כניסת לקוחות
https://www.seolinks.co.il/wp-content/uploads/2017/03/phone.png 072-3310701
צ'ק ליסט קידום אתרים
צ'ק ליסט קידום אתרים

צ'ק ליסט קידום אתרים

בין אם אתם מקדמים אתר בכוחות עצמכם או משתמשים בשירותיה של חברת קידום אתרים, יש כמה פרמטרים שהם בגדר MUST בעבודת הSEO של האתר שלכם.

את הצ'ק ליסט נחלק לשני חלקים חשובים בעולם הקידום, פרמטרים שחשוב לבדוק באתר עצמו- On Page Seo ופרמטרים הקשורים לעבודת בניית הקישורים שלכם – Off Page SEO .

לפני שנתחיל- מומלץ להריץ בדיקה באמצעות Screaming Frog או כל כלי אחר כדי שתוכלו לדעת בדיוק מה הבעיות באתר.

אבטחה

✅אבטחה היא אחד הנושאים החשובים ביותר באופן כללי, ובעל השפעות נרחבות גם על תוצאות קידום האתרים. לכן, חשוב להקפיד על בדיקה של כל הסעיפים הבאים:

✅תקן SSL לאבטחת אתר

✅עדכוני ליבה של מערכת האתר או תוספים (למשתמשי וורדפרס חשוב במיוחד)

✅שינוי סיסמאות גישה אחת לתקופה 

✅מחיקת תוספים ישנים או שאינם בשימוש

✅ניטור ניסיונות כניסה למערכת  בדרך כלל תוכלו לראות זאת אם יש לכם תוסף אבטחה)

בנוסף, ואמנם זה לא סעיף בפני עצמו הקשור להתנהלות החודשית חשוב מאוד לבחור באחסון אתרים אמין, איכותי ובעל אבטחה יציבה.

מהירות אתר

מהירות היא אחד הפרמטרים החשובים ביותר בעידן שבו גוגל מנתחת התנהגות גולשים ונותנת נתח יותר משמעותי לפרמטר זה. כעיקרון, אתרים איטיים לא באמת יכולים להצליח בגוגל בנישות תחרותיות. תשאלו את עצמכם האם אתם הייתם נשארים יותר מ3,4,5 שניות כדי להמתין לתוצאת הדף או חוזרים אחורה ומחפשים תוצאה טובה יותר? זו בדיוק הסיבה שמהירות היא פרמטר חלק משמעותי ובסיסי בכל הניסיונות שלכם לקדם אתר.

אם אתם עדיין לא משוכנעים אני ממליץ לכם לקרוא את המאמר המעולה של Cognitiveseo בעניין.

לפני שאתם מתחילים, תוכלו להסתייע בכלי של גוגל לבדיקת מהירות או בכלים נוספים כמו Pingdom או Gtmetrix.

מומלץ לבדוק את הסעיפים הבאים:

✅בחירה באחסון מהיר (שוב סעיף חשוב)

✅כיווץ תמונות ואופטימיזציה שלהם

✅צמצום למינימום האפשרי של כמות האנימציות, פופאפים וכל פרמטר שמכביד על המהירות

✅צמצום של כמות התוספים והשימוש בהם למינימום דרוש

✅התקנה של תוסף מהירות וקאש (כמו WPRocket וCache w3)

צ'ק ליסט טכני כללי 

לפני שנעבור לבדיקה טכנית ברמת העמוד, חשוב לוודא שהאתר שלכם נגיש בצורה מיטבית לגוגל ויודע לדבר עם הבוטים והזחלנים בשפה שלהם. לשם כך, חשוב לוודא את הסעיפים הבאים ולבדוק שהכל תקין בגזרתם אחת לכמה זמן.

✅בדיקה של קובץ Robots.txt

✅בניית מפת אתר ( מסוג XML לבוטים ולגולשים מפה נפרד) והגשה שלה דרך הקונסול

✅עריכת הגדרות סריקה בפלאגין SEO (בין אם אתם משתמשים ביואסט או כל אחד אחר). לדוגמה: האם אתם מעוניינים שגוגל יסרוק את עמוד הקטגוריות שלכם באתר? 

✅בדיקת קישורים שבורים ותיקון שלהם 

✅קיצור שרשראות הפניות-  רלוונטי במיוחד אם יצרתם מספר הפניות רב לאורך השנים ונוצרו שרשראות כאלו.

✅הטמעת סכמות מותאמות ורלוונטיות

✅עבודה עם הסרץ' קונסול לאיתור ותיקון שגיאות 

✅בדיקה של כותרות ותגיות טייטל ומטא דיסקריפשן (תגיות תיאור)

שימו לב שהסרץ' קונסול הוא הכלי החשוב ביותר שלכם בעבודה הטכנית על האתר. בקרו אותו לעיתים דחופות כדי לאתר ולנטר שגיאות טכניות.

צ'ק ליסט תוכן

תוכן תופס יותר ויותר מקום בעולם הקידום ומנסיון אישי האלגוריתם במדינות אחרות כבר מיישם זאת בפועל ואנו עדים מקרוב לתופעה של תעדוף תוכן איכותי על פני פרמטרים אחרים כאשר אנחנו מקדמים אתרים בחו"ל. גם בארץ תוכן תופס נתח משמעותי שרק הולך וגדל כחלק ממהפכת חווית המשתמש, ולכן מעבר לכל הסעיפים הטכניים עצרו ובדקו האם התוכן שלכם באמת איכותי והוא התוצאה הטובה ביותר לגולש.

אנחנו ממליצים לעבור על הסעיפים הבאים לפני שכתוב של תוכן קיים או יצירה של חדש.

התמקדות במילות מפתח ונושא מסוים על פני מאמר רוחבי וכללי

✅סיקור הנושא המרכזי מכל הזוויות ומתן מענה על כל השאלות הפוטנציאליות של הגולש

✅חלוקת התוכן בצורה הגיונית וקטגורית שתיהיה נעימה לגולש

✅שימוש בכותרות H1-H6

✅שימוש במקורות סמכותיים וקישור אליהם בתוכן

✅יצירת קישורים פנימיים לקטעי תוכן אחרים באתר

✅שימוש בתגיות אלט' כאשר אתם משלבים תמונות בטקסט

✅כתיבת כותרת מרתקת ומזמינה שתסקרן את הגולש

✅הימנעות מחזרתיות מיותרת 

צ'קליסט קישורים

למרות כל מה שאמרנו על המשמעות הרבה של חווית גולשים והתנהגותם, קישורים הם עדיין נדבך חשוב מאוד בשנת 2020 בכל הנוגע לקידום אתרים. למרות זאת, תדירות, כמות ואיכות המשתנים מקבלים משקל שונה ולכן מומלץ לבצע את הבדיקות וההתאמות הבאות.

שימו לב: תוכלו לבדוק את הקישורים שהאתר שלכם מקבל באמצעות הגוגל סרץ קונסול או באמצעות כלי SEO כמו Aherfs.

✅בדקו שאתם לא מקבלים קישורי SPAM , ואם כן הכחישו אותם באמצעות פעולת Disavow 

✅נטרו את הקישורים שאתם מקבלים ברמת הIP וודאו שאתם לא מקבלים קישורים מרשתות PBN מפוקפקות

✅שימו לב לאנקורים שאתם מקבלים ונסו להמנע מאנקורים מדוייקים ככל האפשר

✅נסו להימנע מפיקים של בניית קישורים ולאחר מכן הפסקה. שמרו על יציבות בתדירות בניית הקישורים.

✅בנו קישורים מאתרים איכותיים בעלי תנועה אורגנית 

מכיוון שבניית קישורים חשובה כל כך, הכנו עבורכם סרטון נוסף שיעזור לכם לבנות קישורים בחכמה.

לסיכום,

כמובן שיש עוד מיליוני מיליוני פרמטרים שונים שתוכלו לעבור עליהם אבל המאמר שקראתם מכיל את החשובים מביניהם לפי דעתנו. מומלץ להמשיך וללמוד כל יום תוך כדי קריאה ועשייה ולהתאים את תוכנית הSEO שלכם בצורה אישית.

קידום אתרים בגוגל למעלה

בעל אתר/מקדם?
קבל/י דוח בחינם