כניסת לקוחות
https://www.seolinks.co.il/wp-content/uploads/2017/03/phone.png 072-3310701
רוצים לדעת כמה כסף מרוויח מקדם אתרים? הכול בפנים
להרוויח כסף מקידום אתרים

רוצים לדעת כמה כסף מרוויח מקדם אתרים? הכול בפנים

אחד מהקולגות שלי בתעשייה נוהג לחייג אליי לתקופות, כאשר מיד לאחר 2/3 דק של סנכרון הוא נהג לשאול כמה אני מרוויח? כן כן.. זה מוזר קצת אבל זה הסגנון שלו..

החלטתי לכתוב תכלס כמה כסף מקדם אתרים עשוי להרוויח ובאלו אפשרויות עבודה.

מקדמי אתרים רבים וגם יזמים בתחום הדיגיטל תוהים איך אפשר להרוויח בתור מקדם אתרים או לפחות איך אפשר להגדיל את אפיקי ההכנסה באמצעות התחום.

במאמר זה אסביר על הדרכים השונות בהן כל מקדם שמכיר לעומק את נבכי הקידום האורגני יכול להרוויח כסף.

האופציה הראשונה- עבודה בתור שכיר בסוכנות

כנראה שאין מנוס מלדלג על האופציה הזו כדי לצבור ניסיון ולהתמקצע. אם בדיוק סיימתם קורס קידום אתרים סביר להניח שאתם עדיין לא ברמה מקצועית שיכולה לאפשר לכם ללכת ולבנות את האימפריה שכבר יש לכם בראש. מעבר לעניין המקצועי, ישנם היבטים נוספים המשפיעים על יכולות הביצוע והניהול של אופרציות מתקדמות יותר ולכן ניסיון בתחום של כמה שנים הכרחי וחשוב בכל מקרה:

  • ניהול לקוח – בין אם תרצו לצאת לעצמאות ובין אם תרצו ליזום בניית נכסים בתחום הידע והניסיון בתחום ניהול הלקוח קריטי להצלחה העסקית שלכם. ניהול לקוח בסוכנות הוא מאתגר וכולל קשר ישיר עם הגורם המשלם, לחצים דו צדדים מכיוון הבוס ומכיוון הלקוחות, מעקב תמידי אחר ביצועים ומעל לכל- ניהול כזה יחייב אתכם "לחיות" את גוגל ולהישאר מעודכנים.
  • עמידה בלחצים- חברות קידום אתרים ופרילנסרים בתחום נוהגים לשלוח דו"ח ביצועים ברמה החודשית כך שהמעקב אחר בתוצאות והביצועים שלכם יהיה לפחות ברמה החודשית. (שימו לב, יהיו לקוחות שיידרשו ממכם הרבה מעבר לדיווח חודשי כך שזה המינימום המתבקש.) עמידה בלחצים תגרום לכם לתעדף את המשימות החשובות ביותר , למצוא את הפעולות בעלות ההשפעה הגדולה ביותר בזמן נתון ותכריח אתכם לנהל את עצמכם ואת הפרויקטים שלכם בצורה יעילה- אחרת תקבלו פידבקים שליליים די מהר. 
  • חשיבה עסקית-  אם קידמתם ביטוי מסוים למקום הראשון ומבחינתכם סיימתם את העבודה, אתם מהר מאוד תגלו שמעבר למעקב אחר תנועה לאתר ודירוגים מה שמעניין את הלקוחות ולמעשה את כל העולם העסקי הוא תוצאות שהן לידים, מכירות ותכל'ס הפרנסה עצמה. חשיבה עסקית כזו תתקבע במוחכם אחרי עבודה בחברת קידום ותאפשר לכם לדעת כיצד למקסם את העבודה שלכם עבור הרווחים הגדולים ביותר ללקוח ולחברה איתה אתם עובדים.

גילוי עתידות: מהר מאוד תגלו שמיקומים הם לא הדבר החשוב ביותר בעולם הקידום האורגני, בסוף הלקוחות בוחנים אתכם בROI- Return On Investment , כמה כסף יצא וכמה כסף נכנס. 

האופציה השנייה- עבודה בחברה עם צוות Inhouse

אופציה נוספת להרוויח מהידע שלכם בקידום היא לעבוד בחברה שיש לה צוות SEO פנימי. חברות אלו לרוב יעדיפו אנשי מקצוע עם ניסיון של מספר שנים אבל לעיתים תוכלו למצוא גם משרות לג'וניורים או לבעלי מקצוע עם ניסיון של מספר שנים בודדות. 

החברות הפופולריות ביותר בישראל שיש להן צוותים בחברה עצמה הן לרוב חברות גיימינג, פיננסים וחברות הייטק יציבות.  תוכלו לקרוא על כך עוד במאמר שהכנו על ההבדלים בין עבודה In-House לעבודה בסוכנות.

רמז למתקדמים: אם יש לכם ניסיון של מספר שנים בענף תוכלו למצוא לא מעט משרות של חברות מחו"ל המחפשות מומחי SEO בעבודה מרחוק "Remote". תוכלו לחפש בלינקדאין או בכל רשת אחרת באמצעות חיפוש פשוט בקטגוריית המיקום של "Remote".

האופציה השלישית -להיות פרילנסר

יש המון המון פרילנסרים בתחום ולמעשה לא מעט מהם הם עם ניסיון יחסית מועט או כאלו שבדיוק יצאו מקורס ורוצים לפתוח עסק כבר מהרגע הראשון (רעיון רע לדעתי). עם זאת, בתעשייה שלנו בישראל יש לא מעט פרלינסרים עם ניסיון מוכח של כמה שנים בתחום אחרי שהם "ראו עולם" ועבדו בחברות, סוכנויות וצברו קילומטראז' ומוניטין המאפשר להם להתפרנס בכבוד בצורה זו. גם את אופציה זו ניתן לחלק לכמה תתי אפשרויות כמו פרילנסרים מתחילים שהם לרוב יד נוספת לסוכנויות וחברות ומבצעים עבודות פרונטליות ופרילנסרים עם ניסיון נרחב יותר המנהלים פרויקטים הרבה יותר נרחבים מבחינת תקציב , אחריות ונפחי עבודה. 

נתיב זה מתאים לאנשים מאוד מסוימים. אם אתם בתחילת דרכם אני פחות ממליץ לבחור בנתיב הזה בשל קשיי כניסה גבוהים לשוק, חוסר ניסיון מקצועי ועסקי ואשליות כלכליות שעלולות להתנפץ לכם בפנים. 

האופציה הרביעית- הקמת נכסים דיגיטליים

האמת היא שזו האופציה החביבה עליי במיוחד שלאחרונה היא תופסת תאוצה רבה בתקשורת ובמודעות הקולקטיבית העסקית. כעיקרון, מה שיפה בשיטה הזו שכל מקדם אתרים יכול לבחור באפשרות הזו כהכנסה נוספת או להפוך את זה למקור הכנסה עיקרי כפי שתוכלו לקרוא במאמר העוסק בתחום הנכסים הדיגיטליים שכתבנו לא מזמן.

מבחינה פרקטית, השיטה היא לבנות אתר או פלטפורמה שתביא אלייה קהל רלוונטי ואת הקהל הזה להמיר לכסף באמצעות מספר אפיקים כמו מכירת לידים, מכירת מוצרים, מכירת שירותים, השתלה של קישורי אפילציה (שיווק שותפים) או השכרה של כל אחד מהדברים שציינתי לבעלי מקצוע ועסקים המעוניינים בקהל הזה. 

לדוגמה, תוכלו לפתוח אתר תוכן בתחום הדשא הסינטטי ואת קהל המתעניינים שהשאירו פרטים תוכלו להעביר לחברה בתחום תמורת סכום מוסכם או בעבור אחוז מהמכירה (אני ממליץ לקרוא על כך עוד במדריך שלנו לקנייה ומכירה של לידים).

כמה תוכלו להרוויח מאתר כזה? שאלה די טריקית אבל כעיקרון תוכלו לחשב את זה באמצעות חישוב של מספר הלידים והכפלה של המחירים הנהוגים בשוק. לרוב מדובר בסכומים של אלפי שקלים אבל בזירות תחרותיות במיוחד (פיננסים, עריכת דין וכו') תוכלו לכוון אף לסכומים גבוהים יותר. נשמע מפתה? נכון, אבל חשוב לזכור שלא פשוט להקים נכס כזה ויש צורך בעקביות, יכולת מקצועית ויכולת עסקית כדי להוציא את הרעיון לפועל.

  1. בניית אתר בתחום
  2. בניית תוכנית SEO הכוללת תכנים ,בניית קישורים, היררכייה וכל היבט בקידום
  3. הזמנה או כתיבה של התכנים והעלאה שלהם לאתר
  4. אופטימיזציה ותחילת קמפיין בניית קישורים לצד שילוב רשתות חברתיות
  5. השכרה של הלידים או מכירה של האתר לבעל המקצוע או החברה המתעניינת

לצד זה חשוב לזכור שמהלך הפרויקט יש לעקוב אחרי הביצועים ולהתאים את האסטרטגיה כל הזמן. בדיוק כמו ניהול של לקוח , רק אתם הפעם הלקוח של עצמכם.

לסיכום, יש לא מעט דרכים להרוויח כסף בתור מקדמי אתרים אך חשוב לבחור בדרך המתאימה לרמה המקצועית, למצב הפיננסי וליכולות שלכם בנקודת הזמן הנוכחית. אם אתם רוצים ללמוד על הסכומים אותם תוכלו להרוויח בכל אחת מן האופציות, ממליץ לכם לקרוא את המאמר שלנו על משכורות של מקדמי אתרים.

 

קידום אתרים בגוגל למעלה

בעל אתר/מקדם?
קבל/י דוח בחינם

ייעוץ בוואטסאפ