קבל דוח בחינם
כניסת לקוחות
Phone Link Icon 050-8127373
Lang Icon EN
מה זה SEO?
מה זה סכמה

מה זה SEO?

SEO קיצור של Search Engine Optimization ובעברית "אופטימיזציה למנועי חיפוש". במילים פשוטות, המשמעות היא תהליך של שיפור האתר שלך שמטרתו, לגרום לאתר שלכם להגיע למיקומים הגבוהים ביותר, בשאילתות רלוונטיות במנוע החיפוש של גוגל. למה דווקא גוגל? כי הוא מנוע החיפוש הגדול ביותר בעולם ותופס נתח שוק של 92% (!)

מרגיש קצת סינית? אל דאגה, במאמר הבא אספתי את כל מה שחשוב לדעת על SEO איכותי, שיעזור לכם לקחת את את האתר שלכם למקומות הגבוהים ביותר ולהבין לעומק את האלגוריתם של גוגל. מוכנים? יאללה בואו נתחיל.

בנימה אישית על SEO

אני מאמין גדול ב-SEO ולא רק אני. 

תעשיית ה-SEO בעולם כולו, מסתכמת בקרוב ל-80 מיליון דולר שזה המון כסף. 

לקוחות רבים אשר מגיעים אליי שואלים (ובצדק) למה להשקיע ב-SEO ולא להשקיע בקידום ממומן?

ואני אומר, הכי טוב גם וגם, אבל קידום ממומן לא יעבוד בצורה האופטימלית אם לא יהיה לכם SEO טוב ואם כבר החלטתם להשקיע, עדיף להתחיל עם SEO, בהמשך המאמר אגלה לכם למה.

מה זה תוצאות אורגניות?

קידום אתרים מתחלק ל-2: קידום אתרים אורגני (SEO) וקידום אתרים ממומן (SEM\PPC). 

בניגוד לקידום ממומן שהתוצאות שלו תלויות בתקציב ובביד של מילות החיפוש (אכתוב על זה בהמשך המאמר), התוצאות של קידום אתר באופן אורגני, תלויות במגוון רחב של אלמנטים בהתאם לדרישות של גוגל. 

המטרה העיקרית של כל איש SEO היא, לנסות "לקלוע" כמה שיותר למה שגוגל מחפש ולאופן שבו הוא פועל, על מנת להופיע כמה שיותר גבוה בעמוד החיפוש.

ככל שהאתר שלכם יהיה ממוקם גבוה יותר, ככה תוכלו ליהנות מיותר כניסות, יותר לקוחות פוטנציאלים ובשורה התחתונה יותר הכנסות.

היתרון הגדול ביותר של קידום אורגני הוא, שהגולש המבצע חיפוש, הוא החלק האקטיבי במשוואה.

אשתמש בדוגמא על מנת להמחיש למה אני מתכוון, אם אתם מקדמים חולצה מהקולקציה החדשה שלכם, בקמפיין אינסטגרם, אז אתם בעצם מנסים "לפתות" את משתמשי אינסטגרם להיכנס ולראות את הקולקציה.

הם לא חיפשו חולצה או בגדים, לכן אתם האקטיבים והם הפסיביים. 

בקידום אורגני, הדבר לא כך. הגולשים הם אלו שביצעו את החיפוש ואתם רק נותנים להם את הפתרון. לכן, סיכויי ההמרה במקרה כזה הם הרבה יותר גבוהים, הרי יש פה משתמש עם כוונה.

איך עובד SEO?

מנועי חיפוש כמו גוגל ובינג משתמשים בבוטים כדי לסרוק דפים באינטרנט, לעבור מאתר לאתר, לאסוף מידע על אותם דפים ולהכניס אותם לאינדקס.

תחשוב על האינדקס כמו ספרייה ענקית שבה ספרן יכול להעלות ספר (או דף אינטרנט) כדי לעזור לך למצוא בדיוק את מה שאתה מחפש באותו זמן.

לאחר מכן, אלגוריתמים מנתחים דפים באינדקס, תוך התחשבות במאות גורמי דירוג או אותות, כדי לקבוע את הסדר שדפים צריכים להופיע בתוצאות החיפוש עבור שאילתה נתונה.

באנלוגיה של הספרייה שלנו, הספרנית קראה כל ספר בספרייה ויכולה לומר לך בדיוק למי מהם יהיו התשובות לשאלותיך.

מה סוד האלגוריתם של גוגל?

בגדול, אף אחד לא יודע בדיוק בדיוק איך האלגוריתם של גוגל בנוי ומה הוא מחפש, אבל היתרון של גוגל זה, שברגע שמבינים מה האלגוריתם רוצה ומה המטרות שלו, הלוגיקה די ברורה.

גוגל בא לשרת את הגולשים והמטרה העיקרית שלו הוא להתאים את תוצאות החיפוש האיכותיות והמדויקות ביותר לשאילתת החיפוש. זאת הסיבה שהוא מנוע החיפוש הגדול ביותר בעולם. 

נכון לשנת 2020 כ-59% מאוכלוסיית העולם כולו משתמשת באופן קבוע באינטרנט, נסו להבין כמה עבודה יש לגוגל וכמה האלגוריתם צריך להיות מדויק. 

האלגוריתם של גוגל עובד בשני אופנים:

  1. אינדקס – סריקת כלל האתרים השונים ברחבי הרשת וסיווגם. דמיינו לעצמכם ספרייה ענקית ובה עומד ספרן ומחלק את הספרים למדפים שונים, בהתאם לנושאים עליהם הם מדברים. אז ככה ממש גוגל עובד. הוא סורק את כלל האתרים, מאתר את הנושאים הרלוונטיים בהם האתר עוסק ומקשר את זה לשאילתות.
  2. דירוג – בשלב הזה גוגל בעצם מדרג את האתר שלכם לפי איכות התוכן שבו, הקישורים החיצוניים המפנים אליו, חווית המשתמש בתוך האתר, האופן בו כתוב הקוד, מהירות האתר ועוד.

גורמי ההצלחה של SEO שלנו יכולים להיחשב כפרוקסי להיבטים של חווית המשתמש. זה האופן שבו בוטים של חיפוש מעריכים בדיוק באיזו מידה אתר או דף אינטרנט יכולים לתת למחפש את מה שהם מחפשים.

בניגוד למודעות חיפוש בתשלום, אינך יכול לשלם למנועי חיפוש כדי לקבל דירוג חיפוש אורגני גבוה יותר, מה שאומר שמומחי קידום אתרים צריכים להשקיע את העבודה. זה המקום שבו אנחנו נכנסים.

הצ'ק ליסט SEO שלנו מרכז אליו את מירב הפעולות שצריך לבצע כאשר מבצעים SEO (מקדמים אתר), לדוגמה, איכות תוכן ומחקר מילות מפתח הם גורמי מפתח לאופטימיזציה של תוכן, ויכולת סריקה ומהירות הם גורמים חשובים לארכיטקטורת האתר.

מה נחשב "תחום תחרותי" ואיך משפיע קידום אתרים בתחום כזה?

תחום תחרותי הוא תחום שיש בו המון אתרים ועל מנת להגיע למקומות ראשונים נדרשת עבודת SEO אינטנסיבית ועקבית של איש SEO סופר מקצוען.

כך לדוגמא, תחום עריכת הדין הוא תחום מאוד תחרותי. מדי שנה מסיימים כ-6,000 עורכי דין חדשים את התואר שלהם וחלקם בהמשך ממשיכים להתמחות ופותחים משרד. 

שוק עורכי הדין מוצף ולכן על מנת להתבלט, חשוב שיהיה לכם SEO טוב. 

תחשוב על זה, סביר להניח שלפני בחירת עורך דין, הלקוח שלכם יאסוף מידע. את המידע הזה הוא ברוב המקרים יחפש בגוגל, שיציע לו מגוון אתרים בהם יש את התשובה לשאילתות שלו.

מי שנמצא במקומות הראשונים, מתחיל את הנגיעה הראשונה עם הלקוח הפוטנציאלי כבר בשלב החיפוש.

מהם הפרמטרים הכי חשובים לSEO?

אם להיות כנה, אין סיבה שאתר טוב לא יגיע למקומות ראשונים בגוגל. כמו שאמרתי קודם, גוגל בסוף רוצה לספק ללקוח שלה (שהוא הגולש) את המוצר (שהוא האתר) הטוב ביותר.

ככל שתשקיעו יותר באתר שלכם, בתכנים שלו ובחוויה שהוא מעביר ככה תוכלו להגיע למקומות גבוהים יותר.

בגדול, כאשר אנחנו מסתכלים על מבנה של אתר מבחינת גוגל, 

חשוב שנתמקד ב-2 מישורים:

  • תוכן

כשאני מתכוון לתוכן, אני לא מתכוון רק לתכנים שיש באתר עצמו, אלא גם לתכנים שיש ברחבי הרשת ומקושרים לעסק שלכם. מה הכוונה?

אתחיל מתוכן הנמצא באתר שלכם. חשוב שיהיה לכם תכנים שונים ומגוונים אשר נותנים מענה לשאלות הגולשים.

לדוגמא, אם אתם עורכי דין בתחום התעבורה, כדאי שיהיו לכם תכנים הקשורים לנושאים רלוונטים בתחומכם. 

לצד זאת, חשוב שתדאגו לקישורים חיצוניים. קישורים חיצוניים זה בעצם אתרים שונים המפנים לאתר שלכם.

גוגל מאוד מעריך קישורים מהסוג הזה ומדובר על אחד הפרמטרים שהופכים אתכם ל"מומחים" בעיניו.

לצד אלו, חשוב גם לייצר "סמכות". זוכרים שכתבתי קודם שהפעולה הראשונה שגוגל עושה זה מאנדקס את התכנים? בטח שאתם זוכרים.

אז ברגע שגוגל סורק את האתר שלכם, הוא מנסה לאתר אזכורים נוספים ברחבי הרשת, כדי לוודא שאתם קיימים ולא מדובר על אתר "קש".

לכן חשוב שיהיו לכם עמודים ברשתות החברתיות, תכנים באתרים שונים שאתם חתומים עליהם ועוד.

  • מבנה טכני

אז מעבר לתכנים עצמם, גוגל גם בודק את המבנה הטכני של האתר. מה הכוונה? הכוונה היא לאופן בו כתוב הקוד עצמו, ככל שיהיה לגוגל קל יותר לסרוק את האתר שלכם, ככה הוא יבין טוב יותר מה התכנים בו.

כדאי וחשוב להשתמש בסכמה של גוגל על מנת להתאים את התכנים למנוע החיפוש.

לצד מבנה הקוד, חווית המשתמש באתר חשובה לא פחות. אם האתר שלכם יהיה איטי מאוד, הוא יכיל לינקים שבורים ויהיו דפים שיגיעו ל-404, זה יפגע מאוד בדירוג שלכם וכתוצאה מזאת גם במיקום שלכם, לכן חשוב לבצע שיפור חווית משתמש לאתר באופן קבוע.

מדוע קידום אתרים (SEO) חשוב לשיווק? ומה היתרונות לעומת תחומים אחרים

קידום אתרים הוא חלק מהותי בשיווק דיגיטלי מכיוון שאנשים עורכים טריליוני חיפושים מדי שנה, לרוב מתוך כוונה מסחרית למצוא מידע על מוצרים ושירותים.

החיפוש הוא לרוב המקור העיקרי לתנועה דיגיטלית למותגים ומשלים ערוצי שיווק אחרים. נראות רבה יותר ודירוג גבוה יותר בתוצאות החיפוש מאשר המתחרים שלך יכולים להיות בעלי השפעה מהותית על השורה התחתונה שלך.

מחקרים רבים מראים כי תוצאות אורגניות באופן כללי, נתפסות כאיכותיות יותר ורלוונטיות יותר מתוצאות של קמפיין ממומן בעיני הגולש.

טוב אפשר להבין, קידום ממומן בגוגל נתפס בעיני גולשים כ-"מכור" לעומת קידום אורגני שמרגיש כאילו זאת התוצאה שנבחרה במיוחד בשבילכם, בסוף על אחד המפרסם משלם כסף ואילו השני מבוסס על מומחיות ומוניטין.

אבל זה ממש לא מספיק רק לעשות קידום אורגני, יש משמעות כבירה למיקום שלכם.

המיקום בעמוד הראשון סופר רלוונטי, אי פעם עברתם לעמוד השני בגוגל? ברוב המקרים זה לא קורה.

לכן, המטרה העיקרית שלכם בכל תהליך ה-SEO היא, להגיע לעמוד הראשון בכלל ולחמשת המקומות הראשונים בפרט.

הבעיה היא שהתחרות גבוה מאוד ונדרשים מומחי SEO כדי להביא תוצאות אמיתיות.

אם נמאס לכם להשתרך מאחורי המתחרים שלכם, אתם חייבים להגיע לעמודים הראשונים ורוצים לראות תוצאות כמו: יותר תנועה באתר, יותר לקוחות והגדלת ההכנסות, אז אשמח לסייע (-:

התחלתי את דרכי בקידום האתרים לפני 11 שנים, שזה בערך באותו זמן שהאלגוריתם של גוגל התחיל להיות מתוחכם.

אני מכיר לעומק את תחום קידום האתרים ויודע להוביל לתוצאות גם בתחומים תחרותיים במיוחד. אבל למה לדבר הרבה כשאפשר פשוט לראות:

קידום אורגני VS קידום ממומן (SEO VS PPC)

אני תמיד בעד גם וגם, אבל אין ספק כי קידום אורגני בעל יתרון מובהק על קידום ממומן, בעיקר כאשר מדובר על תוצאות ויחסי המרה. ל-SEO יש 3 יתרונות משמעותיים שקידום ממומן לא יכול לספק:

  • טראפיק חינמי

בקידום אורגני אתם לא צריכים לשלם על הלקוחות הנכנסים לאתר, בקידום ממומן לעומת זאת אתם משלמים על כל הקלקה וכניסה לאתר.

  • עקביות

כאשר תגיעו לדירוג גבוה בגוגל, תוכלו ליהנות מחשיפה גבוהה מאוד באופן עקבי ולקצור את הפירות לאורך זמן. קידום ממומן לעומת זאת, לא מאפשר את זה.

  • חשיפה למיליוני אנשים

יש לכם קמפיין באוויר, אין לכם קמפיין באוויר, זה לא משנה. זה הכיף ב-SEO. אתם תמיד, אבל תמיד נהנים מחשיפה לאלפי או מיליוני אנשים.

בקידום ממומן לעומת זאת התקציב שלכם מוגבל ותופיעו בהתאם אליו ולמתחרים שהקימו קמפיין עם אותן מילות חיפוש.

איך למדוד תוצאות SEO

להצלחה יש פנים רבות, וכך גם המדדים בהן ניתן להשתמש כדי למדוד אותה. בתחום קידום האתרים ניתן לעקוב אחר נתונים רבים ולמדוד אותם על מנת לכמת את ההצלחה בתהליך מסוים, ולמרבה המזל שני הכלים הפופולריים ביותר, גוגל אנליטיקס ו-Google Search Console, מעניקים לנו את כל המידע יקר הערך הזה ללא תשלום.

תנועה אורגנית

תנועה אורגנית היא תנועת הגולשים המגיעים לאתר מתוצאות החיפוש האורגנית, כלומר ללא תנועה ממודעות ממומנות. אחרי הכל, זו מטרתו של קידום אתרים: אתם רוצים שהאתר שלכם ידורג גבוה ככל האפשר בנישה שלכם על מנת שהגולשים יגיעו אליכם, ולכן מעקב אחר נתוני התנועה האורגנית יכול לומר לכם האם מאמצי קידום האתר שלכם נושאים פרי.

בהקשר זה ראוי לציין שאת התנועה האורגנית רצוי לבחון ממספר היבטים:

  • על פי עמוד נחיתה: באופן עקרוני התנועה האורגנית נמדדת באופן רוחבי, אולם מעקב אחר ביצועיו של כל עמוד נחיתה יכול לסייע לכם לשפר את התהליך. למשל, אם חלק מן העמודים מופיעים בעמוד הראשון של תוצאות החיפוש אולם עמודים אחרים מופיעים בעמוד הרביעי, תקבלו מושג אודות האסטרטגיות שעובדות טוב יותר או טוב פחות וכך לדעת היכן למקד את המאמצים.
  • על פי מיקום: אם אתם מכוונים לקהל יעד מאזור גאוגרפי מסוים, ובמיוחד אם אתם רוצים להתרחב לקהלי יעד באזורים נוספים, חשוב לעקוב אחר נתוני התנועה האורגנית בחלוקה על פי מיקום. כך תוכלו לייעל את תהליך קידום האתר, כאשר למשל תדעו להגביר או להקטין את המאמצים המיועדים לאזור גאוגרפי כלשהו.

שיעור נטישה אורגני

שיעור הנטישה (Organic Bounce Rate) מציין את אחוז המבקרים שהגיעו לאתר ונטשו אותו לאחר שצפו בעמוד אחד בלבד. ככל שנתון זה נמוך יותר, כן ייטב. אם הוא גבוה, סביר להניח שעליכם לעשות מעט שיפורים באתר כדי שהגולשים לא ימהרו לצאת ממנו, כגון הוספת קישורים שעשויים לעניין את המבקרים.

גם בהקשר של שיעור הנטישה האורגני כדאי לבחון אותו על פני עמודי הנחיתה. כך תוכלו לדעת אילו מהם מבריחים את הגולשים ואילו מצליחים לגרום להם להישאר ולצרוך עוד מידע. שימו לב: אם שיעור הנטישה גבוה, יתכן שתוכן העמוד אינו מתאים לביטוי החיפוש שהגולשים הקלידו במנוע החיפוש – אבל יתכן גם שהעמוד מוצלח מאוד והגולשים מוצאים בו במהירות את מה שהם מחפשים.

שיעור המרה אורגני

תנועה אורגנית רק מביאה את הגולשים אל האתר שלכם. מרגע זה ואילך השאלה אם הגולשים הללו יבצעו המרה, כלומר יעשו באתר פעולה רצויה (ירכשו מוצר, יזמינו שירות, יירשמו לרשימת תפוצה וכו'), תלויה אך ורק באתר עצמו. שיעור ההמרה האורגני (Organic Conversion Rate), הוא המדד הבוחן את מספר ההמרות על מנת שתוכלו לדעת עד כמה התוכן שלכם עובד היטב או לא.

גם בהקשר הזה ראוי לבחון את שיעור ההמרה האורגני ממספר היבטים:

  • על פי עמוד נחיתה: בדרך כלל הגולשים משתכנעים או לא משתכנעים לבצע את הפעולה הרצויה כבר בעמוד הראשון שאליו הגיעו לאחר שהקליקו על תוצאות החיפוש. כלומר, השוואה בין עמוד נחיתה עם שיעור המרות גבוה לבין עמוד אחר עם שיעור נמוך יותר תוכל לרמוז לכם, למשל, שבעמוד כלשהו המסר השיווקי אינו ברור דיו.
  • על פי מיקום: כך תוכלו לגלות כיצד המסרים השיווקיים שלכם פועלים בחתך גאוגרפי. תוכלו למשל לגלות שהם עובדים היטב על קהלים מאזור מסוים, ואולי הוא שונה מן האזור שהגדרתם בתחילה.
  • על פי מכשיר: כיום מאוד קשה לתפוס נתח משמעותי מהשוק ללא פניה למשתמשי המובייל. על מנת לבדוק כיצד אתם נראים בעיני גולש ממכשיר נייד, עליכם לבדוק את נתוני ההמרה בחלוקה על פי מכשיר. כך אתם יכולים לגלות שהאתר שלכם אינו מותאם למובייל, למשל.
  • על פי דפדפן: היום קיימות כל כך הרבה אפשרויות לגלוש ברשת, וחלק מהן נעוץ בכך שיש סוגים רבים ושונים של דפדפנים. בדיקת שיעור ההמרה על פי דפדפן תוכל לומר לכם האם האתר שלכם מתאים לכל סוגי הדפדפנים, או אולי שקיימת בעיה בממשק שלו עם דפדפן מסוג מסוים – אותה תוכלו לפתור על מנת להגדיל את שיעור ההמרה הכללי.

עמודי היציאה של התנועה האורגנית

עמוד יציאה (Exit Page) הוא עמוד האחרון שהגולש ביקר בו לפני שיצא מן האתר. דהיינו, סביר להניח שיש בו בעיה כלשהי: למשל, יתכן שהוא זה שגרם לגולש לאבד עניין באתר והניע אותו לחפש מענה לצרכיו באתר אחר. לכן כדאי לעקוב אחר עמודי היציאה ולבחון אפשרויות לשפר אותם כדי לנסות ולהאריך את משך הזמן בו שוהים הגולשים באתר.

תנועה אורגנית מגוגל ומבינג

נכון, גוגל הוא מנוע החיפוש הפופולרי ביותר בעולם, אבל הוא לא היחיד. סביר להניח שלאתר שלכם מגיעים גם לא מעט גולשים ממנועי חיפוש אחרים, כגון בינג, ולכן כדאי לבדוק את התנועה האורגנית גם מהם. אם התנועה הזו נמוכה באופן משמעותי, יתכן שכדאי להגביר את מאמצי הקידום גם בחזיתות הללו.

דירוג ביטויי מפתח בגוגל

כיום ניתן למצוא ברשת שלל כלים שיסייעו לכם לעקוב אחר מילות החיפוש על מנת לקבוע את מספר ביטויי המפתח עבורם האתר מדורג בגוגל. ברגע שתדעו מהם אותם ביטויי מפתח, תוכלו להשתמש בהן במגוון דרכים שונות על מנת לשפר את אסטרטגיית קידום האתר.

מצד אחד, תוכלו לדעת באילו מילות חיפוש חדשות כדאי לכם להתמקד. מצד שני, תוכלו למנף את ההצלחה הקיימת בעזרת המשך שימוש בעשרת ביטויי המפתח המוצלחים ביותר שלכם בכל תהליך שיווק תוכן. שימו לב שעמודי הנחיתה חייבים להתאים למילות החיפוש שהגולשים כתבו בשורת החיפוש על מנת לשמור על שיעור נטישה נמוך ככל האפשר.

נראות מקומית

אם לעסק שלכם יש גם מיקום פיזי, כגון חנות המוכרת מוצרים או משרד המציע שירותים, חשוב לבדוק גם את הנראות שלכם על פי חלוקה גאוגרפית. בעזרת תהליך קידום אתרים לוקאלי מתוכנן נכון, תוכלו להופיע ברשימת תוצאות החיפוש של הנישה שלכם ברגע שגולש יקליד את שם העיר או האזור שבו אתם פועלים.

שיעור ההקלקה

שיעור ההקלקה (Click-Through Rate, או CTR) הוא אחוז הגולשים שלוחצים על הקישורים המובילים לאתר שלכם בתוצאות החיפוש מתוך סך הגולשים שרואים אותם. חשוב מאוד לעקוב אחר המדד הזה, משום שהוא למעשה אומר לכם עד כמה העמודים שלכם עובדים היטב בתוצאות החיפוש, כלומר עד כמה מה שהגולשים רואים משכנע אותם ללחוץ על הקישור.

  • לפי עמוד נחיתה: בדיקת שיעור ההקלקה תאמר לכם מצד אחד מיהם העמודים שמביאים לכם את הרווח הגבוה ביותר, ומצד שני אילו עמודי נחיתה כדאי לכם לשפר בגלל שיעורי הקלקה נמוכים.
  • לפי מילות מפתח: כאשר תבחינו בשיעור הקלקה גבוה עבור מילת מפתח מסוימת, עליכם לקבוע אילו עמודי נחיתה מתאימים לה ולוודא שהם משקפים נאמנה את כוונת הגולש. שיעור הקלקה נמוך, לעומת זאת, עשוי להצביע על בעיה בעמוד הנחיתה התואם לביטוי ולרמוז לכם שכדאי לבחון ולנסות לשפר אותו.ctr

עמודים שהתאנדקסו ב-Google Search Console

גם העמוד המוצלח ביותר בעולם לא יימצא לעולם על ידי הגולשים אם הוא לא התאנדקס. זו הסיבה שעליכם לעקוב אחר מספר העמודים באתר שמאונדקסים בגוגל. אם אתם חושבים שמשך הזמן שלוקח לעמודים שלכם להתאנדקס הוא ארוך מדי, או אם רק אחוז קטן מן העמודים שהוגשו אכן התאנדקס, תוכלו להגיש אותו באופן ידני באמצעות Google Search Console.
עמודים מאונדקסים

עמודים שנסרקים מדי יום

בעזרת Google Search Console תוכלו לדעת כמה עמודים נסרקו ב-90 הימים האחרונים. אם יש לכם אלפי עמודים באתר ורק אחוז קטן מהם נסרק, יתכן שיש בעיה עם תקציב הזחילה שלכם וכדאי לבדוק זאת.
עמודים שנסרקו

כפילויות בכותרות ובתיאורים

ניתן להשתמש ב-Google Search Console גם כדי לבדוק את מספר הכפילויות של כותרות ותיאורים באתר שלכם. באופן עקרוני – אסור שיימצאו כאלה. אם יש כפילויות בתגיות הכותרת או בתיאורי המטא, כל העמודים הללו נראים לגוגל כאילו הם עוסקים באותו נושא, מה שעשוי לפגוע בדירוג של העמודים או באמינותו של האתר. לכן, אם תמצאו כפילויות כאלה, מוטב לעדכן, למחוק או לחסום אותן בפני סריקה.

תיאור מטה

שגיאות בסריקה

תכונה שימושית של Google Search Console היא דיווח על שגיאות בסריקה. הדו"ח אמנם מוצג באופן רוחבי כברירת מחדל, אבל באמצעות שימוש מושכל בפילטרים ניתן לצפות בשגיאות לפי חלקים באתר – ולטפל באופן מיידי בכל שגיאה שכזו.

אודות הכותב
אייל רחמים
אייל רחמים

בעל ניסיון של 14 שנים בשיווק דיגיטלי ו11 שנים בקידום אתרים, יזם דיגיטלי, מנכ״ל דיגיטאץ׳ – חברה לקידום אתרים ושיווק באינטרנט, מרצה במכללה למנהל, והבעלים של הבלוג seolinks.

קידום אתרים בגוגל למעלה

רוצים יותר כניסות לאתר?

מדריך ללימודי קידום אתרים
רוצים שאבדוק לכם את האתר?