קבל דוח בחינם
כניסת לקוחות
Phone Link Icon 050-8127373
Lang Icon EN
קידום עסקים באינטרנט
קידום אתרים לעסקים

קידום עסקים באינטרנט

לאחרונה, ותחת השינויים האחרונים שאנחנו חווים בעולם האינטרנט בכלל וה-seo בפרט עולות שאלות רבות הנוגעות לדרך שבה מקדמים עסקים באינטרנט ב-2024.

לקוחות רבים שאני מלווה הרבה שנים פונים אליי ושואלים האם הדרך שלפיה מקדמים עסקים באינטרנט תשתנה בקרוב? אז ראשית התשובה שלי היא שדרך הקידום משתנה לעיתים קרובות (לאחר 10 שנים בתחום אני יכול להגיד שראיתי לא מעט שינויים בעולם קידום האתרים). בפועל? עולם ה-AI כשלעצמו לא מציג שינוי שהתאמות ספיצפיות לא יפתרו. לכן, החלטתי לכתוב לכם את המאמר הבא – שיעזור, הלכה למעשה, להבין איך מקדמים עסקים באינטרנט ב-2024.

קידום עסקים בדיגיטל

ב-2024, יש כל כך הרבה דרכים לקדם את העסק שלכם. למרות זאת, עסקים מוצאים את עצמם פעמים רבות מבולבלים – כמה כסף צריך להשקיע בשיווק? באילו ערוצים לפרסם את העסק שלי? מאיפה בכלל מתחילים?

במאמר הזה אנסה לעשות קצת סדר: כיום קיימות לא מעט דרכים לקדם את העסק שלכם באינטרנט, מה שמאפשר לכם להעביר את המסר לכמויות עצומות של אנשים – אם רק תדעו לעשות זאת נכון. במאמר הבא אסקור מספר דרכים מרכזיות שעשויות לסייע לכם בשיווק העסק בדיגיטל, מה היתרונות שבכל אחת מהן ואסביר מתי לדעתי כדאי לכם להשתמש בכל אחת מהן – בהתאם לתקציב/לגודל העסק שלכם.

לכל עסק יש תקציב אחר לקידום העסק באינטרנט, ולכן בחרתי לחלק את החלקים האלה ל-2: דרכים חינמיות ודרכים ממומנות.

קידום עסקים באינטרנט: הדרכים החינמיות

השאלות העיקריות שאני מקבל הן:

  • איך ניתן לקדם את העסק שלי ברשתות החברתיות בחינם?
  • איך ניתן לפרסם את עצמי ברשת בחינם?
  • איך ניתן לפרסם בלי תקציב שיווק?

אז התשובה המשמחת היא שיש דרכים כאלה ולרוב הן ידרשו השקעה מסוג אחר – זמן ואנרגיה. חלק מהדרכים כאן הן בגדר חובה עבור כל עסק מתחיל, וראוי לציין שבטווח הארוך הן עשויות להשתלם לכם במיוחד, משום שברוב המקרים מדובר על בניית סיסטם שמחזיק מעמד לאורך זמן.

קידום אורגני בגוגל (SEO)

אחת מהדרכים לקדם את העסק שלכם בחינם היא ביצוע אופטימיזציה למנועי חיפוש לאתר העסק שלכם. אם נכנסתם לדף הזה דרך חיפוש בגוגל (בהנחה שלא לחצתם על מודעה), זה קרה משום שהדף שלנו קודם בגוגל בצורה אורגנית – וכך תוכלו להגדיל גם את העסק שלכם. אז מה זה SEO ואיך הוא מסייע לקידום העסק באינטרנט?

קידום אתרים (SEO) הוא גישה אסטרטגית שבה ניתן לקדם את האתר שלכם ואת הנכסים הדיגיטליים כדי לדרג גבוה יותר במנועי החיפוש באופן אורגני – כלומר חינמי. נשאלת השאלה, למה שמנועי החיפוש ירצו בכלל לקדם אתכם? והתשובה היא שזה עשוי לקרות בשל העובדה שאתם תייצרו תוכן איכותי. אם יש לכם זמן ליצור מאמר עד שלושה מאמרים בשבוע, תוכלו ליצור מאמרים כאלה ולקדם את העסק שלכם – גוגל יקדם אתכם, פשוט כי אתם מעניינים וזה האינטרס שלו לחשוף אתכם 🙂

כמובן עשו זאת לא לפני שבניתם אסטרטגיית תוכן מדויקת שתמשוך את הלקוחות הנכונים. הגישה הזו יכולה להתאים לכל אחד, ובמיוחד לכאשר מדברים על קידום אתרים עסקים קטנים השואפים לנראות מקוונת אורגנית לטווח ארוך – שכן התהליך הוא לא קצר ולוקח לפחות כחצי שנה לראות תוצאות ראשוניות.

אם אתם רוצים ללמוד איך מבצעים SEO ברמה מספיקה כדי שתוכלו לעשות זאת בעצמכם, אתם יכולים ללמוד זאת דרך קורסי קידום אתרים אונליין, ורק דרך הבנת הבסיס ויצירת תכנים באתר – תוכלו לראות את ההשפעה ואת הכניסות שזה מייצר עבורכם. בכל מקרה, אם אתם מחפשים לקבל תוצאות טובות ולא רק "נחמדות", מומלץ להסתייע בחברת קידום אתרים שמכירה את העבודה על כל רבדיה ויודע על אילו כפתורים ללחוץ כדי לייצר לכם תוצאות.

צרו פרופיל עסקי בגוגל

דרך נוספת לקידום עסקים באינטרנט היא ליצור ולאמת את הפרופיל העסקי שלכם בגוגל. גישה זו מצוינת עבורכם אם אתם עסקים מקומיים המעוניינים למשוך לקוחות באזור הגיאוגרפי שלכם – ניתן לקרוא עוד אודות קידום אתרים מקומי (לוקאלי) כאן.

למה זו נחשבת דרך פרסומית די טובה לעסקים מקומיים? משום שאם אתם עסק מקומי, לא תמיד יהיו לכם הרבה מתחרים. כשמישהו יחפש למשל "קוסמטיקאית בראשון לציון" או "ספר בגבעתיים" גוגל ימשוך עבורו רשימה של כל הספרים או הקוסמטיקאיות באותה העיר – ואתם כנראה גם תרצו להיות חלק מרשימה כזו.

אגב, אם העסק שלכם יהיה מקודם טוב בגוגל, אם יהיה לכם אתר שבנוי טוב ונראה מסודר – הסיכוי שלכם להופיע גבוה יותר באותה רשימה עולה משמעותית.

קידום בעזרת גוגל עסקים

העלו תכנים לרשתות החברתיות

הגענו לדובדבן שבקצפת, הדרך שכולכם חיכיתם לה והיא: קידום ברשתות החברתיות.

שימוש במדיה חברתית לקידום העסק שלכם הוא אחת האסטרטגיות היעילות ביותר לקידום העסק. כל רשת חברתית מאפשרת לכם להגיע לקהל רחב, ליצור אינטראקציה ישירה עם הלקוחות שלכם וליצור נוכחות חזקה למותג שלכם. חושבים  לשווק את העסק שלכם באינסטגרם? בפייסבוק? בטיקטוק? חשוב להבין שלמרות הכל, זה לא רק – "להתחיל להעלות סרטונים", אלא שלשיווק במדיה החברתית יש כללים משלו – וחשוב לעשות את הדברים נכון, כדי לגדול מהר, מדויק, ולהתחיל למכור (לא רק לעלות בכמות העוקבים…)

הנה כמה נקודות מפתח שיש לקחת בחשבון כשמדובר בשיווק במדיה חברתית:

א. בחירת הפלטפורמה הנכונה: ישנן לא מעט פלטפורמות מדיה חברתית רבות שם בחוץ, כל יום צצה לה אחת חדשה. לכל אחת מן הפלטפורמות יש תכונות, קהלים ייחודיים וגילאים שמאפיינים אותה. פייסבוק ואינסטגרם הן כיום הפופולריות ביותר לעסקים בשל היקף המשתמשים שלהן. לינקדאין יעילה במיוחד עבור חברות B2B, בעוד שטיקטוק וסנאפצ'ט עשויות להתאים לעסקים הפונים להקל צעיר יותר. חקרו את העסק שלכם והחליטו באילו פלטפורמות קהל היעד שלכם משתמש הכי הרבה.

ב. יצירת תוכן מרתק: במדיה החברתית, התוכן הוא המלך. ודאו שמה שאתם משתפים הוא איכותי ובעל ערך, כזה שאנשים יכולים לחלק את החיים שלהם ל"לפני" ו"אחרי" מרוב הערך שהוא נותן! וכן, זה לא מוגזם. יש תוכן כזה עבור כל עסק, מהסיבה הפשוטה שאתם מחזיקים מומחיות בנושא מסוים – כלומר דברים שאתם יודעים ואחרים לא, שאחרים צריכים לדעת. נסו לחשוב מהו התוכן הזה עבור העסק שלכם.

ג. עקביות ותזמון: אל תהיו מאלה שמעלים יום כן ויום לא. היו עקביים, פרסום קבוע הוא המפתח לשמירה על נוכחות פעילה במדיה החברתית. תכננו את הפוסטים שלכם מראש ושקלו להשתמש בכלי לניהול מדיה חברתית כדי לתזמן אותם.

ד. מעורבות: מדיה חברתית היא רחוב דו-סטרי. זה לא מספיק רק לפרסם תוכן (אם כי זה חשוב); עליכם גם לקיים אינטראקציה עם העוקבים שלכם. השיבו לתגובות, ענו על שאלות והביעו נוכחות אישית מול העוקבים שלכם.

ה. פרסום: פלטפורמות מדיה חברתית מציעות אפשרויות פרסום ממוקדות שיכולות לעזור להגדיל את טווח ההגעה שלך מעבר לעוקבים הקיימים שלכם. כך, תוכלו לפלח מודעות על סמך נתונים דמוגרפיים, תחומי עניין, מיקום ועוד.

ו. ניתוח: כל פלטפורמת מדיה חברתית מספקת ניתוח שיכול לתת לכם תובנות לגבי ביצועי הפוסטים שלכם ומי הקהל שלכם. מומלץ להשתמש בניתוחים אלה כמצפן לאורך הדרך, על מנת לדייק את האסטרטגיה שלכם ולשפר את התוצאות.

ז. שיווק משפיענים: ללא ספק אחת הדרכים העוצמתיות לקידום עסקים באינטרנט. שיתוף פעולה עם משפיענים, אנשים שיש להם עוקבים משמעותיים ואמינות במדיה החברתית, יכולות להיות דרכים מצוינות להגיע לקהל רחב יותר. הקפידו לבחור משפיענים שמתאימים למותג שלכם ויכולים להתחבר באמת לקהל היעד שלכם.

זכרו , מדיה חברתית היא לא רק למכור את המוצרים או השירותים שלכם – היא בניית מערכות יחסים ואמון עם הקהל שלכם. התרכזו בבניית הקהילה לפני המוצר שלכם, בנו אמון ורק אז התחילו למכור. היו אותנטיים, היו מגיבים והקשיבו למה שיש לעוקבים שלכם לומר.

קידום עסקים באינטרנט: הדרכים הממומנות

בכל הנוגע לדרכים ממומנות לקידום העסק באינטרנט, יש מספר אופציות – אלו הן אופציות שיתרונותיהן הגדולים טמונים ביכולת לקבל החזר השקעה, מיידי מבלי הצורך לבנות תשתית מוקדמת וכמו כן, ניתן להגדיל איתן את העסק די מהר. המחיר: שיטות אלו הן בתשלום ומכילות מרכיב סיכון מסוים. כמו בכל דבר, אם תהיו מקצוענים ותדעו מה אתם עושים – השמים הם הגבול.

חיפוש בתשלום (Paid Search)

הערוץ הזה (pay per click) הוא למעשה פרסום שבו העסק שלכם מופיע במנועי חיפוש כמו גוגל או בינג, בכל פעם שנעשה שימוש במילות מפתח מסוימות. צורת הפרסום הזו מתאימה באופן אידיאלי לעסקים עם תקציב משמעותי, הבנה ברורה של התנהגות הלקוח הפוטנציאלי שלהם במנועי החיפוש ומילות החיפוש שהם מחפשים באמצעותן. כדי להשתמש בכלי ביעילות, תצטרכו להכיר את השיווק במנועי חיפוש וללמוד כיצד למטב את המודעות שלכם למילות מפתח ספציפיות הקשורות לנישה. למרות שערוץ זה מציע פילוח פנטסטי ותוצאות מיידיות בגלל תנועה בעלת כוונה גבוהה (למידע נוסף: אופטימיזציה בהתאם לכוונת המשתמש), הוא יכול להיות די יקר ותחרותי, והמודעות בדרך כלל אינן חזותיות.

פרסום ברשתות חברתיות

דרך נוספת היא פרסום ממומן ברשתות החברתיות, אידיאלי מאוד עבור חברות השואפות ליצור אינטראקציה עם קהל רחב ומגוון הפעיל באופן קבוע בפלטפורמות כמו פייסבוק, טוויטר, אינסטגרם ואחרות. הבנה מעמיקה של פרסום ממומן ברשתות החברתיות דורשת מכם להיות בעלי ידע ספציפי בניהול קמפיינים, על פלטפורמות מדיה חברתית שונות ופורמטי המודעות שלהן, פילוח קהל ומדדי ביצועים. גישה זו מציעה הגעה מדהימה לקהל באמצעות תקציב מה שמציע אפשרויות בלתי מוגבלות, גמישות, ויעילות הן למיתוג העסק והן למכירות. עם זאת, העלות יכולה להיות גבוהה ברשתות חברתיות מסוימות (כדוגמת לינקדאין), ובחירת הפלטפורמה הנכונה נתונה לשיקולכם על פי סוג העסק שלכם.

מודעות נייטיב (טאבולה/אאוטבריין)

אפשרות מצוינת נוספת היא מודעות נייטיב, שבהן התוכן הממומן שלכם מקדם בעדינות את העסק שלכם בתוך תוכן בעל ערך באתר תוכן – כשמן כן הן, "נייטיב" או בעברית – משתלבות בצורה טבעית. המודעה שלכם למעשה מופיעה בצד של כתבה בעיתון מסוים, בעל סמכות ומשתלבת בתוך חלון הנקרא "פיד". החלון מופיע כמעין סדרת המשך לכתבות נוספות או ל'נושאים נוספים שעשויים לעניין אותך', ואז למעשה המשתמש מקליק על המודעה הרבה יותר בטבעיות, משום שזה ממש לא נראה כמו פרסומת. הוכח כבר שמודעות כאלה עשויות להניב בין פי 5 לפי (!)10 יותר החזר השקעה (ROI) מערוצי פרסום אחרים.

ראו גם: קמפיין טאבולה – מדריך למתחילים

הנה דוגמה לפיד אאוטבריין מתוך אתר ישראל היום (צד שמאל):

פיד אאוטבריין

לסיכום

חשוב לזכור שאין פתרון שמתאים לכולם. כל שיטה מגיעה עם היתרונות והאתגרים הייחודיים שלה, לכן חשוב לבחון את הדברים לעומק ולהבין בהתאם לעסק שלכם – מה מתאים, הן ברמה האסטרטגית והן ברמה התקציבית. לא משנה מה תבחרו, זכרו שהמפתח לשיווק מוצלח בטווח הארוך הוא תמיד בניית מערכות יחסים ולא הפרסום עצמו – כשאתם מפרסמים, השתדלו כמה שיותר לשים את הדגש על זה.

אודות הכותב
אייל רחמים
אייל רחמים

בעל ניסיון של 14 שנים בשיווק דיגיטלי ו11 שנים בקידום אתרים, יזם דיגיטלי, מנכ״ל דיגיטאץ׳ – חברה לקידום אתרים ושיווק באינטרנט, מרצה במכללה למנהל, והבעלים של הבלוג seolinks.

קידום אתרים בגוגל למעלה

רוצים יותר כניסות לאתר?

מדריך ללימודי קידום אתרים
רוצים שאבדוק לכם את האתר?