קבל דוח בחינם
כניסת לקוחות
Phone Link Icon 050-8127373
Lang Icon EN
יועץ קידום אתרים – כך תבחרו את המאסטר
מה זה TF-IDF והאם הוא עדיין רלוונטי בעולם קידום האתרים?

יועץ קידום אתרים – כך תבחרו את המאסטר

באופן מפתיע בזמן האחרון אני שם לב שיותר ויותר אנשים מחפשים שירותים נלווים לקידום אתרים אורגני מעבר לשירות המסורתי והכולל. שירותים כאלו הם לרוב שירותי רכישת קישורים, שירותי כתיבת תוכן, האצת אתר , דו"ח הערכות שווי לאתרים ובזמן האחרון גם ייעוץ לקידום אתרים. בשל כך, במאמר זה אעזור לכם להבין כיצד לבחור את יועץ קידום האתרים הטוב ביותר לפרוייקט שלכם בצורה שבה באמת תפיקו רווחים מהייעוץ.

אז מי בכלל צריך יועץ קידום אתרים?

ישנם מספר פרופילי לקוח אופיינים ללקוחות המתעניינים בשירותי הייעוץ.

בעלי עסקים דיגיטליים קטנים- לרוב הם הלקוח האופייני ביותר. ישנם לא מעט יזמים ובעלי עסקים דיגיטליים שיש להם ידע נרחב בקידום ממומן כלומר פרסום בגוגל ופייסבוק אבל חסרה להם חתיכה קטנה לפאזל וידע מקצועי על עולם קידום האתרים האורגני. לקוחות אלו בדרך כלל יסתייעו בשירותיו של יועץ מומחה בתחום כדי ללמוד ממנו מה עליהם לשפר בעסק שלהם והם יעדיפו לבצע את ההמלצות באופן עצמאי.

חברות שמתעניינות בשירותי קידום-  עבור לא מעט חברות עולם הקידום האורגני לוט בערפל וכאשר מגיע איש מקצוע לצוות השיווק של החברה עם ניסיון בעבודה בתחום עם מומחי קידום אורגני הוא פעמים רבות מסתייע ביועץ קידום שעוזר לו להבין מה התנועה האורגנית שאתר החברה מביא כיום לעומת הפוטנציאל שניתן לשאוף עליו במידה והחברה תבחר לקדם את אתר החברה.

חברות גדולות שרוצות לבנות צוות SEO- אלו פרופיל הלקוחות החביב עליי ואף כתבתי מאמר על נושא בניית צוותי SEO In House. כעיקרון, חברות אלו שהן בדרך כלל סטארטאפים מעדיפות באיזשהו שלב להקים צוות SEO בתוך החברה מאשר לשלם לספק חיצוני ולכן הן זקוקות לעין מקצועית שתבנה עבורן את המערך.

בעלי עסקים שבודקים את הספק הנוכחי- כן, גם זה קיים. בעלי עסקים שלקראת סיום ההתקשרות עם חברת קידום האתרים הנוכחית שלהם או כאלו שסתם לא מרוצים נוטים לבדוק עם חברות קידום אתרים אחרות את המצב הקיים ושמחים לשמוע דעה שנייה. אני באופן אישי פחות אוהב לתת ביקורת על קולגות בתחום אבל אי אפשר להתעלם מנתח השוק המשמעותי הזה שקיים.

דרך אגב, למרות שאני לא אוהב את השיטות האלו של חברות הבודקות את פעילותן המקצועית של חברות אחרות אני נתקל המון פעמים בחברות השולחות " דוחות מיקום התריאים על ירידה" ללקוחות שלי עם הבטחה לשיפור תוצאות על ידי רובוט או חלילן מעופף. למזלי הלקוחות צוחקים ביחד איתי על התופעה:)

שירותי ייעוץ קידום אתרים

יועץ בתחום מציע מספר תתי שירותים תחת מטריית הייעוץ.

דו"ח קיים + תוכנית SEO לעתיד- במקרה זה היועץ יספק דו"ח מקיף על מצב הקידום האורגני של האתר ויכין המלצות והוראות ברורות לעתיד על מנת שהלקוח ידע כיצד לשפר את המיקומים, התנועה וכמות הלידים. בדרך כלל מסמך כזה יכיל את הליקויים הטכניים , הצעה כיצד לפתור אותם ותכנית ארוכת טווח טיפה יותר הכוללת המלצות נקודתיות.

ליווי על בסיס  שעתי- יש לקוחות המעדיפים לרכוש בנק שעות ייעוץ לתקופה ממושכת מתוך המחשבה כי מדובר בפרוייקט המצריך ליווי לאורך זמן. סביר להניח שעבודות מסוג זה יכילו מספר סבבי פגישות, עבודה של היועץ עם ספקים חיצוניים ומעורבות טיפה יותר גדולה שלו בפרוייקט עצמו. 

ליווי על בסיס חודשי- בדיוק אותו פורמט של הליווי על בסיס שעתי רק כאן מדובר על פרוייקט מעט יותר גדול המצריך עבודה צמודה במסגרת חודשית. 

איך לבחור יועץ קידום אתרים?

רגע לפני שאתם רוכשים את שירותיו של יועץ קידום אתרים, חשוב לעצור ולעבור על הנקודות והשאלות הבאות על מנת שתוכלו להבטיח את טיב השירות שתקבלו.

דגשים עיקריים לבחירת יועץ

  • הכינו מראש את פרופיל השירותים לו אתם זקוקים ותיהיו כמה שיותר ממוקדים בערך אותו אתם רוצים לקבל.
  • הגדירו תקציב שאותו אתם מוכנים לשלם ופעלו לפיו. קל מאוד להישאב פנימה לתהליך אך חשוב לעשות זאת באופן מבוקר ואחראי. 
  • נסו להבין לאיזה תת שירות בקידום האורגני אתם הכי זקוקים לעזרה. האם מדובר על בעיות טכניות באתר? אולי בעיית המרות המצריכה מעורבות של גורמים נוספים? חשוב להבין לעומק את המטרות לפני שאתם בוחרים את האיש/ה הטוב ביותר.
  • הגדירו מה הטריטוריות בהן אתם רוצים לקדם. מקדם אתרים בישראל בעל ידע שונה ממקדם אתרים בארה"ב או בצרפת לדוגמה ( רמת תחרותיות, התנהגות האלגוריתם וכו'). 

שאלות שמומלץ לשאול את יועץ קידום האתרים לפני תחילת העבודה

  • מה הניסיון שלך בתחום? כמה שנים אתה עובד באופן בלעדי ומוחלט בSEO (היזהרו מניסוחים כמו "7 שנים בעולם השיווק הדיגיטלי".
  • האם יש לך יותר ניסיון בSEO טכני או בנישה אחרת בתוך עולם קידום האתרים?
  • האם ניתן לראות פרוייקטים שהובלת להצלחה בתחום גם כמקדם וגם כאלו שייעצת להם לאורך התהליך?
  • מה כולל תהליך הייעוץ? האם אקבל דוח"ות קבועים לאורך התהליך או שמרבית הפעילות תתבצע בטלפון /Zoom/ פגישות?
  • מה העלויות השונות והחבילות השונות אותן את/ה מציע?
  • האם ניתן לקבל שיחת הערכה ראשונית חינם ( אנחנו בכל אופן כן מציעים:))

יתרונות העסקת יועץ קידום אתרים

לסיכום העניין, חשוב לי למנות את שני היתרונות המרכזיים לדעתי בהעסקת יועץ קידום אתרים מקצועי בתחום. ראשית, איש מקצוע אמיתי יוכל לעשות דבר מאוד פשוט ומאוד חשוב – להגדיל את העסק שלכם ואת תזרים המכירות. עבודה עם יועץ מומחה שיודע מה הוא עושה יכולה פשוט להקפיץ עסק במאות אחוזים , במיוחד עסקים שזנחו את עולם הקידום האורגני בשנים האחרונות. בנוסף, שירות מקצועי של יועץ יתן לכם חוות דעת מקצועית על פוטנציאל הצמיחה של העסק שלכם מאפיק זה לפני שאתם בוחרים חברת קידום אתרים להתקשרות יותר ארוכה ומשמעותית. כך תוכלו להבין את המספרים האמיתיים מאחוריי כל החידה הזאת.

שירותי ייעוץ קידום האתרים שלנו

אם קראתם עד פה והשתכנעתם שאתם זקוקים ליועץ, אני שמח להציג בפניכם את השירות שלנו הכולל דו"ח ראשוני חינמי ומעבר איתי אחד על אחד על ביצועי הקידום האורגני של האתר. הייעוץ שלנו מורכב משורה של מומחים בתחום עם ניסיון בקידום בארץ ובעולם.  מוזמנים ליצור איתי קשר עוד היום ולהתחיל את ההרפתקאה המשותפת שלנו:)

 

אודות הכותב
אייל רחמים
אייל רחמים

בעל ניסיון של 14 שנים בשיווק דיגיטלי ו11 שנים בקידום אתרים, יזם דיגיטלי, מנכ״ל דיגיטאץ׳ – חברה לקידום אתרים ושיווק באינטרנט, מרצה במכללה למנהל, והבעלים של הבלוג seolinks.

קידום אתרים בגוגל למעלה

רוצים יותר כניסות לאתר?

מדריך ללימודי קידום אתרים
רוצים שאבדוק לכם את האתר?