מילון מונחים לשיווק באינטרנט ובעיקר לקידום אתרים מבית Seolinks מכיל את כל המושגים החשובים להבנה ולהתמצאות בתחום קידום אתרים ושיווק באינטרנט רוצים לקדם את אתרכם? מומלץ להתחיל עם הכרת מושגי המפתח

גוגל אדוורדס

גוגל אדוורדס (Google AdWords) הוא שמה של מערכת מבית גוגל המיועדת לפרסום ברשת האינטרנט, הן פרסום בתוצאות החיפוש של גוגל המוצגות לגולשים שחיפשו דבר מה והן באתרים של שותפי חיפוש של גוגל. מערכת גוגל אדוורדס מציגה מודעות רלוונטיות למילות החיפוש שהוקלדו כשאילתה על ידי המשתמש ולתוכן האתרים. הואיל ובדרך כלל קיימת תחרות על מילות החיפוש השונות, הופעתה של מודעה ותמחורה מתבצע בשיטת מכרז, תוך שקלול …

קרא עוד
כותב: אייל רחמים
02/11/17
שרת FTP

המונח FTP (ראשי תיבות של File Transfer Protocol) הוא שמו של פרוטוקול תקשורת המשמש להעברת קבצים על גבי רשת האינטרנט, ושרת FTP הוא שרת מרוחק, בדרך כלל שנמצא בחוות שרתים, אשר בו ניתן לאחסן קבצים שונים, להעבירם ולהוריד אותם באמצעות FTP. ה-FTP מתבסס על ארכיטקטורת שרת-לקוח מאובטחת, כלומר רק מי שיש בידו את שם המשתמש והסיסמה יכול לגשת אל הקבצים השמורים בשרת. השירות הנ"ל היה …

קרא עוד
כותב: אייל רחמים
31/10/17
טקסט חבוי

טקסט חבוי (Hidden Text) הוא התהליך שבו טקסטים שונים מוחבאים מעיניהם של גולשים אנושיים ומשולבים לאורך התוכן של עמוד אינטרנט כלשהו, למשל כטקסט לבן על רקע לבן. בטקסט החבוי הזה ניתן להוסיף שלל מילות מפתח רלוונטיות או לא רלוונטיות, ובכך לשפר את דירוגו של האתר בתוצאות החיפוש. שיטה זו נחשבת למהירה ויעילה, אבל גם לאחת מן השיטות של קידום אתרים שחור, כלומר אסורה לשימוש על …

קרא עוד
כותב: אייל רחמים
29/10/17
דפי כניסה, שערי כניסה

דף כניסה (Doorway Page) או שער כניסה (Gateway Page) הוא עמוד אינטרנט שמטרתו היחידה היא לזהם את תוצאות החיפוש בספאם וכך לייצר טראפיק נוסף. מקדמי אתרים שבדרך כלל עושים שימוש בדפי כניסה או בשערי כניסה בונים אלפי עמודים בעזרת תוכנות אוטומטיות באופן כזה שכל עמוד מתאים למילת חיפוש אחרת, כך שהגולשים יימשכו אל מילות המפתח שבעמוד הזה וממנו ייכנסו אל העמוד הראשי של האתר – …

קרא עוד
כותב: אייל רחמים
27/10/17
עוגיות

עוגיה (Cookie) היא קובץ מידע קטן המורכב מרצף אותיות ומספרים, ואשר נשמר בדפדפן וזוכר את פרטי הפעילות של הגולש ברשת: מידע ונתונים כגון שמות משתמש וסיסמאות, פרטים אודות סלי קניות באתרי מסחר אלקטרוני, פרטי כרטיסי אשראי, העדפות והגדרות אישיות לאתרי אינטרנט וכו'. כך, בכל ביקור חוזר של אותו משתמש באותו אתר, אין צורך להקליד פעם נוספת את הפרטים שכן העוגיה מבצעת זאת באופן אוטומטי. סוגים …

קרא עוד
כותב: אייל רחמים
25/10/17
מיסוך

מיסוך (Cloaking) היא דרך להציג בפני בפני מנועי החיפוש תוכן אתר השונה מתוכן האתר אשר מוצג לגולשים האנושיים; מיסוך היא אחת מן השיטות של קידום אתרים שחור, ובשל העובדה שהיא מבצעת מניפולציה על מנועי החיפוש, גוגל ואחרים נוהגים להעניש אתרים העושים שימוש בה. דוגמאות לביצוע מיסוך: אתר שמציג לגוגל תוכן בנושאים חדשותיים אך בפועל מציג לגולשים המבקרים בו תוכן בנושאי הימורים, או אתר שמציג בפני …

קרא עוד
כותב: אייל רחמים
23/10/17
קליק בייט

קליק בייט (Click Bait) או לינק בייט (Link Bait) הוא שמה של טכניקה שבה בעלי אתרים משתמשים על מנת למשוך משתמשים שילחצו על קישורים שהם מפרסמים. לשם כך הם מעניקים לתכנים שלהם כותרות פרובוקטיביות, מסקרנות ומסתוריות, כגון "לא תאמינו מה קרה אחר כך!", "היא נכנסה לחדר וזה מה שהיא גילתה!" או "הדבר המפחיד הזה יגרום לכם נדודי שינה" – אשר מגרות את הגולשים לדעת מה …

קרא עוד
כותב: אייל רחמים
22/10/17
מדד האמינות

מדד האמינות (Trust Rank) הוא מדד של גוגל, המדרג את אמינותם של אתרים המוצגים בין תוצאות החיפוש בנוסף למספר הקישורים הנכנסים אליהם. זוהי אחת הדרכים בהן גוגל מנסה לבצע הפרדה בין אתרים טובים ואיכותיים עם ערך אמיתי לבין עמודי אינטרנט ספאמיים או מזויפים, אם כי מדד האמינות מתבסס בעיקר על הדומיין עצמו ופחות לתוכן שלו. דהיינו, אתר יכול להיות מאוד אמין אולם לאו דווקא להיות …

קרא עוד
כותב: אייל רחמים
19/10/17