קבל דוח בחינם
כניסת לקוחות
Phone Link Icon 050-8127373
Lang Icon EN
איך למצוא מילות מפתח שקל להיות מדורגים עליהן? (כלים חינמיים)

איך למצוא מילות מפתח שקל להיות מדורגים עליהן? (כלים חינמיים)

לאור השינויים והחידושים האחרונים שהביאה עימה הבינה המלאכותית ועולם ה- AI, חשבתי שיהיה נכון ליצור מדריך עדכני ומדויק יותר ל-2023 – כזה שמאגד את כל השיטות החדשניות והישנות למציאת מילות מפתח מעולות. בימים אלו, שיטות חדשות נוצרות בקצב מסחרר, אלו נוגעות לכל תחום – החל מכתיבת תוכן, מחקר מילות מפתח ועוד. תפקידינו בבלוג הזה הוא לספק לכם את התוכן הכי עדכני וחם להצלחה בקידום אורגני, לכן במדריך הבא נדון בשאלה "כיצד מוצאים מילות מפתח בעלות תחרות נמוכה?" ואסביר באמצעות הדגמות, כיצד זה מתבצע שלב אחר שלב.

הקדמה

מתקשים למצוא את מילות המפתח הנכונות עבור האתר או הבלוג שלכם? מעוניינים למשוך יותר תנועה ולהגדיל את הנוכחות הדיגיטלית שלכם? מחקר מילות מפתח הוא החוליה הקריטית ביותר להצלחתכם.

יכול להיות שכבר ביצעתם מחקר מתחרים, גיליתם שכל מילות המפתח הן קצרות מדי ובעלות תחרות גבוהה מדי, וגם מילות המפתח שנחשבות ל"זנב-ארוך" הן לעיתים תחרותיות או בעלות נפחי חיפוש נמוכים למדי. לפעמים נראה כי אין יותר מדי מה לעשות ושכל מילות המפתח הטובות כבר "נתפסו", האמנם? לא ממש.

נכון, לפעמים קשה לדעת מאיפה להתחיל, איך למצוא את מילות המפתח הנדירות, אלה שיאפשרו לכם לדרג גבוה יותר ומהר יותר; אבל אם עובדים נכון, ומשתמשים בכלים המתאימים (כפי שנחשוף מיד) אפשר למצוא בכל תחום מילות מפתח סופר אטרקטיביות.
בדיוק לשם כך יצרתי את המדריך הזה: כדי לעזור לכם בתהליך מציאת מילות מפתח אטקרטיביות ובעלות תחרות נמוכה.

אז בואו נגלה כיצד באמצעות 4 צעדים פשוטים, כל אחד יכול לדרג בגוגל – בעזרת עבודה חכמה, ולא בהכרח עבודה קשה. נצא לדרך.

הצעד הראשון: באיזו נישה אתם?

חשוב לזהות את הנישה שלכם ואת נושאי החיפוש הפופולריים ביותר בה לפני שתתחילו במחקר מילות המפתח, כך שתהיה לכם הבנה טובה יותר של מה אנשים מחפשים.

בחירת מילים אינטואיטיבית

קודם כל, אני הייתי מציע לחשוב על הנושא או הנושא העיקרי של האתר או הבלוג שלכם. מה הלקוחות שלכם מחפשים? מהו הפתרון שאתם מציעים להם? לאחר שזיהיתם את זה, חשבו באילו מילים או ביטויים אנשים עשויים להשתמש כשהם מחפשים מידע הקשור לשירותים שלכם.

שימו לב שכאן מדובר על תהליך אינטואיטיבי בלבד, ועדיין לא הגענו לחלק המחקרי.

לדוגמה, אם אתם בעלים של חברת עורכי דין, מילות מפתח רלוונטיות אליכם עשויות להיות "עורך דין הוצאה לפועל" או "איך כותבים כתב תביעה". המונחים האלה הם, מצד אחד – רחבים מספיק כדי להקיף מגוון רחב של תוכן, אך מצד שני – ספציפיים מספיק, כך שהם עדיין מתייחסים לשירות מסוים שאתם מציעים, והלקוח שלכם עשוי לחפש.

בצעו מחקר מתחרים

יש לכם רשימה ראשונית של מילות מפתח, ועכשיו – זה הזמן לחפש אותן ולהגיע לאתרים דומים לאתר שלכם. בחרו אתרים שלדעתכם הם מובילים ומייצגים מהתחום שלכם, ועיינו בקטגוריות האתר. נסו לראות: איך הם בחרו לקרוא לקטגוריות באתר שלהם? רוב הסיכויים שאם האתרים הללו מובילים בעמוד תוצאות החיפוש (SERP), האתר שלהם כבר ממוטב מבחינת SEO, ושמות הקטגוריות שלהם מכילים מילות מפתח. זאת אומרת, שכבר מהשלב הזה תוכלו לקבל כמה רעיונות מעולים למילות מפתח "ארוכות-זנב". ערכו מחקר על 2-3 מתחרים כאלה וארגנו בקובץ את מילות המפתח.

כלי נהדר שאני אוהב להשתמש בו כדי לבצע את מחקר המתחרים הוא Screaming Frog, זהו למעשה "זחלן" שנכנס לאתרים ומחלץ מהם מידע שעשוי להיות מאוד רלוונטי לנו, כמו כותרות דפים, קישורים פנימיים באתר ועוד. כך הכלי נראה מבפנים:

סקרימינג פרוג

הצעד השני: מצאו מילות מפתח נוספות

עד עכשיו, קיבלנו כמה רעיונות למילים פוטנציאליות שבעזרתן ניתן לדרג במנועי החיפוש – וזה מעולה! אך עדיין לא מספיק… (שימו לב שהדגש כאן הוא עדיין על רעיונות למילים ולא על המילים עצמן, תכף נבין למה).

עכשיו, ניקח את מילות המפתח שכתבנו וננסה למצוא מילים נוספות באותה הנישה.

בואו ניקח דוגמה פרקטית מהשטח ונדגים עליה כיצד לעשות זאת:

נניח שמילת מפתח אחת שמצאנו היא: "קידום אתרי חנות" – הנישה, מן הסתם היא קידום אתרים.

אחת הדרכים האפקטיביות ביותר למציאת מילות מפתח מעולות נוספות, היא להשתמש בקיים ולהרחיב אותו. כך למשל, נוכל להריץ חיפוש בכותרות הדפים בתוכנת ה-Screaming Frog בתוך אחד מהאתרים המתחרים שמצאנו בסעיף הקודם – עם גרסאות נוספות של הביטוי הקודם: "קידום אתרי X". מה שיקרה הוא שהתוכנה תציג עבורנו את כל הדפים באתר שמכילים את הביטויים שמתחילים ב"קידום אתרי…" כמו:

"קידום אתרי סחר"

"קידום אתרי איקומרס"

"קידום אתרי בגדים"

"קידום אתרי מסעדות"

ועוד…

את הסינון ניתן לבצע על ידי לחיצה על הכפתור הבא:

ניתן להיעזר גם בכלי Keyword Sheeter, שמוציא רעיונות למילות מפתח על בסיס יצירתיות בלבד (הכלי איננו כלי למחקר מילות מפתח):

Keyword Sheeter

דרך נוספת, מבוססת בינה מלאכותית היא לכתוב ל-ChatGPT פקודה שמעודדת אותו להציע לנו מילות מפתח. ניתן לקבל כך למעלה מ-50 רעיונות למילות מפתח בפקודה אחת בלבד!

הצעד השלישי: מציאת שאלות רלוונטיות

בשלב השלישי במציאת מילות המפתח, נזהה שאלות שהקהל שלנו עשוי לחפש בגוגל. שאלות הן כלי עוצמתי ביותר, משום שהן מהוות חלק נכבד מהחיפושים בגוגל. אלה יכולות להיות שאילתות שקשורות למוצרים/לשירותים שלכם (כמו "מה ההבדל בין כותב תוכן לקופירייטר?") או שאלות שקשורות לנושא הבלוג שלכם (למשל, "מהי תקלת 404 באתר ואיך מתמודדים איתה?").

איך מזהים את השאלות שאנשים שואלים בנישה שלכם?

יש כמה דרכים לעשות את זה:

הדרך הראשונה והבסיסית ביותר היא להשתמש בחלונית "אנשים שאלו גם על" (או באנגלית: People also asked) שמופיעה בחלק מהחיפושים. כבר כאן ניתן לקבל כמה שאלות סופר רלוונטיות הישר מהגולשים.השלמה של גוגל

הדרך השנייה היא באמצעות כלי שנקרא "Answer The Public" – כלי ייחודי שאני מאוד אוהב, שלמעשה יכול בשבריר שניה לפתוח מעין מניפה של שאלות, על פי מילת המפתח שבחרתם.

כך זה נראה:

הצעד הרביעי: הערכת אטרקטיביות של מילות המפתח

עכשיו הגיע הזמן לחלק החשוב ביותר, וזה למעשה החלק שבו אנחנו עוברים מהתיאוריה לפרקטיקה. החלק הזה נקרא: מדידות. למעשה כעת נהפוך את הרעיונות למילות המפתח, למילות מפתח אמיתיות – עם נתונים מספריים שמאפשרים לנו להעריך את כדאיות המיקוד עליהן.

אם ביצעתם את כל השלבים הקודמים, כנראה שיש לכם לא מעט מילות מפתח (ואני מקווה שעשיתם עבודה יסודית), יש לנו גם שאלות נפוצות שהקהל שואל, ועכשיו זה השלב לבחון – אילו מילות מפתח הן יותר רלוונטיות לנו ואילו פחות?

לשם כך ניעזר בכלים שיעזרו לנו למדוד את נפחי החיפוש. אחד מהכלים שיכולים לעזור לנו לעשות זאת הוא מתכנן מילות המפתח של גוגל (Google Keyword Planner):

דרך הכלי הזה, ניתן לקבל תובנות אנליטיות רלוונטיות כגון המחיר עבור כל קליק, רמת תחרות, תדירות חיפושים וכדומה.

כלים נוספים למחקר מילות מפתח שתוכלו להשתמש בהם שאני גם מאוד מתחבר אליהם הם semrush ו-Ahrefs.

ההמלצה שלי היא לארגן את מילות המפתח בקובץ אקסל, ולרשום בנפרד את נפח החיפוש ורמת התחרות של כל אחת מהן. לאחר מכן, אני ממליץ לצבוע כל מילת מפתח בצבע אחר על פי האטרקטיביות שלהן:

מילים בעלות נפח חיפוש גבוה (בין מאות לאלפים) ותחרות נמוכה – בצבע ירוק (הכי אטרקטיבי)

מילים בעלות נפח חיפוש בינוני ותחרות בינונית – בצבע כתום

מילים בעלות נפח חיפוש נמוך ותחרות גבוהה – בצבע אדום (הכי פחות אטרקטיבי)

סיימנו

אחרי השלב הרביעי, קיבלתם את מילות המפתח מאורגנות בקובץ אקסל, מסווגות על פי רמת האטרקטיביות שלהן. אם לדעתכם קיבלתם מספיק מילים, מצוין! אתם יכולים להתחיל ליצור תוכן שממוקד על מילות מפתח איכותיות, ולדרג הרבה יותר גבוה במנועי החיפוש.

לעומת זאת, אם עדיין לא קיבלתם מספיק מילים, פשוט חזרו חלילה על התהליך, עד שתקבלו לפחות 10-20 מילים שאתם יכולים להתחיל איתן.

בכל אופן, חשוב לזכור שמחקר מילות מפתח הוא תהליך מתמשך. לכן, הקפידו לעדכן באופן קבוע את רשימת מילות המפתח שלכם, הוסיפו מילות מפתח חדשות וצרו תוכן חדש שמתבסס על אותן מילות מפתח באתר. כך, תגיעו למקסימום תנועה אורגנית במינימום מאמץ.

בהצלחה!

אודות הכותב
אייל רחמים
אייל רחמים

בעל ניסיון של 14 שנים בשיווק דיגיטלי ו11 שנים בקידום אתרים, יזם דיגיטלי, מנכ״ל דיגיטאץ׳ – חברה לקידום אתרים ושיווק באינטרנט, מרצה במכללה למנהל, והבעלים של הבלוג seolinks.

קידום אתרים בגוגל למעלה

רוצים יותר כניסות לאתר?

מדריך ללימודי קידום אתרים
רוצים שאבדוק לכם את האתר?