קבל דוח בחינם
כניסת לקוחות
Phone Link Icon 050-8127373
Lang Icon EN
9 דרכים לשיפור מיקומי האתר שלכם בגוגל בשנת 2024

9 דרכים לשיפור מיקומי האתר שלכם בגוגל בשנת 2024

מקדמים את האתר ומרגישים תקיעות מסוימת? רוצים לשפר את המיקומים, לקבל יותר תנועה ולקבל יותר פניות / מכירות? וודאו שאתם מיישמים את שיטות וטקטיקות הקידום העדכניות והרלוונטיות ביותר לשנת 2024.

קידום אתרים בשנת 2024 שונה לחלוטין מלפני כמה שנים ואפילו משנה שעברה. אם בעבר היה אפשר "לרמות" את גוגל באמצעות כל מיני טריקים ושטיקים זולים (ראו ערך: לדחוף את מילת המפתח הראשית צבועה בלבן 100 פעמים בעמוד), היום גוגל כבר חכם הרבה יותר, ופעולות הקידום צריכות להיות איכותיות ומדויקות יותר עם חשיבה אסטרטגית וארוכת טווח.

מעבר לזה, כמו בכל דבר בחיים גם בSEO- חוק ה-20/80 תקף. החוק אומר ש-20% מהפעולות שתבצעו יהיו אחראיות על 80% מהתוצאות שתראו, ככה שלפני הכל שווה להתחיל להשקיע ב-20% האלו.

הנה 9 פעולות SEO מומלצות שאני חושב שמשתייכות ל-20% הללו בשנת 2024 ושווה להתחיל מהן כדי לשפר את ביצועי האתר בגוגל.

צרו תוכן שנותן מענה מדויק לכוונת החיפוש של המשתמש

כוונת החיפוש היא הסיבה שבגללה הגולש נכנס לגוגל וביצע את החיפוש במנוע החיפוש וכיום, הבנת כוונת החיפוש של המשתמש היא החלק הכי חשוב והבסיס של כל תהליך קידום בגוגל.

להבנה הזו יש חשיבות גבוהה כי בראש ובראשונה, התפקיד של גוגל הוא לספק את המענה הכי מדויק שאפשר לשאילתות החיפוש שמחפשים הגולשים.

הסיכוי שלכם להיות מדורגים במקומות גבוהים בגוגל יגדל משמעותית אם תתאימו את תוכן ומבנה העמוד שלכם לכוונת המשתמש.

לדוגמא, תסתכלו על תוצאות החיפוש כאשר מחפשים "מחשב נייד מומלץ".

חיפוש מחשב נייד מומלץ

 

אין תוצאות שמובילות לעמודי קטגוריה / מוצר שמאפשרים רכישה של מחשבים והסיבה היא שהגולשים שמחפשים את השאילתה הזו מחפשים ללמוד, לחקור, ביקורות ומידע, לא לקנות.

לעומת השאילתה "מחשב נייד". על פניו הביטוי נשמע כללי, אין מילים נוספות שמעידות או רומזות על כוונה כמו "לקניה", "לסטודנט" וכו'.

אז איך בכל זאת אפשר לדעת מהי כוונת המשתמש? מבצעים חיפוש בגוגל.

חיפוש מחשב נייד

 

כאן אפשר לראות שלעומת השאילתה הקודמת שבחנו, גוגל מבין שהגולשים לא מחפשים מידע אלה קנייה, וזוהי הסיבה שעשרת התוצאות הראשונות (לפחות) בגוגל הן עמודי קטגוריה באתרי איקומרס ולא עמודי תוכן המכילים מאמרים.

אנליזה של התוצאות המובילות בגוגל יכולה לספק לנו המון תובנות על כוונת המשתמש מאחורי שאילתת חיפוש, דבר שיכול לסייע משמעותית להבין איזה סוג של תוכן עליכם לייצר אם אתם רוצים להיות מדורגים עבור השאילתה הזו.

יישום של התהליך הזה ושילובו החל משלב בניית אסטרטגיית הקידום ועד שלב הביצוע ישפר משמעותית את הסיכוי של עמודי האתר שלכם לקבל דירוגים בגוגל.

יצירת כותרות ותיאורי מטא בולטים וממירים שהגולש ירצה להקליק עליהם

תגיות כותרת ותיאור המטא הם הפנים של האתר שלכם במנוע החיפוש של גוגל. תמיד כשאני מסביר ללקוחות מהם אני משתמש בדימוי הבא:

מטא טייטל – "השם של הסרט" – תפקיד הטייטל הוא להעביר את המסר המרכזי של העמוד שלכם ולגרם לגולשים שרואים אותו לרצות ללחוץ ולהיכנס לאתר / לצפות בפרומו (מטא דסקריפשן).

מטא דסקריפשן – "הפרומו של הסרט" – צריך להעביר ולהרחיב בקצרה את הטייטל ולספק מידע קצר וקולע על מה הגולש יקבל מהכניסה לאתר שלכם.

אלו שני פקטורים חשובים שיכולים להשפיע מאוד על הדירוגים והכניסות לאתר. למעשה, אלו שני הפקטורים היחידים במנוע החיפוש של גוגל שיש לנו שליטה כמעט ישירה עליהם. אמנם גוגל יכול להחליט שהוא משנה את הטייטל והדסקריפשן שאנחנו קבענו (והוא אכן עושה את זה בכ-30%-35% מהמקרים) אבל ברוב המקרים הוא מקבל את ההמלצה שלנו והטקסט שאנחנו קבענו זהו הטקסט שהוא יציג בתוצאות החיפוש.

הנה כמה טיפים לשיפור הCTR (יחס הקלקה):

מטא טייטל

  1. שלבו את הביטוי הראשי
  2. צרו כותרת באורך של עד 60 תווים
  3. שלבו מספרים (עדיפות לאי זוגיים)
  4. שלבו סימנים (?!#$%&()[]{})
  5. שלבו אמוג'יס
  6. חשבו מי הפרסונה אליה אתם פונים
  7. התחשבו בכוונת המשתמש
  8. כללו את שם המותג / האתר
  9. אל תייצרו קליק בייט!

מטא דסקריפשן

  1. שלבו את הביטוי הראשי והביטויים המשניים
  2. צרו תיאור של עד 160 תווים
  3. כתבו דסקריפשן ייחודי לכל עמוד
  4. השתדלו לסכם את תוכן העמוד בצורה מדויקת
  5. המנעו מדסקריפשן גנרי וכללי
  6. התחשבו בכוונת המשתמש
  7. שלבו אמוג'יס
  8. שלבו הנעה לפעולה!

טיפ חשוב נוסף – תראו מה המתחרים בתוצאות החיפוש עושים ומה הם לא עושים, תייצרו שילוב של כולם ביחד (זה נכון כמעט לכל דבר ב-SEO) בשילוב עם הדגשים שהבאנו ותיצרו הטייטל דסקריפשן אולטימטיבי שיביא הרבה קליקים לאתר שלכם.

3. שפרו את חווית המשתמש בעת הגלישה באתר

חוויית משתמש (UX) מתמקדת בשימושיות של האתר ובאינטרקציות של הגולשים בו. UX הוא אחד הנושאים החמים בעולם הSEO ועולם הדיגיטל בכלל בשנים האחרונות.

כדי שהגולשים ימשיכו לחזור לאתר שלכם ומנועי החיפוש ימשיכו להציג אותו צריך שהחוויה שלהם תהיה נעימה וחיובית.

איך אפשר לזהות חווית משתמש שלילית? בנתונים האנליטיים של האתר חווית משתמש שלילית יכולה להתבטא לדוגמא ב-Bounce Rate גבוהה.

כדי לשפר את חווית המשתמש ולמנוע מגולשים לנטוש את האתר לפני שהם קיבלו את מירב הערך שאתם יכולים לתת להם, נסו לשאול את עצמכם את השאלות הבאות:

  1. ניווט קל – האם מבנה האתר ופלואו הגלישה באתר בנויים ומעוצבים כמו שצריך ככה שקל לנווט בין העמודים ולמצוא תוכן בקלות?
  2. פופאפים חודרניים – האם יש פופאפים מציקים שיכולים לפגוע בחווית המשתמש? שמופיעים מיד עם פתיחת העמוד? שמופיעים בעת פתיחת *כל* עמוד?
  3. מודעות – האם באתר מוצגות מודעות אשר מסיתות את תשומת הלב של הגולשים מתוכן האתר?
  4. רספונסיביות ומובייל פרינדלי – האם האתר מותאם לכל סוגי המסכים בכלל ולטלפונים ניידים בפרט?
  5. נראות – האם האתר נראה טוב או מיושן? האם עיצוב האתר מותאם לקהל היעד (פונטים, פלטת צבעים וכו')?

המפתח לשיפור חווית המשתמש היא לשים את הפוקוס על הציפיות של הפרסונה של גולשים האתר שלכם. תמיד תשאלו את עצמכם מהם מצפים לראות ולקבל כאשר הם נכנסים לאתר, ולפי זה בצעו את ההתאמות והבדיקות הנדרשות.

טרגטו נושאים בעלי פוטנציאל תנועה גבוהה

הרבה פעמים פונים אלינו לקוחות ומקדמי אתרים שלא מבינים למה הם לא מצליחים להגדיל את התנועה לאתר שלהם. אחת מהסיבות הנפוצות לכך היא שמחקר המילים ואסטרטגיית התוכן שלהם לא מדויקת, והם מנסים לקדם ביטויים שאף אחד לא מחפש!

אפשר לנסות ולהצליח לקדם כל ביטוי שהוא – למה שלא נבחר את אלה עם פוטנציאל התנועה הגבוהה ביותר?

במנוע החיפוש של גוגל בשנת 2024 כבר מדברים פחות בצורה של ביטויים ספציפיים (Keywords) ויותר בצורה של נושאים (Topics).

בשלב המחקר ובניית אסטרטגיית התוכן חשבו על הנושאים העיקריים בתחום העיסוק שלכם ומפו כמה עמודים אתם יכולים לייצר מהם. בעמודים אלו שלבו גם את מילת המפתח הראשית שאתם רוצים לקדם, אך לא פחות חשוב ממנה – שלבו מגוון מילות מפתח – משניות, נרדפות, וריאציות של הביטוי הראשי, ביטויי זנב ארוך וכו' (לעיתים, יש עשרות ואפילו מאות כאלו).

ככה העמוד שלכם יוכל לגרוף תנועה לא מביטוי אחד או שניים, אלא פי כמה וכמה – מעשרות ומאות ביטויים!

האתר שלכם מכיל כבר המון עמודים שלא מטרגטים נושא שלם אלא ביטוי יחיד? לא נורא, יישמו את השיטה הזו גם על עמודים קיימים ובצעו בהם אופטימיזציית תוכן והרחבות תוכן במידת הצורך, והתוצאות לא ייאחרו להגיע.

דרך מומלצת לאתר נושאים וקבוצות ביטויים היא להשתמש בדוח ה-TOP PAGES של Ahrefs שמראה עבור כמה ואיזה ביטויים מדורג כל עמוד באתר.

למדריך המלא על Ahrefs.

שלבו את הביטוי המטורגט בארבעת המקומות החשובים

הביטוי המטורגט הוא מילת המפתח הראשית אשר מתארת את הנושא שבו עוסק העמוד שלנו, שיש לה את מירב החיפושים ושמבטאת באופן מדויק את כוונת המתשמש שהעמוד שלכם עונה עליה.

את הביטוי הזה חובה לשלב בארבעת המקומות הבאים:

  1. מטא טייטל – גוגל בעצמם ממליצים במדריך קידום האתרים שלהם שהטייטל יתאר במדויק את תוכן העמוד. אם מטרגטים מונח חיפוש ספציפי – שם הוא צריך להופיע. בנוסף, שילוב של שאילתת החיפוש בטייטל של האתר מראה לגולש שהאתר שלכם מציע בדיוק את מה שהוא חיפוש ומגביר את הסיכוי לקבל קליק. חשוב מאוד! שלבו את הביטוי באופן טבעי והגיוני ולא רק "כי צריך".
  2. כותרת H1 – לכל עמוד יש כותרת H1 שהיא הכותרת הראשית של העמוד ולמעשה מכריזה בפניי גוגל ובפני הגולשים מהו הנושא של העמוד. הביטוי הראשי חייב להיות משולב בכותרת הזו.
  3. התוכן הראשון בעמוד – ככלל, אני ממליץ לשלב את הביטוי הראשי בפסקה הראשונה של העמוד או איפשהו בתוך 100 המילים הראשונות של העמוד.
  4. כתובת האתר – גוגל בעצמם אומרים שכתובת ה-URL צריכה להכיל מילים שקשורות לתוכן העמוד, ומה יכול להיות יותר קשור מהביטוי הראשי אותו אתם מטרגטים? אלא אם הביטוי שלכם ארוך באופן לא שגרתי, שימוש בו בתור ה-SLUG היא הדרך הטובה ביותר לשלב אותו בכתובת העמוד.

שמרו על מבנה URL פשוט, עקבי וידידותי למשתמש

מבנה כתובת ה-URL של העמוד מהווה תפקיד חשוב בעולם ה-SEO ובהבנה של הגולשים ומנועי החיפוש על מבנה היררכיית האתר והקונטקסט של התוכן.

גוגל ממליצים להימנע מכתובות ארוכות ומסורבלות כי הן עשויות לבלבל את הגולשים לכן, שימוש בהתאמה מדויקת לביטוי הראשי היא לא תמיד הדרך הטובה ביותר במידה והביטוי הראשי ארוך מדי. במקרה כזה, הדרך הטובה ביותר לשמור על הביטוי הראשי היא להוריד ממנו את מילות הקישור, ולהשאיר רק את העיקר.

בקידום אתרים בעברית ובישראל תמיד יש דילמה של האם ה-SLUG צריך להיות בעברית או באנגלית? לשאלה הזו אין תשובה חד משמעית אבל אני באופן אישי אוהב שהכתובת באנגלית. בכל מקרה, לא משנה מה בחרתם העיקר שתשמרו על עקביות.

שלבו מגוון סוגי תוכן ומדיה בעמוד

בשנים האחרונות ובשנת 2024 בפרט גוגל אוהבים שאתרים משלבים סוגי תוכן נוספים בעמודי האתר. בעידן שכל אחד יכול ליצור תוכן AI בלחיצת כפתור – התוכן הכתוב מתחיל קצת לאבד מהערך ומהמשקל שהוא תופס הן בעיניי הגולשים והן בעיניי מנועי החיפוש.

בנוסף, אנחנו בעידן ה"כאן ועכשיו", לגולשים יש פחות סבלנות לקרוא מגילות תוכן ארוכות ואוהבים לצרוך את התוכן בדרכים נוספות.

דוגמאות לסוגי תוכן נוספים שאתם יכולים לשלב בעמוד:

  • רשימות (מספרים ובולטים)
  • טבלאות
  • תמונות
  • אינפוגרפיקות
  • צירי זמן
  • סרטונים
  • פודקאסטים
  • הקראה קולית של תוכן העמוד
  • ועוד

ככל שתשלבו יותר מאלו בעמודי האתר שלכם – חווית המשתמש החיובית תגדל וכך גם הסיכוי שגוגל יאהב יותר את העמוד וירצה לדרג אותו במיקום גבוהה יותר.

יתרון נוסף של שילוב מדיה באתר היא הסיכוי לקבל דירוגים במנוע החיפוש גם על הסרטונים, התמונות והפודקאסטים ולגרוף תנועה נוספת לאתר ממקור חדש!

שפרו את פרופיל הקישורים הפנימיים של האתר

קישורים פנימיים הם קישורים מעמוד אחד לעמוד אחד באותו אתר אינטרנט. הם משמשים כחלק ממערך הניווט הפנימי של האתר ומאפשרים לגולשים להגיע לתוכן נוסף שיכול להיות רלוונטי עבורם.

הקישורים הפנימיים חשובים כי הם ממלאים תפקיד מיוחד בSEO. באופן כללי – ככל שלעמוד יהיו יותר קישורים ממקורות חיצוניים ופנימיים – גדל הדירוג של אותו עמוד באלגוריתם ה-PageRank של גוגל. אלגוריתם זה הוא אחד מאבני היסוד של מערכת הדירוג של גוגל ומשתמש פקטור משמעותי גם בימינו.

תפקיד חשוב נוסף של הקישורים הפנימיים הוא שהם עוזרים לגוגל להבין במה עוסק העמוד ומה ההקשר שלו.

internal linking john mu tweet

כמה טיפים בנושא קישורים פנימיים:

  • כל עוד ההקשר נראה רלוונטי – מומלץ להוסיף קישורים פנימיים ללא הגבלה בעמוד מסוים.
  • לא לכלול יותר מקישור אחד לעמוד מסוים מעמוד מסוים.
  • בחירת האנקור טקסט פחות רגישה מאשר בקישורים חיצוניים, אפשר להשתמש בביטוי המדויק אבל מומלץ לגוון לעוד אנקורים.
  • בעת פתיחת עמוד חדש באתר – הוסיפו כחלק מהפולואו שלב של למצוא מקומות רלוונטים ברחבי האתר שיכולים לקשר אליו ולהוסיף קישור.

למדריך המלא בנושא – קישורים פנימיים.

בצעו בניית קישורים איכותית לחיזוק הסמכות של האתר בגוגל

קישורים חיצוניים הם למעשה "המלצות" ו-"הבעות אמון" ברחבי האינטרנט לגבי האתר שלכם. גם הם מהווים חלק מאבני הבסיס ממערכת הדירוג של האלגוריתם של גוגל ונתפסים כאחד מהפקטורים העיקריים.

גוגל בעצמם מאשרים את העובדה במאגר המידע שלהם. ציטוט:

"If other prominent websites on the subject link to the page, that’s a good sign that the information is high quality."

במציאות של שנת 2024 הפרקטיקות הנהוגות בעולם בניית הקישורים שמות יותר דגש על איכות הקישורים מאשר על כמות הקישורים.

השאיפה היא לבנות פרופיל קישורים המכיל קישורים מאתרים, עמודים ומקורות סמכותייים שרלוונטיים לאתר שלכם.

למדריך המלא בנושא – בניית קישורים.

אודות הכותב
אייל רחמים
אייל רחמים

בעל ניסיון של 14 שנים בשיווק דיגיטלי ו11 שנים בקידום אתרים, יזם דיגיטלי, מנכ״ל דיגיטאץ׳ – חברה לקידום אתרים ושיווק באינטרנט, מרצה במכללה למנהל, והבעלים של הבלוג seolinks.

קידום אתרים בגוגל למעלה

רוצים יותר כניסות לאתר?

מדריך ללימודי קידום אתרים
רוצים שאבדוק לכם את האתר?