני והמקומי בגוגל וכן במנועי חיפוש נוספים.
  • WhiteSpark – פלטפורמה שדומה באופן כללי ל-BrightLocal. מציעה כלי לאיתור אזכורים אשר מציע בנוסף לאופציית איתור ומעקב אחר אזכורים קיימים גם איתור הזדמנויות לשתילת אזכורים חדשים במקומות פוטנציאליים. כלי זה יעיל מאוד ומפועל בהתאם לשימוש במילות מפתח ונתוני האתר הרלוונטי. גם ב-WhiteSpark ניתן לעקוב אחר מתחרים, לעקוב אחר הדירוג האורגני, לבצע סטטיסטיקות על האופן שבו לקוחות הגיעו לעסק ועוד.

מעבר לכלים אלו, קיימים כלים רבים נוספים – Moz Local, SEMrush, Synup ועוד. אם כך, כיצד תדעו שאכן בחרתם בכלי המתאים עבורכם? בדקו מספר דברים:

  • אילו תכונות מעקב קיימות לכלי?
  • עד כמה המעקב מדויק?
  • האם הכלי ניתן לסנכרון עם כלים אחרים?
  • האם הכלי בעל ממשק API ישיר?
  • האם התמורה למחיר טובה בהתאם לתקציב שלי?

כיצד יוצרים Citations חיוביים?

לרוב, כמעט כל ציטוט או אזכור של העסק בתצורות שונות יסייע לנו בקידומו. עם זאת, נרצה לשמור על אמינות מקסימלית של העסק כמו גם על ציטוטים ואזכורים שיגרמו לאימפקט חיובי. ניתן לעשות זאת במספר דרכים:

  • עמודים עסקיים – פתיחת עמודים עסקיים ברשתות חברתיות כמו פייסבוק, אינסטגרם, לינקדאין, גוגל פלוס וכדומה.
  • מדיה – קבצי מדיה שונים אשר יכילו בתיאור שלהם את פרטי ה-NAP של העסק.
  • כתבות ופוסטים אורחים – תציעו את שירותכם בתמורה לתפוצה חיובית של העסק. כתבו פוסט עם מידע רלוונטי עבור אתר מסוים ובתמורה תקבלו קרדיט אשר יכיל Citations. רוב האנשים ישמחו לתת לכם קרדיט בתמורה לתוכן שיסייע לקידום העסק שלהם. מדובר בעסקה משתלמת לשני הצדדים.
  • שליחת מוצרים לסקירה – שלחו את המוצר שאותו אתם מנסים למכור לסקירה לכתב או בלוגר אשר יתלהב ממנו.
  • ביקורות חיוביות – בקשו מלקוחות לכתוב ביקורת חיובית על האתר.

 כיצד תייעלו את ה-Citations

קיימים מספר כללי ברזל שיסייעו לכם לנהל את האזכורים בצורה הטובה ביותר, לעלות את הדירוג שלכם בגוגל ולהגדיל את הנוכחות שלכם באופן כללי:

עקביות ודיוק

קיימות סיבות רבות לכך שה-NAP של העסק עלול להיות לא עקבי, ביניהן:

  • מעבר של בית העסק למיקום גיאוגרפי חדש.
  • ביקורות של לקוחות המכילות שגיאות כתיב.
  • הצעות עריכה של מחפשי גוגל, שאמנם בעלי כוונות טובות – אולם בסופו של דבר עם מידע שגוי.

מעבר לסיבות הללו קיימות סיבות רבות נוספות, ולעיתים מידע שגוי אף מופיע אצל בעלי העסקים המוכרים ביותר. בגוגל נותנים מספר טיפים שגם יסייעו לנו לשמור על עקביות וגם יעזרו לנו לעלות את הדירוג:

  • ודאו ששעות הפעילות של העסק שלכם מדויקות.
  • השתמשו בשעות מיוחדות לחגים ולמועדים מיוחדים.
  • הוסיפו תמונות של השירותים והסחורה שהעסק שלכם מספק. כמו כן, הוסיפו תמונות של המיקום עצמו.
  • אמתו את מיקומכם מול גוגל על מנת שהמערכות של גוגל ידעו שאתם אכן הבעלים של בית העסק.

בשורה התחתונה, על פי מה שגוגל בכבודם ובעצמם אומרים – לעסקים בעלי מידע מלא, עמוק ומדויק קל יותר להתברג ולעלות בדירוג.

תיאור

תיאורי עסקים עשויים לשפר את הדירוג המקומי על ידי הוספת מילות המפתח המובילות שלכם. כמו כן, זה גם יכול לעזור למנועי החיפוש להבין טוב יותר את העסק שלכם.

תמונות

סביר מאוד שהוספת תמונות תשפר את אחוזי ההמרה של הלקוחות

ביקורות חיוביות

כפי שצויין קודם, ביקורות חיוביות עוזרות גם בהגדלת קהל הלקוחות וגם בשיפור הדירוג בגוגל.

אודות הכותב
אייל רחמים
אייל רחמים

בעל ניסיון של 14 שנים בשיווק דיגיטלי ו11 שנים בקידום אתרים, יזם דיגיטלי, מנכ״ל דיגיטאץ׳ – חברה לקידום אתרים ושיווק באינטרנט, מרצה במכללה למנהל, והבעלים של הבלוג seolinks.

קידום אתרים בגוגל למעלה

רוצים יותר כניסות לאתר?

מדריך ללימודי קידום אתרים
רוצים שאבדוק לכם את האתר?