קבל דוח בחינם
כניסת לקוחות
Phone Link Icon 050-8127373
Lang Icon EN
קידום אורגני בפייסבוק
קידום אורגני בפייסבוק

קידום אורגני בפייסבוק

אז למה הכוונה בקידום אורגני בפייסבוק?

קידום אורגני בפייסבוק הוא שיפור חשבון\דף הפייסבוק שלכם ללא תשלום. הכוונה היא לכלל הפעולות שלכם – עיצוב העמוד, שיתוף פוסטים שונים, העלאת תוכן בעל ערך מוסף, מעורבות ושיח תמידי עם קהל לקוחותיכם ועוד. המטרה: הגדלת קהל העוקבים שלכם, הטראפיק, כמות הלייקים והשיתופים, ובסופו של דבר – אופטימיזציה של דף העסק שלכם ושיפורו.

אמנם, כפי שצויין, לפייסבוק יש מיליארדי משתמשים – אך השגת המטרה אינה פשוטה כלל. התחרות עצומה, וכפי שאתם מפרסמים תכנים אודות הנישה הרלווטית לכם – כך גם מיליונים אחרים ה'נלחמים' מולכם על החשיפה.

כאן אני נכנס לתמונה. אם הגעתם לפה – כנראה שיש לכם עסק שאתם רוצים להעיף קדימה. אחרי בקשות רבות החלטתי מהניסיון המקצועי שלי לכתוב הסבר על איך ניתן לשפר את העסק דרך הפייסבוק – מבלי לשלם שקל. כמובן שעבודה קשה, התמדה, זמן וסבלנות דרושים, אך אם תעקבו תקפידו על ביצוע של הפעולות הבאות בדרך קבע – התוצאות יגיעו. לבסוף החלטתי לסיים את המאמר עם שבעה טיפים חשובים שיעזרו לכם להקפיץ את דף הפייסבוק שלכם.

מעוניין שאני אעזור לך לקדם את האתר בפייסבוק? השאר פרטים

    • מינימום 2 תווים
    • שדה חובהנא להזין מינימום 10 ספרות

    הפוסטים בפייסבוק

    אז כפי שכבר הבנתם, בשונה משאר הרשתות החברתיות – פייסבוק היא הכל מהכל. לכן, על מנת לבצע קידום אורגני בפייסבוק בצורה נכונה חשוב להקפיד על גיוון הפוסטים – השתדלו להוסיף סרטונים ותמונות לעיתים קרובות ושמרו על פוסטים אטרקטיביים וייחודיים. הוסיפו קישורים לעיתים קרובות, ואל תהססו 'לחפור' מדי פעם עם טקסטים ארוכים.

    שתפו את הפוסטים שלכם בכל הדרכים

    פייסבוק מאפשרת לפרסם ארבעה סוגים של עדכוני סטטוס לדף שלכם: עדכוני קישורים, עדכוני תמונות, עדכוני וידאו, ועדכוני טקסט. השתמשו בכלל הדרכים ובזמנים שונים – בדקו מה מקבל את המעורבות הגדולה ביותר, ומהו הזמן האופטימלי לשיתוף עבור העסק שלכם.

    קישורים

    פרסמו קישור לכתבה מאתר העסק שלכם. הוסיפו תיאור קצר, פסקה או גג שתיים, אשר מחד מספרות בקצרה על תוכן הקישור, ומאידך מובילות את הקהל להיכנס אליו מתוך סקרנות וכמיהה למידע המדובר.

    תמונות

    תמונות מושכות את תשומת הלב, וגורמות לאינטראקציה ולטראפיק גדול פי כמה וכמה מאשר תוכן טקסטואלי בלבד, שכן רשתות שלמות כדוגמת אינסטגרם מתבססות בעיקר על תמונות. הדבר מגובה בסטטיסטיקות. על כן – הוסיפו תמונות בכל הזדמנות. אם אינכם בטוחים באילו תמונות להשתמש ומהיכן לספק אותן – מוזמנים לעיין באופציות השונות של מאגרי התמונות החינמיים. אין לי ספק שתמצאו לפחות מאגר תמונות חינמי אחד שיסייע לכם.

    וידאו

    עולם הוידאו מצוי בנסיקה. העריכה הפכה נגישה באמצעות תוכנות ואפליקציות שונות, האפקטים פשוטים וקלים להבנה והתוצאה – רשתות חברתיות שלמות (טיקטוק) מתבססות אך ורק על סרטונים. אז אכן ההשקעה הדרושה בכדי להפיק סרטון איכותי גדולה יותר – אך הקפידו לעשות זאת לעיתים תכופות. כמו כן, גם במקרה הנ"ל הסטטיקה מוכיחה שסרטונים זוכים לתפוצה גדולה יותר מכל סוג תוכן אחר.

    בדקו פופולריות

    בעת פרסום פוסט, כמו כמעט בכל דבר, מטרת העל שלכם היא חשיפה מקסימלית לקהל רחב ככל האפשר. יש דרכים רבות להגיע למטרה זו, ובהחלט לא מדובר במדע מדויק, אך דרך פשוטה לבדוק זאת היא סקירה עצמית של הפוסטים שלכם.

    עברו על הפוסטים שלכם מהעבר – תוכלו לראות את שעת פרסום הפוסט, לכמה אנשים הגעתם, כמה אנשים נכנסו לפוסט, וכמובן מה הייתה האינטראקציה שלו (לייקים, תגובות, שיתופים).  בהתאם למידע הנ"ל, תנתחו את הפוסט המצליח ביותר שלכם ונסו להבין מה עשיתם בו שגרם להצלחה גדולה כל כך.

    שימו לב שבמידע הבלתי נגמר שיש במדיה כיום, רבים יציעו לכם לפרסם את הפוסטים בשעות השיא של פייסבוק (שעות הערב בישראל לדוגמא), בהן הטראפיק הפוטנציאלי הוא הגדול ביותר. שיטה זו יכולה להצליח, אך לדעתי לא כדאי ׳להתקבע׳ עליה – כפי שאתם יודעים שזו שעת השיא, כך גם כל המתחרים שלכם. על כן, לא מופרך שהפוסט שלכם יאבד מערכו בעקבות הצפת הפוסטים בזמן זה. כמו כן, אם תעשו זאת תאבדו קהל בינלאומי פוטנציאלי, אשר ככל הנראה שעות השיא עבורו שונות לחלוטין.

    תיוגים

    בכל כמה פוסטים שקלו לתייג עמוד או אפילו פרופיל אישי שעשוי להיות רלוונטי לתוכן. התיוגים, לבטח אם מדובר בתיוגים של פרופילים ועמודים בעלי תהודה רבה, ימשכו את תשומת לבם של הקהל וייצרו טראפיק גדול יותר.

    פוסט 'אירוע' (Event)

    החליטו על תאריך של הגרלה, תחרות, השקת מוצר או מצאו סיבה טובה להכרזה ואירוע גדול מסיבה זו או אחרת – וצרו פוסט אירוע.

    מעבר הטראפיק ומשיכת תשומת הלב של פסוט מסוג זה, האפקטיביות שלו מתבטאת בכך שכל משתמש שיצטרף לאירוע יקבל התראה על כל עדכון שתעשו. מסיבה זו פוטנציאל ההשפעה והאינטראקציה עצום. בצעו עדכונים לעיתים קרובות בדף האירוע, פתחו דיונים, וערכו סקרים אודות העדפות שונות והשערות בקשר ליום האירוע עצמו.

     קידום אורגני בפייסבוק: אל תרגיזו את האלגוריתם

    האלגוריתם של פייסבוק מתוחכם ועובר שינויים תמידיים. גם אם אתם חושבים שאתם מבינים טוב מאוד כיצד הוא עובד – סביר שיש עוד מידע עצום שאינכם יודעים עליו. בשנים האחרונות יש תלונות רבות על חשיפה אורגנית מועטת של דפים רבים, ופייסבוק הגיבה לכך בטענה שהיא מפחיתה פוסטים בעלי אופי מסחרי. הסיבה האמיתית לכך, ככל הנראה, טמונה בתעדוף המסוים שלה לתוכן ממומן. כך או כך, יש מספר דברים שצריך להיזהר מהם על מנת להימנע מפיחות משמעותי בחשיפה:

    • פוסטים מאיצי אינטראקציה – באופן כללי, אחד הדברים החשובים בעסק הוא שמירה על אלגנטיות, אמון, ונראות. אני נתקל בדפי עסקים ובפרופילים רבים המאיצים בקהל המשתמשים להגיב, לשתף או לסמן לייק. יש כאלו שאף כופים עליהם לעשות כן על מנת לקבל פיסת מידע 'אקסקלוסיבית' זו או אחרת. לדוגמא "כתבו 'אני' וקבלו את הקוד בהודעה בפרטי" – כפי שכבר צוין, האלגוריתם של פייסבוק מתוחכם, ואינו אוהב את המצב בו אתם דוחקים את המשתמשים לפינה בכדי לקבל תוכן.
    • Clickbait – סביר שגם אתם, כלקוחות, הייתם שונאים את שיטה מתועבת זו המתיימרת להגדיל את החשיפה בדמות כותרת סקסית ומסקרנת – כאשר בפועל התוכן מינמלי ובנאלי לרוב, וכדי לראות אותו עליכם להיכנס לקישור המוביל לאתר חיצוני. האלגוריתם של פייסבוק מזהה בקלות סגנון זה, ומוריד אותו לתחתית החשיפה. אל תעשו זאת.

    פעילות בקהילות

    אחד הדברים החזקים בשנים האחרונות בפלטפורמת פייסבוק הוא הקהילתיות – כלומר, קבוצות פייסבוק סביב מטרה או תחום עניין משותפים. על מנת לקדם את עצמכם בצורה זו, ניתן לייצר קהילה באמצעות קבוצה, ולהיות פעילים בה תוך יצירת אינטראקציות רבות, ובמקביל לפרסם ולהיות פעילים בקבוצות פופולריות דומות.

    כדי שהקבוצה שלכם אכן תהווה קהילה ומשתמשים ירצו להיות חלק ממנה, עליכם לספק עבורם ערך מוסף – יצרו שיח סביב הנושא הרלוונטי, פרסמו טיפים, המלצות ומדריכים, והגיבו בתדירות גבוהה.

    כמו כן, אם אתם מפרסמים פוסט בקבוצה אחרת – שימו לב שהוא מושך ומעניין כבר מההתחלה, וכמובן כמו תמיד – ייחודי ובעל ערך מוסף.

    וידאו LIVE!

    מעבר לכל סוגי הפוסטים עליהם כבר הוסבר, ישנה האופציה של וידאו לייב לו יש יתרונות רבים וייחודיים: הוא יוצר תחושה אמיתית של קהילתיות ואינטראקטיביות. כולם חווים את אותה חוויה בו זמנית. אני לא חושב שיש דרך טובה ואותנטית יותר לחיבור עמוק לקהל שלכם.

    כמובן שבטרם הלייב עצמו פרסמו כפוסט נפרד על העתיד לבוא, כולל תוכן הלייב עצמו. פתחו דיון ובדקו מה מעניין את הקהל שלכם – במה הוא ירצה שהלייב יעסוק?

    כך גם תוכלו למקד עצמכם באופן כללי בנושאים התופסים תשומת לב רבה יותר.

    תכנים על זמניים

    השתדלו לשלב כחלק מהתוכן השגרתי שלכם תכנים אשר יהיו רלוונטיים לכל תקופה, גם לעוד מספר שנים. כלומר, טורים, כתבות צבע ותכנים דומים אשר יהיו לא יאבדו מהאקטואליות שלהם, בשונה מאי אילו ידיעות שגרתיות. לדוגמא, כתבה כמו "עשרת בתי המלון הטובים בארץ!" עשויה לייצר טראפיק גם אחרי זמן רב.

    שיתוף תכנים בפרופיל האישי

    בדרך זו אתם יכולים לייצר רובד נוסף של נימה אישית עם קהל לקוחותיהם, במיוחד בתחילת הדרך. שתפו את הפוסטים מדף הפייסבוק העסקי דרך הפרופיל האישי שלכם, והוסיפו מספר שורות מזווית אישית יותר. כך תוכלו לייצר קהל לקוחות ראשוני שמכיר אתכם ואת פועלכם גם כך ולכן ישמח לתמוך בכם – מה שיגרום להגדלת הפופולריות של הפוסט.

    7 טיפים חשובים לקידום אורגני בפייסבוק – פשוט לקרוא וליישם!

    • התמדה – התמידו בשיתוף הפוסטים וביצירת התוכן באופן עקבי. צרו אינטראקיות עם קהילת לקוחותיכם, הגיבו ותספקו יחס אישי. על מנת להצליח הדרך עשויה להיות ארוכה, אך גם ברגעי ייאוש חשוב להקפיד על פעילות שוטפת ושיתוף תכנים בתדירות גבוהה.
    • שיתופי פעולה – אל תתביישו להציע שיתופי פעולה עם דפים דומים לשלכם. כאשר תבצעו זאת בצורה נכונה – סביר להניח שכולם ירוויחו מהעניין. מעבר ללייקים ותגובות, ניתן לשתף ולהפנות לפוסטים של אותו דף בצורה הדדית.
    • לא כל אינטראקציה היא טובה – כלומר, אל תנסו לייצר אינטראקציה בכוח. אל תזמינו חברים, שכלל אינם מתעניינים בתחום, לשתף ולעקוב אחרי הדף. משתמשים שהתכנים לא רלוונטיים להם לא ייצרו אינטראקציה בטווח הארוך. תתמקדו בקהל היעד הרלוונטי שלכם – הוא זה שיביא אתכם להצלחה בסופו של דבר.
    • חקר מתחרים – בדקו מה המתחרים המובילים בתחום עושים, ומה מביא להם את החשיפה הגדולה ביותר. כמו כן, בדרך זו נסו לחשוב כיצד אתם יכולים לספק ערך מוסף ייחודי בדף שלכם – דבר שמתחרים אלו לא עושים ואתם כן יכולים לעשות.
    • אותנטיות – תהיו מקוריים. אם כחלק מפוסט אתם מעלים תמונה או סרטון – מומלץ שאלו יהיו תכנים מקוריים שלכם ולא כאלו מרחבי הרשת.
    • Facebook Insights – כלי של פייסבוק המאפשר ניתוח סטטיסטי מהיר וגישה לנתונים כמו הפוסטים בעלי כמות הלייקים והתגובות הרבים ביותר וכדומה.
    • תניעו לפעולה – צרו כתבות ושתפו תוכן שיניעו את הגולשים ללחוץ אל הקישור ולהיכנס אל האתר עצמו. שואלים את עצמכם איך איך להפוך את הכניסה שלהם לליד פוטנציאלי? טוב זה כבר עניין למאמר על שיפור יחס המרה(:
    אודות הכותב
    אייל רחמים
    אייל רחמים

    בעל ניסיון של 14 שנים בשיווק דיגיטלי ו11 שנים בקידום אתרים, יזם דיגיטלי, מנכ״ל דיגיטאץ׳ – חברה לקידום אתרים ושיווק באינטרנט, מרצה במכללה למנהל, והבעלים של הבלוג seolinks.

    קידום אתרים בגוגל למעלה

    רוצים יותר כניסות לאתר?

    מדריך ללימודי קידום אתרים
    רוצים שאבדוק לכם את האתר?